Waar erger je je aan? #14

Ik heb het maar 1x gehad en vond het best wel eng, ik riep in paniek tegen een collega: wat moet ik nu doen?!?! En hij sprak de vermanende woorden: jezus doe rustig en neem een Paracetamol ofzo.

21 likes

Ik dacht heel even dat ik een netvliesloslating kreeg ofzo, haha maar had wel vrij snel door wat het was, en toch dacht ik: en nu dan?!

3 likes

Jaaa dit had ik ook. Ik zat in een cursus en kon ineens de eerste letter van woorden niet meer lezen, vond dat echt eng.

Gelukkig zat ik in de cursus met een huisarts die me gerust kon stellen dat het waarschijnlijk oogmigraine was :sweat_smile:

4 likes

Haal snel bij de drogist een pakje hoofdpijnpoeder van Daro!
Werkelijk mijn enige redding geweest bij verlammende migraines.

1 like

Tegen die oogmigraine doet zoiets niks toch? Ik heb nooit enorm last van de hoofdpijn van de migraine zelf (snel afkloppen…), maar dat oogmigraine-deel is zo irritant en ik weet dan ook dat ik de rest van de dag niks meer met een computerscherm kan oid

5 likes

Hmm ik heb het even opgezocht en ik denk dat ik dacht dat oogmigraine iets anders was, als je geen pijn hebt is het misschien minder werkzaam ja. Maar bij mijn migraine die altijd begint met aura in mijn ogen werkt het echt als een trein.

Een visueel aura bij klassieke migraine is wat anders dan oogmigraine - erg verwarrend idd.

3 likes

Ik heb het vaak na slecht slapen! Vind die kartels altijd zo spacend

2 likes

Oohh is het ook wel echt wat anders? Dan is het bij mij ook gewoon klassieke migraine met aura denk ik, al heb ik relatief weinig last van die hoofdpijnfase.

Vind het zo’n bizarre aandoening he, bij mij uit het zich dan alleen in m’n zicht qua dat ik een blinde vlek heb en van die lichtflitsjes maar laatst iemand in m’n omgeving die had echt ook van die uitvalsverschijnselen…dat is helemaal heftig en lijkt me doodeng ook

Ik wist helemaal nief dat hier verschil in zat. Hoe weet je welke variant je dan hebt?

Migraine ophthalmique is echt alleen de visuele klachten, in het algemeen dus zonder hoofdpijn, duurt dus 10-30 minuten en dan is het klaar.

Als je klassieke migraine hebt (dus hoofdpijn, meestal hele dag) dan hebben mensen vaak visuele aura’s als aankondiging en dat hoort dus gewoon bij je klassieke migraine.

5 likes

Interessante discussie wel, ik heb geen ervaring met migraine en me enkel ingelezen over occulair migraine omdat een dokter van wacht dit opperde voor mijn oogprobleem. Ben nu wel verbaasd dat iedereen een korte duurtijd aanhaalt want daar dacht die idioot totaal niet aan.

1 like

Ah op die manier! Dankjewel voor je uitleg.

2 likes

Hmm ik zou niet zeggen dat ik klassiek heb, want ik heb verder nooit veel hoofdpijn ofz. Maar die ooghoeken gaan bij mij wel gepaard met hoofdpijn

1 like

Mijn bedrijf is erg into :dizzy: inclusiveness :dizzy:, helemaal top maar nu krijgen we net een mail binnen dat het 19 november International men’s day is met een opzet dat we kunnen delen op LinkedIn. Hou op het me hoor

6 likes

Wat is het doel van die dag? Mannen eens een keer lekker in het zonnetje zetten?
:sob:

3 likes

Het doel van de post delen was iig om te laten zien dat ons vrouwennetwerk een ally is van mannen :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

2 likes

Nou de Linkedin post die ik net tegenkwam sluit wel mooi aan op deze ergernis. Gepost door een vrouw :+1:t4:

6 likes

Dit kon Debbie wel geschreven hebben joh, bah

8 likes

Ik kwam dit tegen op tiktok: ā€œdit zijn niet zomaar donuts, maar donuts gemaakt van appels!ā€
Dat zijn dus geen donuts hĆØ :cry:

35 likes