Moet een boek lezen voor een team ontwikkelingsdag volgende week. 10 pagina’s in en de volgende woorden zijn al voorbij gekomen.
Safe zone
Veiligheidsvreters
Vlammende veiligheid
De auteur zit er ook bij, mag het boek zeker dan niet afkraken?
Moet een boek lezen voor een team ontwikkelingsdag volgende week. 10 pagina’s in en de volgende woorden zijn al voorbij gekomen.
Safe zone
Veiligheidsvreters
Vlammende veiligheid
De auteur zit er ook bij, mag het boek zeker dan niet afkraken?
Aan vooroordelen, en aan het feit dat ik ze ook heb (al denk ik dat niemand 100% vrij is daarvan, maar dat terzijde)
Op insta zag ik net een post van een onbekende vrouw, en aan de hand van haar gezicht en mimiek dacht ik meteen “dat is vast een wappie, die heeft echt zo’n moederhart hoofd”. De post ging over sieraden en was inhoudelijk neutraal. Vervolgens vond ik het stom van mezelf dat ik zo’n vooroordeel had door haar uiterlijk, dus toen ging ik naar haar profiel. En ja hoor, ze heeft wappieberichten en volgt Isa, Jay en een heleboel andere idioten. Die vrouw heeft geen bijzonder opvallend uiterlijk dus vraag me echt af hoe dit werkt, dat ik meteen dat vooroordeel had, en dat het ook nog bleek te kloppen. Misschien was het haar manier van kijken?
Gewoon doen alsof je niet weet dat dat de auteur is dan mag je alles zeggen
Ik vind dat soort mensen vaak een beetje ‘verheven’ kijken. Zo van: “ik weet dingen die jij niet weet, maar doe je eigen onderzoek maar!”
Dat mensen wachten voor de beste parkeerplek voor hun auto en daarmee de andere auto’s ophouden die ook een plek zoeken
vind het echt kut als ik zwaar geirriteerd ben door redelijk futiele zaken en mensen me dan proberen helpen te relativeren/rationaliseren/zeggen dat ik me niet zo moet ergeren hahaha
laat me ff boos zijn
Ja altijd zonde zo’n soort wasted hotness
Heb dit soort dingen ook wel eens als k alleen naar buiten hoef voor boodschappen of even naar m’n moeder ahahha zondeeee
Mensen die afspraken afzeggen zonder goede reden. Ik word daar echt buitenproportioneel chagrijnig van.
Ja hadden ze er beter bij kunnen zeggen: vanwege omstandigheden.
Iemand nog behoefte aan een kat? Gratis op te halen
Ik was altijd in de veronderstelling dat dit wel zo was. Mouth-breather is ook een scheldwoord in de VS.
Even gegoogled of er science over te vinden is en kwam dit tegen: Effects of mouth breathing on facial skeletal development in children: a systematic review and meta-analysis | BMC Oral Health | Full Text
Edit: of die tekst op het plaatje klopt geen idee, “energie op celniveau” klinkt een beetje als mensen die ‘hun eigen onderzoek’ gedaan hebben.
Niet als je gezicht niet meer groeit maar het heeft zeker wel invloed op de ontwikkeling van je gezicht als kind.
Het is eigenlijk jammer dat daar niet meer naar gekeken wordt omdat je met de juiste manier van ademhalen veel klachten kan voorkomen. Er zijn ook voorbeelden van kinderen die zonder beugel op een natuurlijke manier een recht gebit hebben gekregen, door hun ademhaling en tongpositie aan te passen. Echt wel interessant.
Jammer ik wou net bij jou in bed kruipen. Maar mn allergien hebben dat onmogelijk gemaakt!
Ja het gaat me meer om hoe het dan nu gebracht wordt om neusademhaling te promoten. Alsof dat dan 1 van de voordelen is die je gaat merken
dat ik veel knapper ben op iphone front camera dan op mn eigen telefoon hahaha
Wat is een veiligheidsvreter?
Ik wil een boek met Kobo Plus lezen, het zou moeten kunnen volgens de site van bol, maar hij verschijnt niet op mijn ereader. Ugh.
Dat zijn dingen die de psychologische veiligheid van een team onder druk zetten. Het concept is goed, maar het jargon is om te huilen. 🥹