Waar erger je je aan? #14

word echt onpasselijk van de geur van knoflook die zo aan m’n vingers blijft zitten en ja ik ken alle trucjes

6 likes

Urghhhh dan heb je net gedoucht en het eerste wat je daarna moet doen is poepen :upside_down_face:

10 likes

Helemaal voor niks je anus schoon lopen boenen.

18 likes

Hoe denigrerend de maatschappij doet over mbo. “Oh dan kun je nu hbo gaan doen” als iemand klaar is. Of: “mbo’ers zijn geen studenten!” En dan wel janken dat er te weinig mensen met een mbo diploma zijn. Hou je bek dan en doe niet zo neerbuigend. Mbo zonder doorstuderen is prima. Ik merk dit trouwens ook vaak vanuit andere studenten.

45 likes

Dit bericht op linkedin, en vooral de hoeveelheid mensen die dat liken :dizzy_face::dizzy_face:

14 likes

Doorleeft. Ach joh, sterf in een hoekje.

15 likes

Never forget dat mijn ex vriendje - twee vingers in de neus uni - zo denigrerend deed. Zo volgde ik geen opleiding maar ging ik gewoon naar school, als ik zei dat ik tentamens had corrigeerde hij dat naar toetsen en ik mocht absoluut geen afstuderen zeggen maar gewoon examen.

8 likes

Dankje. Ik hoor al vanaf groep 8 dat ik dom ben. :relaxed:

3 likes

Heeft suz

dit geschreven

toevallig

12 likes

Het was zo fijn op te horen tijdens mijn stage in het laatste jaar van de MTS dat ze eindelijk iemand hadden die kennis had. Daarvoor studenten van de HTS :smile:

6 likes

Wat staat er verder op dat profiel? Rumag?

3 likes

Op de universiteit leiden was de aller eerste les die ik had mores met shit zoals: je gaat niet naar school maar naar college. Je maakt geen toets maar een tentamen. Je bent niet aan het leren maar aan het studeren.

Echt walgelijk

Het was ook niet dat ik toevallig pech had met mijn student-docent. Nee, hier was een heel boekje over gemaakt en stond het gewoon opgesomd en dit was lesstof voor elke beginnende student aan die faculteit

9 likes

Omg wat treurig, is dit de rechtenfaculteit?

6 likes

Haha jep

Edit: gelukkig was mijn studie een stuk toegankelijker en chiller. We hadden gewoon de pech dat we bij deze faculteit behoorden. Voor de andere studenten en docenten aan de rechtenfaculteit waren wij uiteraard de losers van de faculteit en wilden zij met momenten ook echt niet met ons geassocieerd worden.

Een studie vriendin werkt daar inmiddels en die ervaart nog steeds een bepaalde vorm van segregatie op faculteitsniveau onder haar collega’s.

4 likes

Dit had ik ook aan een andere universiteit en studie. Daardoor ging ik mijn eerste twee jaar ook arrogant doen naar hbo en mbo toe. Walgelijk nu ik erop terug kijk. Ik hoorde ook ‘jullie vallen onder de top 3% van de wereld’. Als 18jarige voel je je dan heel speciaal en elitair. Ik ging ook een maandje backpacken in Thailand en daarna herhaalde ik ook bij iedereen die ergens heen ging: ‘nee je gaat op VAKANTIE, niet op REIS’. :tired_face::tired_face::tired_face::tired_face:

5 likes

Hier was er iemand die het woord ‘uitverkorene’ gebruikte op de universiteit. En verder de aanname dat iedereen gymnasium had gedaan als vooropleiding. :upside_down_face:

1 like

Woow dat brengt bij mij ook een weggestopte herinnering naar boven. Andere stad en studie en precies hetzelfde. Ik vond de meeste docenten altijd zo ontzettend arrogant tijdens mijn studie maar ik was vergeten dat het hiermee al begon in week 1 :rage:

2 likes

Het zaadje werd al vroeg gepland :cry:

Omg dit had ik dus precies hetzelfde. In een ver verleden dat ik een half jaar rechten “studeerde”. Never forget: “Je gaat niet naar school, maar naar de Universiteit”
:fu:

6 likes

Met zo’n geschiedenis vol trauma kan het ook gewoon niet anders dat je van andere mensen gaat profiteren.

1 like