Waar erger je je aan? #14

Ik begrijp echt nooit waarom je elkaars bijnamen zo hardop gebruikt naar vreemden. Daar zat ik me nog het meest aan te ergeren. Jef kan ik wel herleiden, maar die andere heeft uitleg nodig.

Mijn buren doen dat ook vanaf dag 1 dat we ze kennen. Zij heeft een onherleidbare bijnaam maar hij noemt haar constant zo tegen alles en iedereen.

6 likes

Hoe moeten we anders naar de andere kant van de wereld? Nou Jeffrey, wat dacht je van… NIET

15 likes

Toch leuk dat je onderdeel kan zijn van de verandering??

8 likes

Wat een types. Domeinnamen voor je kinderen, wauw heel nerdy inderdaad

4 likes

hahaha dat doet me denken aan die vrouw die de naam van haar buurvrouw 14 jaar lang fout had

Filmpje

Woman Hilariously Realizes She's Gotten Her Neighbor's Name Wrong For 14 Years - YouTube

Maar wat een irritante bijnaam ook Soos

13 likes

Ik vind dit sowieso een van de kutste rubrieken van NRC. Heel af en toe gaat het over een single persoon of een stel zonder kinderen maar meestal is het: mannetje vrouwtje twee kinderen ruim koophuis in Almere Haarlem of Waddinxveen (met warmtepomp) inkomen 3,5x modaal. :yawning_face: Hoe ze het functioneren als gezin beschrijven klinkt ook altijd als het runnen van een bedrijf en misschien is dat het ook, maar het klinkt zooo onaantrekkelijk.

23 likes

Jeffrey.nl had pas kewl geweest!

1 like

Wat een saai verhaal ook.

8 likes

Echt een doooodsaai stuk weer inderdaad.

ā€œZit in de vliegtuigenā€ vind ik trouwens echt zo’n lelijke taalconstructie.

2 likes

Ik ben gestopt nadat er over de captain gesproken werd en niet de kapitein. Waarom moeten mensen overal engelse termen voor gebruiken terwijl er mooiere nederlandse termen zijn.

En komen vandaag twee pakketjes waar ik voor moet tekenen maar de tracking geeft geen tijdsvak :nerd_face: dus nu zit ik de hele dag te wachten ben ik bang

1 like

Kapitein ben je van een schip…captain is gewoon de juiste term voor de gezagvoerder van het vliegtuig.

8 likes

Volgens van dale heb je gelijk maar het klinkt gewoon te belachelijk voor woorden, als je het vliegtuig dan ook letterlijk gaat vertalen zijn ze nog steeds kapitein van een schip.

Volgens mij geef je zelf al de prima Nederlandse term voor captain: Gezagvoerder

5 likes

Of gewoon hoofd-buschauffeur op de vliegende bus. Vinden ze niet zo leuk als je dat zegt.

Een vriend vliegt cargo en die wordt echt chagrijnig als iemand hem pakketbezorger in de lucht noemt.

21 likes

grrr in heb een boete omdat ik in de eerste klas zat zonder te upgraden (was al ingecheckt) en ā€˜t was facking druk. Maar de conducteur zei niets toen ā€˜ie mijn kaart scande. Zeg dan wattttt. Maar goed eigen schuld I know :face_exhaling:

2 likes

Was dit in de spits? Er wordt bij mij juist geregeld omgeroepen om gebruik te maken van de eerste klas als het fucking druk is :woozy_face:

Maar mij sws niet bellen hoor als het om 1e-2e klas gaat, in de spits met z’n allen hutjemutje in elkaars nek hijgen terwijl de eerste klas vrij is? No way

3 likes

Ja spits! Daarom wilde ik ook dat die conducteur wat zei dan kon ik iig zeggen kijk hoe druk het is! Haat het zo, eerste klas wordt gewoon niet bezet en de tweede klas is ramvol

2 likes

Vgm kan je 1 x in de zoveel tijd bezwaar indienen tegen een boete, ooit gelezen dat ze die dan gewoon kwijtschelden.

3 likes

Ja maar dat is als je vergeten bent in te checken en een abonnement hebt en dan een boete krijgt. Of als je bv vergeet uit te checken.

2 likes