Waar erger je je aan? #14

@McApple of gewoon aanbellen yo ik heb een pakketje kom je het halen. Scheelt nog dragen ook.
Doe ik ook bij een buurman die het vergeet.

4 likes

Ik doe dit bij alle pakketjes die ik in ontvangst neem. Heb echt geen zin om dagen te moeten wachten tot ze iets op komen halen, dus als ik ze in de straat zie loop ik gelijk even langs.

1 like

Of vraag dan meteen hun nummer, kun je de volgende keer een appje sturen als er een pakketje is, dan weet je zeker dat ze het weten

5 likes

Ik zet in op ‘willekeurige virale infectie’, je krijgt bij al die virussen spierpijnachtige klachten.
Tips: paracetamol 4 keer per dag 1000mg, lekker onder een dekentje, kruikje erbij

19 likes

Nou ja, ik heb bijv een pakketje gekregen van een bedrijf zonder dat ik dat wist. Zonder melding of briefje. Ja dan ga ik niet random bij buren langs of ze mss iets hebben gekregen. Zijn ook bedrijven die er nu vrij lang over doen om te leveren en ook geen melding geven. Ik kies eigenlijk altijd een pakketpunt om die reden, maar die keuze heb je niet altijd.

Als je dat zo frustreert, weiger dan gewoon het aan te nemen. Doe ik ook meestal (laatste tijd af en toe wel want de pakketbezorgers hebben het zo druk dat hij bijna moest huilen volgens mij).

6 likes

Ja ik snap gewoon echt het probleem niet. Als iemand een of ander mega object bij je laat staan ok dat staat in de weg. Maar verder is het toch gewoon iets wat je dan in de gang laat liggen en geen last van hebt? Echt zonde van je energie om je om zoiets zo op te winden en groot te maken

9 likes

Ik zal inderdaad straks langslopen. De irritatie zit ‘m gewoon in de gemakzucht van deze buur. Dit is namelijk niet de eerste keer dat dit gebeurd. Ik heb al eens eerder aangeven dat er niet altijd briefjes in de bus worden achtergelaten. En aangezien op de doos staat wat de inhoud van het pakket is (iets voor huisdieren) is het ook niet iets wat opgestuurd is als een verrassing. Ik zal inderdaad de pakketjes voor hem ook niet meer aannemen maar dit keer kwam de bezorger ook met iets voor mijzelf en vond ik weigeren ook lastig. En ja de ergernis ligt bij mij maar ik ben natuurlijk niet de plaatselijk postbezorger.

2 likes

Neem het dan niet aan. Probleem opgelost.

5 likes

Joh ik snap je wel hoor, je doet iemand een dienst om iets aan te nemen en vervolgens moet je er zelf achteraan leuren.

Ik zou nu het pakketje langsbrengen en in de toekomst helemaal niks meer aannemen en alle pakketjes weigeren.

3 likes

Zit er geen zeldzame kanker tussen? Die zijn altijd mijn favoriet

4 likes

Ik snap je ergernis wel maar zou het persoonlijk liever gewoon langsbrengen, dan doe ik het wanneer het mij past (en ik oké aangekleed ben haha), liever dan dat ik niet weet wanneer zij plots aanbellen en ik in fluffy badjas en vettig haar zit te chillen. Maar ik vind onverwacht ‘bezoek’ dan ook echt niet chill

4 likes

Lol dit is weer zo typisch ff. Dit is het ergernis topic en ze ergert zich ergens aan. Laat haar gewoon. Ze vraagt toch niet om duizend keer hetzelfde non-advies. @McApple respect dat je überhaupt nog reageert.

52 likes

Ik durfde eerst nooit te zeggen dat ik geen pakketjes voor buren aan wil nemen dus had dan een smoes dat ik later die dag op vakantie zou gaan, tot de bezorger een keer zei “alweer? jij gaat ook elke week op vakantie he :wink: ” voelde me echt vet betrapt daarna dus nu zeg ik gewoon nee :joy:

41 likes

Dit is het misschien ook wel. Ik vind niet aannemen ook zo lullig voor de bezorger. Sowieso vind ik het dan ook ingewikkeld omdat de bezorger vaak met pakketten voor meerdere adressen voor mijn deur staat. Ik vind het dan ook gewoon lastig om te zeggen huisnummer 1 en 5 neem ik wel aan maar huisnummer 3 niet. En het zou best kunnen dat het meer irriteert omdat ik buur gewoon niet zo’n prettig persoon vind. Zoals ik eerder zeg ik woon echt in een mega sociaal straatje en als iemand dan zo afwijkt qua hoe we hier met elkaar omgaan doet dat wel iets met het beeld van wat ik van iemand krijg. En nogmaals ik snap ook iedereen die zegt ‘loop gewoon even langs’ dat ga heb ik ook gedaan (buur deed alleen niet open) dus straks nogmaals proberen.

4 likes

Waarom zou je dat nou niet even voor een ander (twee anderen) doen. Enige wat je hoeft te doen is zeggen oh is goed, pakketje neerleggen en dan graag gedaan!

En dan ligt dat pakketje daar. Nou en, het is geen zingende vis ofzo.

7 likes

Haha zit er ineens zo’n ding in dat pakket, die ineens begint te zingen. Dan schrik je je kapot :scream:

32 likes

Ik vond dit zoooo cool vroeger en ik wilde dit hebben maar m’n ouders vonden het afschuwelijk (en terecht)

17 likes

Haha wow dit hadden ze altiid bij de Expo!!

4 likes

Ik snap de ergernis wel. zeker als het vaker gebeurd. Ik ben op een gegeven moment ook gestopt met pakketjes aannemen voor de buren, ben geen postkantoor en mn gang stond vol.

Ik snap ook gewoon niet dat mensen daar zo makkelijk over denken, dat ze iets online bestellen en dan er dus vanuit gaan dat het wel bij de buren terecht komt. Als je weet dat je niet thuis bent, laat het dan bij een afhaalpunt bezorgen of kies voor een ander bezorgmoment.

11 likes

Ik neem ook niet meer vaak pakketten aan voor de buren, vind dat vaak erg vervelend. Mijn buurvrouw heeft een baby en laat altijd luiers bezorgen en allemaal baby spullen dan staat mijn gang vol en ik moet haar ook altijd herinneren dat er pakketten zijn. Zorg gewoon idd dat je thuis bent als je zo graag het gemak van online bezorgen wil.

4 likes