Waar erger je je aan? #14

ik dank je alvast voor mijn dronken avond :smiling_face_with_three_hearts: :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Benzo’s werken op dezelfde receptoren als alcohol, kan sufheid een beetje versterken. Bij al die psychofarmaca is het gevaar met name toename van sufheid, beetje misselijkheid/duizeligheid. Daarom het advies voorzichtig te doen, zeker als je nog niet weet hoe je erop reageert. Het is verder niet direct gevaarlijk ofzo (behalve MAO-remmer en bier). Als je weet hoe je erop reageert is het geen probleem om erbij te drinken.

Zal het advies niet aan m’n patiĆ«nten geven maar ik slik een SNRI + antiepilepticum als additie en ik drink zoveel ik wil haha, let gewoon op signalen van m’n lichaam.

TLDR; doe voorzichtig maar meeste medicijnen kunnen prima met incidenteel alcohol.
Disclaimer: dit is geen medisch advies en inname is op eigen risico :skull:

Edit: nog wel een belangrijke aanvulling: alcohol kan wel depressieve klachten verergeren. Dus dat is wel een reden om er voorzichtig mee te zijn. Maar puur op farmacologisch niveau zijn geen grote problemen te verwachten.

10 likes

Dat er 2 restaurants naast mn station zitten. Ik moet nog eten maar ik ruik al dat lekkers :sob:

Kut vuurwerk.
Echt elke dag van ochtend tot diep in de nacht. Elke kut dag hele jaar door.
Naarmate oudjaar nadert word het extremer en extremer.

11 likes

Echt verschrikkelijk he! Hier in mijn buurt ook het hele jaar door, maar nu is het helemaal erg. Ben nu zover dat ik al schrik van dichtslaande autodeuren en bij elke lichtflits die ik zie als een reflex mijn oren al dicht heb. En dan woon ik in een stad die zogenaamd vuurwerkvrij zou moeten zijn.

2 likes

Ja het is echt weer verschrikkelijk! Ik heb vanmiddag bijna iemand aangereden omdat er echt vlak naast de weg iets afgestoken werd. Schrok me dood en het was ook een bizarre knal.

3 likes

LastPass…

1 like

Gloednieuwe auto gekocht en wie heeft er alweer schade gereden :cry: meer dan 10 jaar nooit schade kun je nagaan
Vervolgens wilde ik zuipen en ben ik naar huis gaan lopen, 1 uur op hele hoge hakken dus mega blaren nu wat een kut avond

Edit : ik.was dus zo dronken geworden dat ik openlijk mijn seksleven heb besproken met mijn schoonouders :sob: en ook nog in details en nu is de vraag why? Tell me why?

32 likes

Wow ik heb me Zo Ontiegelijk erg zitten ergeren aan mn vriend. Vanwege corona waren plannen met familie gecanceld dus we gingen naar een film, is hij blijkbaar opeen ZO mega verkouden na zn nachtdienst. Zat continu te niezen en te proesten en zn neus op te halen (letterlijk meermaals per minuut 3 uur lang) het was zo zo zo irritant. Een man is zelfs verplaatst vanwege hem.

Vind het echt asociaal om zo in de bios te gaan zitten gatver. We zouden logeren maar ik heb geen zin om 1. ziek te worden en 2. de hele nacht wakker te liggen omdat hij door een verstopte neus zit te ronken.

4 likes

Het stokbroodje bij little Italy is een SCAM.
Keihard minibroodje dat niet wist of het ciabatta of stokbrood wilde zijn voor VIER euro VIJFENTWINTIG.

8 likes

Dat ik naar bed wil, maar we nog een huis vol visite hebben

En het dat het net over welk stel de volgende zou zijn met een kind en ze heel specifiek aan ons vroegen of wij als ā€œbezigā€ zijn en mn vriend en ik allebei niet wisten wat we moesten zeggen omdat het antwoord ja is. Een slok wijn was het beste wat ik kon bedenken…

5 likes

Dat m’n kind zo slecht slaapt en telkens aan het huilen is. En ik me heel bezwaard voel tegenover de buren die gezegd hebben hem (goed) te kunnen horen. Ben er vanaf 23.00 uur al vier keer heen geweest. EN degene die naast slaapt ligt bizar hard te snurken. Kijk niet gek op als ik die straks wat aan heb gedaan hoor

7 likes

Dat mijn vriend in het weekend zijn wekker altijd zet (om 8 uur!) terwijl ik uit wil slapen en er dan vervolgens doorheen slaapt terwijl ik niet meer kan slapen dan.

11 likes

Mensen die publiekelijk aankondigen op social media dat ze van social media afgaan vanwege de feestdagen. Maar dan denk ik zijn er echt mensen die niet op hun telefoon willen kijken drie dagen achter elkaar? Gewoon alleen omdat het kerst is? Ik snap dat je niet de hele tijd op je telefoon wilt zitten maar om nou te doen alsof je de hele dag in gesprek bent met familie en vrienden dat je echt niet op je telefoon kan kijken.

Ik weet zeker dat ik vandaag minimaal een keer naar de wc ga met mijn telefoon om even weg te zijn van iedereen en even rust te hebben.

Kijken jullie helemaal niet op je telefoon met kerst?

• Ik kijk niet op social media met de feestdagen, focus mij dan vol op vrienden en familie
  • Ik kijk maar post niks ook zodat mensen denken dat ik even niet op social media zit
  • Ik doe gewoon wat ik altijd doe gewoon kijken en posten

0 stemmers

3 likes

Ik zit juist meer op mijn telefoon. Escape from reality.

19 likes

De hond van mijn moeder/hoe zij dat beest hebben opgevoed. Nu al geĆÆrriteerd voor vanmiddag

3 likes

Ben vooral verbaasd dat die mensen blijkbaar denken dat ze zo gemist zullen worden wanneer ze een paar dagen niets posten?

20 likes

Dat sommige series nergens online te zien zijn en ik dus ook geen dvd’s kan afspelen.

Ik ben verbannen van de kerstbrunch (ziek geweest en ik hoestte nog te veel) en nu wil ik op een of andere manier heel graag Dokter Deen kijken. Heb daar echt zin in. Maar dat staat nergens op en ik heb de dvd’s nog maar m’n laptop heeft geen cd gat. Misschien kan ik m’n tv nog verbinden met m’n vaste computer met een lange kabel, maar gok van niet eigenlijk.

Maar is toch raar dat sommige series gewoon op geen enkele streamingdienst staan.

3 likes

Ik had dat gister, had bedacht dat ik last christmas wilde kijken, is nog vrij nieuwe kerstfilm, gewoon nergens te kijken.

Mag je wel ergens bij een kerstdiner aanschuiven?

5 likes

Ja morgenavond wel gewoon nog gelukkig. Dan is bij ons thuis en met vooral jonge mensen. Vandaag was er een kwetsbare baby bij en veel relatief oude mensen dus snap het wel dat ze mij er niet bij wilde hebben dan.

Maar echt raar inderdaad! Lijkt me dat je dan ook vrijwel geen geld aan een serie/film verdient als ie in deze tijd echt nergens op staat!

1 like