Waar erger je je aan? #14

Hoezo belt ze jou niet ff daarover, ik had ook niet open gedaan hoor doeiiiiiii

9 likes

max verstappen weer sportman van het jaar

echt genant

11 likes

Die zus is wel echt Max in een pruik

10 likes

huh hoe is iemand die alleen maar in een auto rijdt sportman? eigenlijk is dit een retorische vraag maar ik zou echt petty zijn als ik rico verhoeven was ofzo haha

16 likes

Ja dat soort (voor mij iig) logische sociale cues begrijpt zij niet helemaal ofzo, echt mega irritant. Ze is me ook wel eens gaan bellen precies op het moment dat ik ongeveer zou aankomen op een weekendje weg met vrienden, dan schrik ik ook omdat ik denk zij weet dit (m’n vader had me een paar uur ervoor in onze groepsapp nog veel plezier gewenst), dus als ze me nu belt moet er wel iets aan de hand zijn met m’n vader ofzo. Nee dan belt ze om me even veel plezier te wensen :clown_face: Nagoed ik ga dit van vanavond wel tegen haar zeggen, echt niet oke.

4 likes

Nu heb ik geen drol met die sport, maar je moet wel echt megafit zijn om in die auto’s te rijden. Die G-krachten zijn niet niks en ze verliezen volgens mij echt een paar kilo tijdens de race.

edit: ik zie trouwens ook dat er een dammer en biljarter meededen voor de titel.

27 likes

wow echt?! ik had niet verwacht dat het zo fysiek was eigenlijk (sorry ik haat formule 1)

4 likes

Ja ze hebben ook zo’n drinkzak met een rietje omdat ze anders compleet uitdrogen door oa zweten

Hoe kan ik ook in de F1 terecht komen

41 likes

Ja je moet voor de lol eens op wat socials kijken van die coureurs, ze zijn echt super super fit. Is echt een ontzettend fysieke sport. Op hun nek komen bizarre G-krachten te staan door het continue vol gas en remmen en de bochten, daarom trainen ze ook met gewichten aan hun nek/hoofd. En idd bij races in sommige landen die 2 uur duren in tropische hitte vallen ze inderdaad veel af en kunnen sommige amper meer staan als ze die auto uitkomen.

Snap dat niet iedereen iets met formule 1 heeft, ik vond het eerst ook helemaal niets (nu zoals je misschien doorhebt groot fan haha), maar vind het altijd een beetje stom als mensen het geen ‘echte’ sport vinden.

11 likes

Haar kinderen lijken ook enorm op kinderfotos van Max! Sterke genen haha

4 likes

Geen antwoord op je vraag, maar wel soort van gerelateerd interresant feitje (vind ik zelf): vroeger waren er best wat coureurs met eetproblemen/eetstoornissen omdat er geen minimum gewicht was en je sneller bent als je auto lichter is. Kan iets van 0.1 seconde per kilo per ronde schelen oid, klinkt als niets maar kan het verschil maken, dus moesten van hun teams zo weinig mogelijk wegen. Zijn ook wel coureurs op flauwgevallen (heel veilig in auto’s die >300km/uur gaan…) Dus nu is er een minimum gewicht en wordt het met ballast aangevuld als ze daar niet op komen, wel beter :sweat_smile:

4 likes

Maar dat zei ik niet he, ik zei gelijk waarom ik snap dat het een sport is. Ik zou bij ‘sportman’ gewoon eerder denken aan een fysieke sport. En ja f1 is fysiek weet ik nu blabla maar gewoon aan een sport die om je lichaam draait zonder auto ofzo haha

10 likes

Nee snap ik hoor, het is ook wel anders dan veel andere sporten daarin natuurlijk! Ik zie 't zelf gewoon een beetje als een wielrenfiets, snowboard, schaats weet ik veel wat. Maar dan iets groter en met een motor :sweat_smile:

4 likes

Aan mezelf. Eerste vakantiedag en ook nog eens de hele dag alleen. Weet nu al van gekkigheid niet wat ik met die vrije tijd aan moet. En ik heb hierna nog 2 weken :rofl: Ik word er een beetje onrustig van.

1 like

Dag 4 van ziek zijn, ik kan me echt oprecht niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo ziek ben geweest. Deze griep is echt intens en baal er zo van…

2 likes

Ja same here, ik zit op dag 5. Ben enorme kerstfan dus heb zo uitgekeken naar deze knusse dagen voor kerst, eindstand krijg ik er niks van mee omdat ik in bed lig :frowning:
Neem je paracetamol? Dat helpt bij mij wel iets, voel me alsnog ziek maar het is wat draaglijker dan zonder paracetamol, gewoon iedere 4/6 uur 2 tabletten. Beterschap!

3 likes

Awh zo rot! Hopelijk ben je voor de feestdagen opgeknapt. Ja ik neem we paracetamol maar wil ook niet teveel nemen omdat ik zwanger ben. Jij ook beterschap!

4x per dag 1000mg paracetamol is echt helemaal veilig voor jou en je baby!

11 likes

Dat oudere mannelijke collega’s mij vaak een beetje proberen uit de tent te lokken of uitproberen en dat ik dat zo vaak dan weer toelaat of defensief op reageer :sob:

1 like