Waar erger je je aan? #14

Moet ineens weer aan mijn oude buurvrouw denken die op zaterdagochtend om tien uur woedend aan de deur stond omdat wij een pakketje voor haar hadden aangenomen en we waren nooit thuis dus ze kon het niet ophalen (dit zei ze tegen een andere buurvrouw die langsliep trouwens, tegen ons deed ze poeslief).

We waren letterlijk in die tijd 1 minuut niet thuis geweest, en logisch dat we op zaterdagochtend niet meteen open doen. Had je zelf maar thuis moeten zijn toen dat pakketje kwam, trut.

Dus ja, dat kan ook nog gebeuren als je een pakketje aanneemt haha.

5 likes

Stuur het dan gewoon terug! Dat is pas juicy

Haha jeetje dat is wel heel extreem. Ik heb ook weleens gehad dat een pakketje bij de buren was bezorgd en dat die toen vervolgens twee weken op vakantie bleken te zijn. Toen dacht ik wel hoezo neem je het dan aan. Ik heb zelf ook weleens pakketjes geweigerd omdat ik bijna op vakantie ging en het me niet handig leek dat het dan een week of meer bij mij thuis zou liggen zonder dat men het op kon halen. Ik neem verder eigenlijk altijd pakketjes voor de buren aan maar ik woon ook in een appartement dus laat ze dan altijd in het trappenhuis leggen zodat m’n boven- en onderburen ze zelf kunnen pakken en als het van buren aan de zijkanten is dat ze ook 3 kansen hebben om aan te bellen. Was alleen een beetje jammer toen ik had gezegd tegen de bezorger dat ie het pakket voor de buren wel in het trappenhuis kon zetten en het een pakket formaat wasmachine bleek te zijn en de voordeur bijna niet meer open kon en ze dat inderdaad ook maar niet op kwamen halen.

Je krijgt tegenwoordig zowat van alle pakketbezorgers updates en tussendoor mogelijkheden om je pakket ergens anders (ophaalpunt) of op een ander moment te laten bezorgen. Kan me de laatste keer dat ik niks wist niet eens herinneren.

7 likes

Van PR bedrijven krijg ik dus zelden een melding. En wat vet irritant is bij Post NL de laatste tijd: dan krijg je om half 1 s nachts ofzo de mail dat je een andere tijd kan kiezen. Dan zie ik dat pas in de ochtend en dan is het al te laat.

Gelukkig bestel ik zelden (nu even met kerst is het gĂȘnant veel voor mijn doen) maar krijg er echt een punthoofd van. Ontdek ook allerlei winkels en straten met al die random ophaalpunten waar ik nog nooit van had gehoord.

In mijn haast bij DHL een pick up point gekozen vanochtend tot ik erachter kwam dat het een brievenbuspakket was, echt een sukkel haha.

3 likes

Hm, ik verstuur en ontvang tientallen pakketten per week en heb eigenlijk nooit problemen. Dan zal ik geluk hebben :crossed_fingers:t4:

2 likes

Ik probeer bij het bestellen als het kan om een dag te kiezen dat ik thuis ben, maar als dat niet kan en ik maar moet afwachten tot ik bericht krijg wanneer ze komen, dan kan ik bij postnl eigenlijk nooit wat kiezen van een andere dag of locatie en ik heb de app.
Bij dhl kan dat wel, maar dan komen ze meestal alsnog op het originele tijdstip :unamused:

3 likes

Maar echt . Leip word ik ervan 10 mails krijg je.

" We hebben je bestelling binnen"
“We pakken hem nu in”
“We geven hem nu weer aan iemand anders”
“Ik heb hem in de auto gelegd”
“Ik ben er bijna”
“Over 2 sec ben ik er”
“Ik zag u voor t raam maar ik had geen zin om aan te bellen.”

95 likes

Als je vacatures zoekt specifiek op je eigen woonplaats, iets vindt en dat er dan ineens een hele andere plaats bij staat :thumbsup:

3 likes

Je vergeet: “ik heb uw pakket naar het meest onlogische afhaalpunt gebracht terwijl er een dichterbij zit”

10 likes

Ik kreeg een pakket met keta ooit.

19 likes

Als ik Instagram open en de post wil bekijken/lezen die dan bovenaan staat, maar Instagram dan na een paar seconden ineens vernieuwd en die post die eerst bovenaan stond niet meer terug te vinden is
 :angry:

12 likes

hoeveel?? en wat heb je er mee gedaan :crazy_face:

11 likes

Uit uzbekistan?

10 likes

Ja irritant is dat he! Bij mij staat die post er meestal wel als ik dan een stukje naar beneden scroll, als ik heb onthouden van wie hij is/hoe de post eruit zag.

Sterker, ik vind het fijn dat ik iemand zo makkelijk een plezier kan doen.
Dat groter kan zijn dan je denkt, als je iemand met een fragiele gezondheid een gang naar een pakketpunt bespaart bijvoorbeeld. Ik bijvoorbeeld heb momenten dat ik zo iemand dan wel om de hals zou willen vallen van dankbaarheid.
Plus de afgebeulde bezorger ofc.
Of gewoon in het klein hĂš.

En neehee ik heb het niet over excessen.

9 likes

Ik voelde me helemaal succesful adulting dat in er aan denk mijn vriezer te ontdooien nu het ook echt vriest buiten, maar ik weet gewoon niet meer hoe ik die vriezer uit krijg? Ik heb het weleens gedaan, maar niet onthouden

Ik zou opzich de stop er uit kunnen gooien, daar zit ook de koelkast op maar die houd het ook wel even uit als hij dichtblijft en dan heb ik een reden om door te werken. Maar waarom onthoud ik dat soort dingen niet gewoon

1 like

Ik heb mijn manager al super vaak over een bepaald onderdeel advies en namen doorgegeven en daar heeft dus blijkbaar niets mee gedaan. Nu stuurt hij mij een mail hierover met iemand die precies hetzelfde zegt en ik heb zelfs al meer informatie eerder gegeven
met: -mijn naam- wil je onderstaande uitzoeken. :upside_down_face: ARGH.

1 like

Ik zit al 20 min bij de kapper te wachten, maar hij is nog steeds niet klaar met de vorige klant.

Ugh echt een super leuke training gehad over design thinking. Iets waar ik een groot voorstander van ben. Zijn alle “innovaties” waar het innovatie team!! Mee kwam, dingen zoals robots, apps en AI. Terwijl als je zou luisteren naar je personeel er ook voor nu al haalbare innovaties zijn. Er wordt zo weinig geluisterd.

4 likes