Ja
Je hoeft niet eens zelf aan te haken, je wordt aangehaakt!
Natuurlijk! 5 dagen quarro is for the weak.
Pas je wel op jezelf met je duizeligheid? (Vooral omdat je vader het niet doet )
Het komt ook allemaal zo abstract over. Wat doet hij nou eigenlijk in de praktijk? In de beschikbare advertentieruimte had veel meer informatie kunnen staan maar er staat alleen maar gebakken lucht.
verkopen
Aan die ijsbaden of koud zwemmen trend. Zo onuitstaanbaar hoe interessant mensen daarover doen en dan die gekke Wim die dit is begonnen. Echt zoân creapy soort cult ofzo
Ik wijs Wim Hof-sekteleden altijd graag op het feit dat deze man een geperforeerde darm heeft overgehouden aan een klysma door de fontein in het Vondelpark.
In mijn ziekenhuis hangt op verschillende prikborden reclame voor zijn cursussen en ik heb echt zo de behoefte om een stuk uit het interview er naast te hangen
Gewoon eraf trekken en weggooien.
Ik heb op de basisschool geweigerd een zwarte piet strijkkralen patroon te gebruiken, oh oud papier
Helaas kan ik het niet persoonlijk ook van intranet trekken echt gĂȘnant dat mijn ziekenhuis dit soort pseudowetenschap promoot
Jezus hoezo doe je dat dan ook in een openbaar park
Is het pseudowetenschap? Ik vind mensen die te koop lopen met hun ijsbaden ook irritant hoor. Maar koud douchen heeft toch wel gezondheidsvoordelen die zijn aangetoond, zoals het activeren van bruine vetcellen o.i.d. Of is dat niet waar?
@tessel ik heb wel eens een praatje van Peter Pickkers gehad over Wim Hof en zijn methodes en hij bleek (geheel tegen verwachting in) echt zân immuunrespons te kunnen moduleren met zijn ademhalingstechnieken, daar is een hele onderzoeksgroep nog steeds mee bezig in het Radboud.
Ik geloof niet dat het me ooit duidelijk gaat worden wat een consultant doet, ze kunnen het me helaas zelf ook nooit echt vertellen voor mân gevoel is de consultant de nieuwe âcoachâ maar dan voor bedrijven
Hahaha ja dat onderdeel is zeker niet evidence-based
De ijsbaden trouwens ook niet, voor het moduleren van je immuunrespons heb je alleen zijn ademhalingsoefeningen nodig, dat ijs heeft er niks mee te maken.
(Die oefeningen zijn overigens wel serieus heel heftig en niet aan te raden om op eigen houtje alleen te doen)
Ja, maar echt. Talloze powerpoints maken met adviezen die eigenlijk iedereen intern al wel weet (tegen een fiks uurtarief).
Haha, volgens mij is het idd een soort van coach. Mân pa is consultant, maar bij hem op de zaak gaan ze echt dieper erop in. Niet zomaar met adviezen rondstrooien die iedereen wel kent.
Ze gaan door middel van gesprekken en een drijfveren test uitzoeken hoe iemand in elkaar zit, hoe je dan met elkaar om kan gaan en daarnaast pakken ze ook echte problemen aan die mensen onderling met elkaar hebben op de werkvloer. Het gaat dan om het impact hebben op elkaar op een positieve manier, cultuurverandering, teamverbinding en in sommige gevallen leiderschap.
Maar goed, niet ieder bedrijf zou dat zo doen en er zitten ook zeker bedrijven tussen die totaal geen kennis van coaching hebben en daardoor stomme adviezen geven (looking at you stomme beste ex vriendin van mân moeder die denkt dat ze alles beter weet)
Volgens mij ook redelijk vaak iets vaststellen wat al lang bekend is, maar waar niemand intern zijn handen aan durft te branden. Beter dat iemand van buitenaf de boosdoener is en dat de directie alleen maar de adviezen uit hoeft te voeren.
Tegelijkertijd zijn er ook best consultants die best iets begrijpelijks doen. Een familielid van mij was consultant in de bouw, die kwam dan bijvoorbeeld gedurende de bouwperiode van een nieuwe bibliotheek een gemeente ondersteunen in het bouwproces, de planning, het aansturen van de aannemer etc. Dus kennis inhuren die je zelf niet hebt.
Meeste wel