Waar erger je je aan? #14

Vind t ook zo’n stad waarvan west-Europeanen altijd zeggen; zoveel historie, zo rauw, eclectisch, ongekend. En dan denk ik, als je een paar uurtjes verder rijdt kun je menig oost-Europese stad meepakken met meer geschiedenis, meer sfeer en zonder dat het eruit ziet als een grauwe betonbak. En als je betonblok wil ga dan naar een Oost-europese stad die dat ten tijde van de soviet echt goed heeft doorgevoerd.

Verder vind ik Duitsland dus best wel leuk overigens.

7 likes

Ik was daar in 2018 3/4 maanden en heb echt het beste weer ooit gehad. Behalve aan het eind want als het koud is vries je ook je hol eraf. Zoveel gluhwein gedronken.

Echt 1 van de weinige steden waar ik echt zou kunnen wonen. Zoveel te zien, te eten en te doen. Veel jonge mensen, relaxte vibes. Zijn vast mooiere steden maar dan hang ik daar wel een poster van op op m’n muur om naar te kijken.

En idd ook heel veilig in je eentje!

18 likes

Ik zal niet ontkennen dat het geweldige (vegan) eten waar ik nog wel eens van droom een van de redenen voor me is om weer eens te gaan.

6 likes

Ik ben afgelopen zomer geweest en het was 25 graden. Heb er ook de beste pizza gegeten, dankzij het forum.

10 likes

Deze man achter mij in de trein

29 likes

@vaatdoek hahaha ik zou zijn hand vasthouden en zien wat er gebeurt.

Ik erger me aan zelfscan bij de Appie, als je broodjes van de bakkerij koopt gaat ie naar ieder broodje wat je aantikt weer terug naar het hoofdmenu en dat vind ik echt ZO irritant, sta je daar honderd jaar

23 likes

Ik ben normaal niet van handen shamen, want ik kijk eigenlijk nooit specifiek naar handen. Maar wat een kinderhandje heeft die man.

5 likes

Zit hij ook nog te tikken met zijn vingers? Of aan een velletje te pulken? 🫣

1 like

Ja leuk vond ik het wel, ik kom er graag, maar voor lekker weer ga ik liever wat oostelijker

Can confirm :smile:

1 like

Ik associeer Berlijn altijd nog met Wir Kindern von Bahnhof Zoo (sorry vast verkeerd gespeld allemaal) en ik vond dat als 14 jarige zo ontzettend glamourous dat zij als tieners al aan de heroïne zaten. Baalde altijd dat ik zulke suffe burgerlijke ouders had.

Heb hetzelfde als jij trouwens, zo mooi dat brutalisme en dat beetje rauwe aan de stad. Plus vet betaalbaar op veel plekken, zeker als je kijkt naar Londen of Parijs.

32 likes

Haha die boeken en films, ook bijvoorbeeld dat boek van Carry Slee, ik weet dat het waarschuwingen waren om geen drugs te gebruiken maar ik vond het zoooo cool. Ik verslond die boeken en films echt.

8 likes

Oh dat doet mij denken aan de serie Maaike en Domenico van Susanne Wittpennig. Geen idee of iemand hier die boekenserie kent, maar daar waren allerlei christelijke vriendinnen idolaat van, ik ook. En met de kennis van nu denk ik wat een verhaal. Redderscomplex, drugsgebruik, toxische relatie en ik vond het alleen maar romantische.:smiling_face_with_tear: Het speelt zich trouwens af in Berlijn en alles klonk zo fancy en stoer maar het was vol armoede, geweld en drugs.

7 likes

Oh ik wilde ook echt een Domenico later. Lekker toxic. Eigenlijk bizar dat ik die boeken mocht lezen van mijn hele christelijke ouders, maar dat Harry Potter te occult was.

2 likes

Nee speelde zich in hamburg af toch? Ik had dat park ook helemaal in mijn hoofd

Ja ik en mijn zusje waren ook fan en ik keek erg uit naar elk nieuw boek.

Ik vond het zo romantisch en ze waren echt voorbestemd voor elkaar!

Nu denk ik echt wtf, zo toxisch en onrealistische :rofl::rofl: een christelijk book gone wild

3 likes

Oh echt? Bij mij hielp het wel, ik vond het als tiener een redelijk afschrikwekkend voorbeeld. Ik heb er wel een voorliefde voor de naam Detlef aan over gehouden

2 likes

Er was ook zo’n boek over een tienermeisje dat drugsverslaafd is en prostituee, Candy denk ik. Vond ik ook zo’n romantisch boek

3 likes

Romantisch. Verklaar u nader?

1 like

Er was ook een tienerjongen en die speelde gitaar en ging haar proberen te ‘redden’ omdat hij haar 1x had gezien en toen verliefd op haar was. Kan het niet uitleggen maar 13 jarife Flamoes vond het ultiem romantisch en cool

4 likes

De wasmachine gaf aan dat hij nog 5 minuten moest dus ik ben gaan wachten met boodschappen doen tot ie klaar is.
Hij is nog steeds bezig en ik had in de tussentijd al 3 keer boodschappen kunnen doen.

10 likes