Waar erger je je aan? #14

it’s science

nee maar even serieus, vooral 1 nemen als je er beter bij voelt, maar ik heb een soort innerlijke plicht om mijn patienten te informeren dat het vrij weinig gaat doen, i hate onderdoseren.

11 likes

Dat ik maandag dacht dat ik dadelijk om 20:00 nog wil gaan eten ergens :headstone:

6 likes

Toch niet iedereen zegt dat omdat hij/zij er trots op is? Ik heb dit vast wel eens gezegd, maar ik vind pijnstillers nemen heel eng en doe het liever niet.

2 likes

Als 1 voor jou werkt, prima, maar de kans dat je daarvan effect ervaart (zeker als je het niet op vaste momenten een paar keer per dag neemt, maar gewoon eenmalig) is gewoon klein. Het is bij niet chronisch gebruik een ontzettend veilig en effectief middel dus ik zou denken waarom maar 1 nemen met hoge kans dat het niet genoeg werkt als je er ook 2 kunt nemen. Daar ga je jezelf echt niet mee overdoseren.

Tenzij je een extreem laag gewicht hebt of je lever het niet goed afbreekt natuurlijk

@Luzarl bedoel natuurlijk ook wel in de context om er een beetje stoer over te doen. Mag ik vragen waarom je pijnstillers eng vind? Lijkt me erg vervelend!

6 likes

Ik vind bijna alles dat de natuurlijke staat van mijn lichaam kan aanpassen een beetje tot heel eng. Drugs, pijnstillers, pammetjes. Alcohol wat minder omdat dat zo genormaliseerd is denk ik?

4 likes

Paracetamol is mn beste vriend! Elk pijntje dat ik voel wordt meteen aangepakt.

5 likes

Je moet eigenlijkeen spiegel opbouwen met paracetamol. 2 paracetamol in combinatie met NSAID werkt volgens mij het beste.

4 likes

Had ook nog een idee geweest, gelukkig een dunne man kunnen vragen. :joy:

5 likes

Ik weet niet wat dat precies in je lichaam doet en hoezo het werkt, dat bedoel ik meer. Van alcohol weet ik dat wel. Die paracetamolthee durf ik nog wel maar verder vind ik het gewoon engig

Niet echt boeiend maar ik erger me eraan als “pov” verkeerd gebruikt wordt, zoals hier:

Dit is geen pov :face_with_raised_eyebrow:

20 likes

POV is de nieuwe mits.
Men snapt er geen reet van.

31 likes

Ik vind die hele POV trend enorm irritant.

34 likes

Ja het doet mij vooral denken aan mijn studietijd toen ik vet veel verhalen moest analyseren. :rofl:

1 like

Ze geeft toch aan dat het angst is, dat is niet altijd rationeel weg te beredeneren. Ze begrijpt vast ook wel dat het niet echt gevaarlijk is

9 likes

Ja mensen kunnen toch ook lezen dat spinnen niet eng zijn maar ze zijn er toch echt bang voor. Ik vind die bepaalde processen in mijn lichaam gewoon spannend. Ik wist zeker dat als ik alcohol niet als uitzondering zou noemen iemand ging reageren van ‘en alcohol dan???’ dus daarom noemde ik die nog los.

13 likes

Op het doosje staat toch 1-2 tabletten per keer, heb je dan nooit gedacht ik neem die tweede eens?

Aleve is trouwens gewoon naproxen, huismerk heeft dezelfde werking voor minder geld.

10 likes

Aan jankende katten die klinken als een huilende baby.

4 likes

Hahaha, ik heb zo een vriendin! Dan gaat ze klagen over hoofpijn en dan wil ze geen paracetemol nemen want medicijnen zijn niet natuurlijk :roll_eyes:

Oh en syntetische drugs is ook slecht, maar wiet niet(dus dat doet ze elke dag), want dat is van een plant en natuurlijk=goed.

:roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

10 likes

Heb je haar al verteld over opium? :grin:

10 likes