Waar erger je je aan? #14

Ja of je hebt gewoon een fatsoenlijke omgang met je buren en vindt het oprecht niet erg. Dan is het ook gewoon heel makkelijk

17 likes

Ja same. Toen ik nog telkens “ja” zei omdat ik vaak thuis was kwam een bezorger op een gegeven moment standaard bij mij aanbellen om pakketjes voor de hele buurt te droppen, terwijl ik zelf niet eens iets besteld had. Toen ik vervolgens vaker nee zei gingen bezorgers in discussie/zielig doen/boos doen dus nu ben ik er volledig mee gestopt.

3 likes

Ik heb een fatsoenlijke omgang met mijn buren? Dat betekent echter niet dat ik postkantoortje wil spelen en het fijn vind als mijn toch al smalle hal vol staat met paketten van anderen.

11 likes

In mijn vorige huis woonde wij als enige op de begane grond en kwamen dus de pakketjes automatisch(na vragen natuurlijk)daar als iemand niet thuis was. Was op zich prima maar vergeet nooit dat ik op gegeven moment 60flessen wijn & nog zes andere pakketjes had😂

En dan duurde het soms dagen voordat mensen het kwamen ophalen & ik ga het ook niet voor hun deur zetten, straks is het weg en is het nog mijn schuld ook. Dus idd, kleine moeite om aan te geven als je niet thuis bent en het ergens anders heen te laten brengen

5 likes

Wat heeft dit te maken met fatsoenlijke omgang dan? Dan kan je het ook omdraaien, als je fatsoenlijke buur bent zadel je de pakketjes niet op bij je buren elke keer

5 likes

Mensen van winkels of huizen aan de straat die met dit weer water na de schoonmaak over de stoep weg laten stromen, lijkt wel een ijsbaan hier

4 likes

Fatsoenlijkheid gaat toch altijd twee kanten op?

Ik kan me niet voorstellen dat je allemaal goed met elkaar omgaat en enerzijds zoveel overlast veroorzaakt bij je buren qua pakketjes of anderszijds dat je weigert even een pakketje aan te nemen. Ik sla aan op ‘mensen denken er zo makkelijk over’. Ik vind het inderdaad vrij makkelijk: mijn buren vinden het niet zo’n probleem om iets voor mij aan te nemen en anderzijds neem ik vanalles voor hen aan. Vind dat best normaal? En dan mag een pakketje ook prima een paar dagen blijven liggen en vind ik het ook echt niet erg om hem even na te brengen.

Edit: ben in dit soort discussies altijd weer zo blij met mijn buren

11 likes

Maar fatsoenlijke omgang is toch wederzijds? Ik vind het oprecht geen enkel probleem de pakketjes voor de buren aan te nemen. As we speak zijn er vandaag weer vier pakketjes bij gekomen. Allemaal van buren waarvan ik ook weet dat ze na hun werk of uiterlijk morgen voor mijn deur staan om het op te halen. En dat is geen enkel probleem. Het eet geen brood. Maar deze een buur haalt zijn pakket dus niet op. Pakket ligt nu sinds maandagochtend hier en inmiddels heb ik vier keer voor zijn deur gestaan om zijn pakket langs te brengen. Ook heb ik ondertussen zelfs een briefje in de bus gedaan dat het pakket bij mij ligt en ik heb de verzender gebeld om ook nog een mail te sturen. Aangezien buur zijn auto voor de deur staat is hij zeer vermoedelijk ook thuis. Maar buur doet niet open en het pakket is ook nog steeds niet opgehaald. Dan houdt het op een gegeven moment wel op. Ik ben geen pakketpunt.

2 likes

Ligt toch ook echt aan de situatie, als mijn gang vol staat met dozen vind ik dat best een ergernis, tenzij mijn buren het gelijk ophalen. Maar ik heb wel eens een weekend lang met dozen gezeten en mijn eigen kinderwagen niet meer in de gang past. Dan snap ik niet waarom je niet even zorgt dat juist grote dingen snel worden opgehaald

3 likes

Dat is precies wat ik zeg? Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen hier nu op reageert want ik zeg letterlijk niks over wie hier wel of geen fatsoenlijke omgang heeft. Enkel dat ik het als de verhouding met je buren normaal is vrij normaal vind om ook regelmatig wat voor elkaar te doen. Tuurlijk zijn er excessen, maar ik neem aan dat dat logisch is? Edit: maar de basis lijkt mij dat je er buiten die excessen wel voor open staat?

3 likes

Een gezin in mijn straat is ook slachtoffer hiervan :sweat_smile:. Blijft raar om de bezorger letterlijk voor je huis te zien wandelen en op hetzelfde moment een bericht te krijgen dat je pakket bij de buren ligt omdat je niet thuis bent. De laatste keer dat ik daar iets ging ophalen lagen er pakketjes van 15 verschillende huishoudens
 Ik begrijp wel dat dit chill is voor die bezorger, maar dit is toch echt niet de bedoeling.

Ik vind mensen (mijn buren dus) vaak best laks met het ophalen van pakketten. Ik woon in een appartement met maar een heel kort stukje hal/gang voor de trap begint. Ik heb een keer wekenlang lopen sukkelen met een mega pakket, voordat ik de deur uit ging moest ik dat pakket half op de trap zetten anders kreeg ik de deur niet open en kon ik niet naar buiten. Buurvrouw was op vakantie :face_with_symbols_over_mouth:. Wil eigenlijk uit principe niks meer voor haar aannemen, maar ben helaas niet de enige die hier woont.

1 like

Misschien gek maar ben je niet bang dat er dan wat is met hem? Ik zou mij dan wel wat zorgen maken

2 likes

In dit geval ben ik er niet bang voor. Ik voel me nu net een oudwijf die alles in de gaten houdt maar dat is niet zo bedoeld. Maar vanaf mijn werkplek kijk ik recht op de parkeerplek van onze auto’s en zijn auto is de afgelopen dagen een aantal keer verplaats. Daarnaast is het hier best gehorig dus kan ik ook horen dat buur thuis is.

Ondertussen is pakket op plaats van bestemming. Zojuist voor de vierde keer aangebeld en toen werd eindelijk open gedaan. Enige reactie ‘oh een pakketje voor mij’. Een dankjewel kon er niet eens van af dus ik heb maar aangegeven dat ik best pakketjes wil aannemen maar dat ik geen pakketbezorger ben dus dat buur ze dan wel moet ophalen. Want dit was de zoveelste keer.

Maandagochtend is pas 2 dagen geleden, en nu heb je al 4x voor zijn deur gestaan, de verzender gemaild en een briefje in de bus gedaan? Beetje overdreven.

38 likes

:joy: :joy: :joy: sorry, maar wat een drama om niks zeg.

8 likes

Ik ga er eigenlijk ook nooit vanuit dat iemand express een groot pakket of wat voor pakket dan ook bij de buren laat leveren/het expres dagenlang bij de buren laat liggen. Vind dat ook altijd het rare bij deze ergernis: dat mensen er direct vanuit gaan dat de buren vanalles zomaar bij jou laten droppen, terwijl we allemaal weten dat een pakketje bijna nooit op het afgesproken moment komt en de postbode onder zijn omstandigheden nog wel eens pakketen wil achterlaten bij de eerste/beste die open doet en je zelf ook niet altijd thuis bent voor het ophalen. Vind het (uitzonderingen daargelaten) zo’n ergernis voor mensen die zich ook graag ergens over opvreten.

17 likes

Voor iedereen die mijn ergernis niet snapt, het overdreven vind of wat dan ook. Dat mag natuurlijk allemaal iedereen is daar anders in. Ik vind het alleen heel irritant dat ik allerlei pakketten in mijn woonkamer heb staan van buren. Ik snap allemaal best dat als een pakket 's ochtends wordt geleverd en je bent aan het werk dat ie dan even staat. Het is ook helemaal prima als dat een dag langer duurt. En ik heb ook weleens gehad dat buurvrouw vanaf haar vakantieadres appte dat er een pakket eerder dan verwacht aan zou komen dus of ze het bij mocht laten afleveren: allemaal geen enkel probleem. Maar in dit specifieke geval zie ik buur af en aan rijden, dus buur is thuis. Ik ben ook aldoor thuis geweest. Waarom haal je het dan niet gewoon even op. En als het de eerste keer is kan ik het ook nog allemaal prima hebben maar dit is dus al een aantal keer gebeurd. Dan groeit de irritatie wel bij mij.

10 likes
15 likes

Ik snap jouw ergernis wel. Snap alleen niet waarom iedereen er uren over door blijft gaan.

45 likes

Zo hé hé, ik wilde m er ook net ingooien.
Het is niet voor niks dat ik het saaiste topic van dit forum nooit lees

5 likes