Waar erger je je aan? #14

Blm inderdaad.

4 likes

Oh godallejezus wat dom, sorry. Was helemaal vergeten dat dat ā€˜pas’ zo recent was. @Trivia

Ik ga me even schamen.

7 likes

4 likes

Als ik nu terugdenk aan de post op insta: " i hear you, i see you and we must do better. I’m going to take some time off social media to educate myself", performatief, zo performatief

16 likes

Over wie gaat dit ? Of in het algemeen?

Sint Maarten.

6 likes

In het algemeen maar inderdaad mensen die het hardst riepen dat ze ā€œonsā€ steunden

4 likes

Ja!!

Ik woon in een heel gezellig straatje en Halloween wordt hier ook gedaan. Als ik thuis ben doe ik daar aan mee, love halloween. Maar daarom doe ik Sint Maarten niet óók nog.
We hebben de afspraak dat je je buitenlamp aan doet als je meedoet en een kaarsje neerzet.

Mijn bejaarde kat is doodsbang voor de deurbel, dus die heb ik uit voorzorg uitgezet, want kinderen don’t care en bellen toch aan. Nu staan mijn lampen dus uit, bij de bel doet niemand open, gaan er toch mensen op mijn voordeur staan BONZEN?! Mijn lieve kat alsnog over de zeik. Rot op.

2 likes

Gozah naast me in de trein is met zijn krant aan het manspreaden. Dude lees die krant smal, niet breed, of beter: THUIS. Ik weiger ineengekrompen en smal te zitten.

11 likes

Haha helemaal mee eens! Wil gewoon een rustige vrijdagavond…

2 likes

Welke 2 smaken?

2 likes

Helemaal eens. Het is de sterfdag van mijn schoonvader en voor mijn man (nog) altijd een verdrietige datum. Ik heb geen zin in kinderen aan mijn deur maar om de een of andere reden hebben ze hier afegschaft dat je een lampje aan moet hebben. Dus hebben we hier kinderen die 4 keer op de bellen rammen en daarna op de ramen bonken. Rot op. Plus ik moet dan weer oppassen dat de kat niet ontsnapt als ik de deur open doe. Als ik de kinderen nog zou kennen vind ik het nog wel leuk maar dat is ook niet zo.

4 likes

Sint Maarten wordt toch niet in het hele land gevierd? Hier kennen we het niet hoor, dorpje in Gelderland.

2 likes

Ik had er ook nog nooit van gehoord als kind. Voelde voor mij echt als een vrije schoolding.
Edit: in Dordrecht

3 likes

Sint Maarten is van oorsprong ook niet Nederlands evenals Sinterklaas.

Halloween doe ik ook niet aan overigens.

Groetjes een medebewoner van Ally :smiling_face_with_tear:

2 likes

Blijft leek om te kunnen zeggen dat je in het ā€˜pittoreske Almereā€˜ woont. Waar ik ook woon omdat ik Amsterdam niet kan betalen wat ook een ergernis is van mij.

2 likes

Voor zover ik weet is Halloween oorspronkelijk Iers/Brits en later naar amerika gebracht. Dus best dichtbij huis.
Maar daarnaast hou ik toevallig zelf al van kind af aan heel veel van alles wat met horror te maken heeft en dus ook halloween. Vond het altijd heel stom dat het niet werd gevierd toen ik klein was. Was dus heel blij toen ik hier kwam wonen dat wel het geval bleek. Ik woon aan een hofje, met een gemeenschappelijke tuin in het midden. Het hofje wordt dan versierd met spinnenwebben en enge dingen, pompoenen etc., er staat enge muziek aan en kinderen verkleden zich (en ik ook als ik zin heb maar de eerste keer was het zo bloederig dat kinderen bang voor me werden lol).
Soms zet ik ook gewoon snoep buiten omdat mijn kat dus een bangerd is.

Ben zelf niet met sint maarten opgegroeid, ik vind het een vaag christelijk verhaal wat nu eigenlijk alleen om snoep gaat (halloween voor sommigen vast ook, maar het griezelaspect is voor mij de charme).
Kan verder ook weinig verschrikkelijkers bedenken dan een groep awkward ZINGENDE kinderen aan mijn voordeur. Doe mij maar trick or treat!

5 likes

Van mij hoeven beide feesten niet. Geen schooiers aan de deur die mijn privacy verstoren!

3 likes

Ja, ga ik idd doen. Ik dacht er nu ook aan maar omdat er dan allemaal al mensen langs liepen vond ik het te ongemakkelijk om nu alsnog een briefje op te hangen :sweat_smile:

2 likes

Ja dat bedacht ik me net ook. Of, als ik in een goed humeur ben, een zak met snoep neerhangen. Aangeven niet aan te bellen en dat ze een snoepje mogen pakken. Ik voel me ergens ook een valse kinderhater door gewoon niet open te doen.

3 likes