Op de RUG werd gezegd dat de studielast van Rechten 20 u per week was (en filosofie ook weinig) dus dat werden altijd halve studies genoemd.
Ja, zo zie je maar weer, academici (in spe) hadden ook mot onderling.
Op de RUG werd gezegd dat de studielast van Rechten 20 u per week was (en filosofie ook weinig) dus dat werden altijd halve studies genoemd.
Ja, zo zie je maar weer, academici (in spe) hadden ook mot onderling.
Hoe ongepast ook haha. Iemand komt met er word neergekeken op mbo-ers. En dan heb je mensen die dan âJa wij werden helemaal de hemel ingeprezen en op handen gedragen echt heftig hoor. Ik heb ook wel op andere neer gekeken mja ik ben anders hoorâ
Zal ik dan maar de knuppel in het hoenderhok gooien en toegeven dat ik mijn universitaire studie een studie noem en het hbo diploma die ik daarna heb gehaald een opleiding noem?
Maar ik zeg ook altijd tegen mn leerlingen dat ze moeten doen wat bij hen past en dat vmbo ook super goed is en je er mega veel mee kan.
mee eens maar hbo studenten die doen alsof ze naar de uni gaan ("ga ik ook maar het is applied sciences!â) is wel cringe
hoe gaat het gesprek van neerkijken op mboâers naar dit soort uitspraken
Ik zat op scouting en ik organiseerde een opkomst met een vriendin. We hadden lijm nodig en we kenden iemand die bij Bison werkte dus ik vroeg aan haar of zij hem ff wilde bellen voor een emmer lijm. En toen zei ze ânee ja ik zit nu op de uni dus daar heb ik geen tijd meer voorâ
Ik heb niet echt lang meer op die scouting gezeten hahahah
Ik vind het jammer dat mijn post geĂŻnterpreteerd wordt als ongepast (als je oa op mij doelde). Ik bedoelde juist als praktijkvoorbeeld dat het vanaf college 1 je gewoon al geĂŻndoctrineerd wordt en dat ik dit heel ziekelijk vind. Juist om te onderbouwen dat het walgelijk is wat er gebeurd.
En dit zal ook wel weer verkeerd vallen, maar ik ben juist dood ongelukkig geweest door dat hele keurslijf van het studeren aan de universiteit. Ik zat daar totaal niet op mijn plek en kon niks met die cultuur en was ook totaal niet wetenschappelijk ingesteld. Ik werd echt heel ongelukkig om omringd te zijn door mensen die hele dagen neerkijken op andere mensen.
Niet dat ik de wereld in mijn eentje ga veranderen hoor, maar soms beland je wel eens in een gesprek over opleidingen dan probeer ik daar waar kan het hele âuniversiteit is de beste onderwijsvormâ-gedachtegoed zoveel mogelijk te weerleggen en juist aan te geven dat mbo en hbo in een hoop sectoren zo zo zo veel waardevoller zijn. Ik werk nu met jonge meiden en probeer hen dit Ă©cht mee te geven ook
Ik heb een letterenstudie gedaan. Die sfeer merkte ik er sowieso niet echt, maar verder zijn we er allemaal na ons afstuderen ook wel achter gekomen dat de uni niet per se de weg is naar een (goede) baan
Bla bla blaaa bla
Dit is mijn brein wanneer ik dit gesprek lees:
Nja ik snap gewoon niet waarom je op een post over neerkijken op mbo ers zegt " Ja er word idd heel erg op hun neer gekeken hier heb je voorbeelden"
Iets anders (wel gerelateerd)
Ik vond het schakeljaar van hbo naar universiteit echt terror, vooral door de houding vanuit het onderwijs. Werd toen echt overal gewaarschuwd (eerst op mân hbo en daarna op de universiteit zelf): âUniversiteit is echt veel moeilijker hoor, maar 10% komt door het schakeljaar heen!!!â
Ja vind je het gek als je alle vakken rond methodologie en statistiek in één jaar propt, terwijl woâers die vakken verspreid krijgen over hun 3-jarige bachelor.
Ik ben daar toen echt onzeker van geworden. Je bent dat soort stof niet gewend en dan zegt iedereen ook nog dat je er sowieso moeite mee gaat hebben.
Na dat afgrijselijke schakeljaar was mân master smooth sailing. Doorstromen naar de uni mag echt wel anders gekaderd / ingericht worden naar hbo-studenten toe.
En dat terwijl ze zelf een halve studie deden. Bij de beesten af.
De overheid wil dat meer mensen een mbo-opleiding gaan doen en dat mbo-studenten zich serieuzer genomen voelen. Alleen heb ik soms mijn twijfels of de middelen die de overheid wil inzetten dat echt zullen bewerkstelligen en of mboâers genoeg betrokken worden bij de gemaakte plannen. Nu zijn er wel enkele veranderingen geweest / in werking getreden die duidelijk een positieve invloed hebben (bijv. benaming âstudentâ gaan hanteren, direct recht op studentenreisproduct ongeacht opleidingsniveau en volgens mij gingen ze het rentetarief ook nog aanpassen). En op lokaal gebied wordt er ook winst geboekt: studentenvereniging voor mboâers en mboâers betrekken bij de UIT (Utrechtse Introductie Tijd). Maar bepaalde campagnes blijken verder niet hun vruchten af te werpen.
En je merkt ook wel dat het in mbo-klassen erg verschilt wat men verder zouden willen om het âgatâ verder te dichten. (Tijdens een les kwam dit ter sprake.) Maar studenten zijn vaak wel goed in staat om zelf met toffe ideeĂ«n te komen, en ik vind het daarom wel een gemis dat er niet altijd naar ze wordt geluisterd. Bij mijn werkgever kwamen studenten zelf met bijvoorbeeld het initiatief om mensen met weinig inkomen te trakteren op een knipbeurt en gratis visagie etc. voor bezoekers van een lgbtiq-event. Dan zouden ze toch ook met toffe ideeĂ«n kunnen komen om het mbo gunstiger op de kaart te zetten als studie-optie?
chocoladevla
Dat ik echt niks kan kijken dat gemaakt is door vrouwen of gaat over vrouwen of whatever, zonder dat er hatelijke kut comments afkomstig van salty mannen onder staan. Ik word er echt agressief van gewoon. Als ik een filmpje van een vrouwelijke comedian zie op youtube, weet ik bij voorbaat al dat de comment section kut gaat zijn, en toch ga ik het dan lezen en mezelf kwaad maken en erover opwinden. Waarom doe ik dit ook? Ik heb al zoveel aan mijn hoofd en dan ga ik me ook nog extra opwinden over levenloze mensen in YouTube en Instagram comment sections
Was dat maandje backpacken in Thailand dan wel een reis en geen vakantie? En waar ligt dan de grens?
Maar goed dat je rechten deed dan
Ja maar oook echt heel erg ingewikkeld om uit te leggen aan niet Nederlanders. Voor mijn werk in Costa Rica heb ik regelmatig Nederlandse MSc studenten die hun thesis kunnen komen doen. De eerste selectie wordt niet gedaan door mijzelf, maar door iemand uit de UK en dan krijgen we regelmatig aanmeldingen van studenten van hogescholen (die ook mogen komen voor een stage, maar niet op dat onderwerp) die dan ineens vertaald blabla university genoemd worden.
Ik kwam van hbo en ging naar de universiteit en ik werd me toch een partij vies aangekeken toen ik nog termen als âschoolâ en âlessenâ gebruikte. Nooit afgeleerd trouwens, ze moeten gewoon normaal doen.
Hogeschool is in het Engels ook University of Applied Science, dus dat klopt wel. Veel bieden ook gewoon masterstudies aan trouwens, zal hooguit wat minder academisch georiënteerd zijn