Ik vond het vrij onnodig om de verschillen zo te benadrukken. Vraag me dan ook af wat je als opleiding hiermee probeert te bereiken. Behalve inderdaad dat je studenten zich superieur voelen tov anderen. Sommige zijn hier gewoon heel gevoelig voor, vooral op die leeftijd.
En ik denk dat hier wel een generatie overheen gaat. Als ik het goed weet is onder Balkenende de kennis economie heel erg aangewakkerd. Dwsr werd mee begonnen toen ik op de middelbare zat en is alleen maar meer opgehamerd op school. Nu zittrn we met de gebakken peren en willen we de andere kant weer op. Tja dan moet je van zoveel ideeƫn en vooroordelen weer afkomen, dat duurt nog wel even.
Maare ik denk dat een beter salaris al zou schelen om het aantrekkelijker te maken.
Nou de term Applied Science was bijna nooit bekend bij mijn collegaās, dus daar is al meerdere keren verwarring over ontstaan. En we hebben inderdaad dus ook hbo-studenten, maar voor deze plaatsen ben ik specifiek op zoek naar WO.
Dat o.a. Toen ik aan enkele klassen vroeg wie hierna van plan was om naar het hbo te gaan (o.a. i.v.m. een keuzedeel dat voorbereid op het hbo en/of aanpassing van het huidige lesprogramma), dan was geld ook vaak de grootste drijfveer. Maar ook wel vaak omdat de ouders het graag zagen of omdat al hun broers/zussen een hogere studie hadden gedaan.
Maar voor zij-instromers is het mbo vaak ook niet aantrekkelijk. Niet kunnen rondkomen met een leerlingensalaris, terwijl je bij hbo-trajecten vaak direct al een beter loon krijgt. En de werkdruk en gebrek aan goede begeleiden doordat er al zulke tekorten zijn maken het dat mensen voortijdig stoppen.
En ik erger mij dus aan het feit dat veel studenten slecht begeleid worden op hun stageplaats of direct geacht dingen worden te doen die ze nog niet mogen / weinig ervaring in hebben, waardoor er veel getalenteerde mensen vroegtijdig stoppen of twijfelen aan hun eigen kunnen. En dan moet ik ze doen inzien dat zij niet het probleem zijn, daarvoor zou ik wel een STAP-coachingcursus voor kunnen gebruiken.
mensen die luid drinken zijn erger dan mensen die luid eten
Omg jaa vooral als ze daarna nog even helemaal zo op adem komen.
Deed ik (gelukkig!) niet haha, die paar rechtenvakken die ik had waren dramatisch
ja of āoh dat is zoān pretpakket studie?ā alsof het geen volwaardige opleiding is
edit: hahaha oh omg hele discussie om mijn ergernis maar love wel dat dit mijn ergernis bevestigt š«”
Ja zoān dikke grote AHHH na een slok ook.
Mn man vindt dat nog irritanter dan ik het vind, dus ik ben het ons kind expres aan het aanleren nu. Vooralsnog wint mijn plezier in hem met zān ogen zien rollen van het irritant vinden als ze het doet, will report back wanneer ik hier spijt van krijg.
De oliebollenkraam is al weg. Ik heb al sinds oudejaarsdag zin in een appelbeignet maar had geen zin om daarvoor in de rij te gaan staan dus wilde die deze week halen. Ik dacht dat ze een paar dagen dicht waren om bij te komen, maar nu is de kraam helemaal weg⦠Vorig jaar stond de kraam er nog tot eind januari.
Ik vind het jammer dat fastfood restaurants zo ongezellig zijn. En van die hippe dingen alleen maar ingewikkelde dingen op t menu hebben staan.
Ik wil een ranzige burger eten in een tentje met van die leuke bankjes en allemaal kunst en rustige muziek.
Volgens mij golden er soms toen andere regels in gemeenten i.v.m. de lockdown. Misschien heb je meer geluk nog bij een tuincentrum.
Burgertrut bij Rotterdam Centraal!
Ik heb daar zo vaak echt urenlang gezeten (als in: 7 uur lang haha).
En ze hebben daar heerlijke burgers (de klassiekers maar ook meer speciale) en lekkere drankjes, zowel met als zonder alcohol. White Russian milkshake was een tijdelijke special .
Alleen rustige muziek kan een probleem zijn, ligt er een beetje aan wanneer je gaat.
Ja tuurlijk was dat ook een vakantie. Mijn hele punt is dat het nergens op slaat en dat ik me aan mijn vroegere zelf erger, zie topic. Volgens mij vinden we hier allemaal dat welke opleidingsvorm je ook doet, deze even waardevol is. Ongeacht of het praktisch of theoretisch is. Ik durf zelfs te beweren dat praktische opleidingen meer concrete betekenis hebben aan de maatschappij. En dat hoe er op mijn uni - en zo te lezen bij nog meer - de toon al vanaf de start verkeerd wordt gezet. Ik ben daarin helaas, gelukkig voor een relatief korte tijd, in mijn gedachten in meegegaan. Daar schaam ik me voor en vind het walgelijk. Wat ik ook benoem. Ik vind op je foute gedachtepatronen terugkomen en benoemen dat er ook structureel iets fout gaat op een institutie dan ook niet ongepast zoals iemand hierboven vindt, maar juist iets wat meerdere mensen zouden moeten doen.
Hahaha again, alleen maar mannen van 50+ die dit doen
Foto van aangeharkte tuin
Instagram: Lieverd, dat heb je goed gedaan xx Jos
Koop ik in Berijn een Berlinerbol zit er 1 Druppel jam in. InNerderland zou ik hier niet verbaasd over zijn maar hierā¦
Volgende keer gewoon naar de Lidl gaan
Ik kan er stiekem toch niet zo goed tegen dat een aantal goede vrienden niks reageren op mijn nieuwjaarsgelukwens die ik aan ze gestuurd ben vorig weekend. Wat is de moeite ?!
Wat irritant!