Waar erger je je aan? #14

mag dat zomaar? ik dacht dat je quasi geen enkel medicijn mag mixen met alcohol omdat dit vaak rare dingen doet met de werking er van

3 likes

Dan zou ik al bijna 15 jaar geen alcohol mogen drinken met mijn antidepressiva. Ze verbieden het niet, maar zeggen dat je beter geen alcohol kan drinken.

6 likes

Neejoh, bijna niks heeft echt directe interactie met alcohol, het gaat meestal om toename maagklachten, of bij hevig/langdurig gebruik toename van leverproblemen.
En alcohol drinken is natuurlijk sowieso niet iets dat we als dokters promoten.

13 likes

Ik dacht alleen geen benzodiazepinen en antibiotica.

3 likes

Ik heb al een week last van menstruatie achtige krampen maar ik ben niet ongesteld :upside_down_face:

2 likes

Netflix, ik vind die lay-out van tegenwoordig in de app zoooo irritant

1 like

Is het met benzo’s anders dan bijv antidepr/psychotica?

4 likes

Babykleding heeft wel zakken maar vrouwenkleding niet?!

20 likes

Ik zal het je nog sterker vertellen. Babykleding voor jongens heeft wel zakken maar voor meisjes niet.

10 likes

Jawel hoor! Ik heb ook wel typische meisjesdingen met zakken.

2 likes

hahaha ah yes wat een eer. en succes nog ff met shoppen?! :sweat_smile:

2 likes

ik dank je alvast voor mijn dronken avond :smiling_face_with_three_hearts: :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Benzo’s werken op dezelfde receptoren als alcohol, kan sufheid een beetje versterken. Bij al die psychofarmaca is het gevaar met name toename van sufheid, beetje misselijkheid/duizeligheid. Daarom het advies voorzichtig te doen, zeker als je nog niet weet hoe je erop reageert. Het is verder niet direct gevaarlijk ofzo (behalve MAO-remmer en bier). Als je weet hoe je erop reageert is het geen probleem om erbij te drinken.

Zal het advies niet aan m’n patiĂ«nten geven maar ik slik een SNRI + antiepilepticum als additie en ik drink zoveel ik wil haha, let gewoon op signalen van m’n lichaam.

TLDR; doe voorzichtig maar meeste medicijnen kunnen prima met incidenteel alcohol.
Disclaimer: dit is geen medisch advies en inname is op eigen risico :skull:

Edit: nog wel een belangrijke aanvulling: alcohol kan wel depressieve klachten verergeren. Dus dat is wel een reden om er voorzichtig mee te zijn. Maar puur op farmacologisch niveau zijn geen grote problemen te verwachten.

10 likes

Dat er 2 restaurants naast mn station zitten. Ik moet nog eten maar ik ruik al dat lekkers :sob:

Kut vuurwerk.
Echt elke dag van ochtend tot diep in de nacht. Elke kut dag hele jaar door.
Naarmate oudjaar nadert word het extremer en extremer.

11 likes

Echt verschrikkelijk he! Hier in mijn buurt ook het hele jaar door, maar nu is het helemaal erg. Ben nu zover dat ik al schrik van dichtslaande autodeuren en bij elke lichtflits die ik zie als een reflex mijn oren al dicht heb. En dan woon ik in een stad die zogenaamd vuurwerkvrij zou moeten zijn.

2 likes

Ja het is echt weer verschrikkelijk! Ik heb vanmiddag bijna iemand aangereden omdat er echt vlak naast de weg iets afgestoken werd. Schrok me dood en het was ook een bizarre knal.

3 likes

LastPass

1 like

Gloednieuwe auto gekocht en wie heeft er alweer schade gereden :cry: meer dan 10 jaar nooit schade kun je nagaan
Vervolgens wilde ik zuipen en ben ik naar huis gaan lopen, 1 uur op hele hoge hakken dus mega blaren nu wat een kut avond

Edit : ik.was dus zo dronken geworden dat ik openlijk mijn seksleven heb besproken met mijn schoonouders :sob: en ook nog in details en nu is de vraag why? Tell me why?

32 likes

Wow ik heb me Zo Ontiegelijk erg zitten ergeren aan mn vriend. Vanwege corona waren plannen met familie gecanceld dus we gingen naar een film, is hij blijkbaar opeen ZO mega verkouden na zn nachtdienst. Zat continu te niezen en te proesten en zn neus op te halen (letterlijk meermaals per minuut 3 uur lang) het was zo zo zo irritant. Een man is zelfs verplaatst vanwege hem.

Vind het echt asociaal om zo in de bios te gaan zitten gatver. We zouden logeren maar ik heb geen zin om 1. ziek te worden en 2. de hele nacht wakker te liggen omdat hij door een verstopte neus zit te ronken.

4 likes