Waar erger je je aan? #14

Ik wist helemaal nief dat hier verschil in zat. Hoe weet je welke variant je dan hebt?

Migraine ophthalmique is echt alleen de visuele klachten, in het algemeen dus zonder hoofdpijn, duurt dus 10-30 minuten en dan is het klaar.

Als je klassieke migraine hebt (dus hoofdpijn, meestal hele dag) dan hebben mensen vaak visuele aura’s als aankondiging en dat hoort dus gewoon bij je klassieke migraine.

5 likes

Interessante discussie wel, ik heb geen ervaring met migraine en me enkel ingelezen over occulair migraine omdat een dokter van wacht dit opperde voor mijn oogprobleem. Ben nu wel verbaasd dat iedereen een korte duurtijd aanhaalt want daar dacht die idioot totaal niet aan.

1 like

Ah op die manier! Dankjewel voor je uitleg.

2 likes

Hmm ik zou niet zeggen dat ik klassiek heb, want ik heb verder nooit veel hoofdpijn ofz. Maar die ooghoeken gaan bij mij wel gepaard met hoofdpijn

1 like

Mijn bedrijf is erg into :dizzy: inclusiveness :dizzy:, helemaal top maar nu krijgen we net een mail binnen dat het 19 november International men’s day is met een opzet dat we kunnen delen op LinkedIn. Hou op het me hoor

6 likes

Wat is het doel van die dag? Mannen eens een keer lekker in het zonnetje zetten?
:sob:

3 likes

Het doel van de post delen was iig om te laten zien dat ons vrouwennetwerk een ally is van mannen :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

2 likes

Nou de Linkedin post die ik net tegenkwam sluit wel mooi aan op deze ergernis. Gepost door een vrouw :+1:t4:

6 likes

Dit kon Debbie wel geschreven hebben joh, bah

8 likes

Ik kwam dit tegen op tiktok: “dit zijn niet zomaar donuts, maar donuts gemaakt van appels!”
Dat zijn dus geen donuts hĂš :cry:

35 likes

Ik had net een sollicitatiegesprek en ze vroegen me of ik een kinderwens heb.
Dat mag helemaal niet gevraagd worden en daarbij: het gaat ze niks aan.

Erger me ook aan mezelf dat ik er tijdens het gesprek niets van heb gezegd. Had deze vraag gewoon niet verwacht.

20 likes

Meteen een goede om over na te denken of je er dan wel wilt werken.

5 likes

Ik ga inderdaad sowieso aangeven niet verder te willen in de procedure, ongeacht wat zij ervan vinden

12 likes

Wel echt ironisch dat dit na equal pay day is (vandaag)

11 likes

Omg ik haat dit soort dingen op social media. Zie ook de hele tijd ‘komkommer sushi’ voorbij komen op TikTok. Het is GEEN SUSHI als je komkommer uitholt en er wat zalm tussen propt :sob:

8 likes

naam en rugnummer pls

6 likes

Ik heb het vaak na het sporten. Maar heb het gelukkig ook maar een paar keer per jaar. De eerste keer dacht ik inderdaad ook van nou krijg ik nu een herseninfarct??

Inmiddels weet ik wat het is maar alsnog schiet weleens door m’n hoofd ‘Ja hoor zal je zien dat het nu wel een TIA is en ik ga gewoon door met m’n leven want denk dat het oogmigraine is.’

Grappig wel trouwens dat het hier voor zoveel mensen herkenbaar is want hoor er in het echt nooit iemand over en als ik het erover heb kijken ze me ook vaak aan of ze water zien branden.

Ik weet trouwens ook niet of ik nou oogmigraine heb of migraine met aura. Heb ook weleens tintelingen in m’n hand en bij m’n mond en ben de dag erna altijd helemaal gesloopt maar heb niet echt hoofdpijn ofzo, alleen een beetje beurs hoofd aan één kant.

4 likes

Ik moest hier ook zo om lachen. Ze presenteerd het als een gezonde donut. Maar het is gewoon een ongezonde appel.

46 likes

Ik heb het idd ook vaak gehad na het sporten. Mijn huisarts zei dat het te maken kan hebben met een verkeerde ademhaling, sinds ik daar meer op let heb ik het niet meer gehad.

3 likes