Het waren 2 vrouwen, maar die kunnen ook zeker homofoob zijn ja. Al verwacht ik dat eerder bij mannen. Maar echt naar, zulke uitspraken.
Hiervoor heb je ook de app Timehop, die geeft je iedere dag een overzicht van je foto’s en social media posts (als je die koppelt) van de datum van vandaag van zoveel jaren terug als kan. Vind dat ook echt heel leuk altijd
Als mensen zeggen: applaus voor jezelf
Dat is alleen voor kinderen die meedoen aan de mini playbackshow
Ik vind het vooral hilarisch als ie dan bij van die voorgestelde albums met dieren ook nog aankomt met titel suggesties als ‘wat een schatje!’ En de knaller ‘hot diggity dog’
Heel de zever rond Qatar. Zo irritant hoe je er gewoon niet langs kan kijken en dan even verontwaardigd gaan doen dat ze geen regenboogarmband mogen dragen die toch geen magische acceptatie krachten hebben. Als ze er echt zo een statement van zouden maken zouden ze gewoon niet gaan. Dat zou pas een statement zijn voor mensenrechten.
Ik had een tweedekans airfryer besteld op coolblue, zou ongebruikt zijn. Klonk best logisch want het scheelde ook echt maar 8 euro met de nieuwprijs. Komt de airfryer nu binnen en dat ding zit onder de etensresten en is echt zo vies aangebrand overal. Hoezo zijn mensen zo
maar als je de deelauto voor het ov of werkverkeer gebruikt moet je toch een stuk langer boeken dan die 30min dat je daadwerkelijk rijdt?
Dat eerste is niet het geval met Greenwheels en volgens mij de andere deelauto’s in Nederland ook niet. Dus dat je moet betalen terwijl je aan het werk bent is de voornaamste kostenpost.
Als ik trouwens denk aan onze eigen auto hebben we die kosten van 480 per maand er al ruimschoots uit na twee jaar. Het ligt echt aan de auto die je hebt.
Ik ben totaal niet anti deelauto’s trouwens, ik vind het juist heel goed. Maar het is voor veel mensen écht niet de goedkoopste optie, vooral niet als je er mee naar werk moet.
Oh dat is dus echt als van die steps die in alle steden zitten dan? Ik dacht dat het iets is van een vele kleinere groep mensen en ja dan dus ook de auto blokkeert voor anderen. Nu snap ik wel waarom het je iets lijkt. Al denk ik wel nog steeds dat het vooral iets is voor mensen die in de stad wonen en er ook werken en dus vooral voor specialere zaken een auto nodig hebben.
Allemaal even exotisch voor mij, ik geraak niet verder dan huurfietsen aan het station
Ik dacht altijd dat je voor iedere deelauto alleen betaalt op het moment dat je rijdt. Alleen als je hem niet ‘reserveert’, dat je dan het risico loopt dat de auto waar je heen mee bent gekomen er niet meer is, dus dat je dus de kans heb dat je niet meer terug kan. Maar dat werkt dus niet zo?
Volgens mij allebei alleen in Amsterdam. Dus dan is het handig als je van Amsterdam naar Amsterdam moet, maar juist daar is het ov echt top. Dan is het handig als je grote dingen moet vervoeren.
Als dit verder uitbreid en over het hele land is, dan is het natuurlijk wel veel beter dan Greenwheels.
Ik zou dan alleen schrik hebben dat ik mijn ouders ga bezoeken in schubbekutteveen en dat iemand er dan vandoor is met ‘mijn’ deelauto na die paar uur verveling.
Ik heb echt voor veeeel minder dan 480 euro per maand een eigen auto, inclusief belasting, onderhoud, benzine, afschrijving en de hele mikmak (ik kom op ca. 250 inclusief de reistijd die jij noemt). Vind dat echt niet goedkoop. En als je een oud barrel koopt dat je helemaal op rijdt kan het nog goedkoper natuurlijk. Misschien is het in Denemarken anders maar ik vind iig hier deelauto’s qua kosten geen volwaardig alternatief voor een eigen auto. Erg jammer wel, want het is natuurlijk wel veel beter als dat wel zo zijn.
Ik heb het alleen berekend vanuit mijn eigen auto en die is significant goedkoper blijkbaar dan de up, dus het ligt er natuurlijk ook allemaal heel erg aan wat voor auto je hebt, en wat je rijgedrag is idd.
Maar dat laatste is sowieso waar, en ben er ook groot voorstander van om deelsystemen zo toegankelijk en betaalbaar mogelijk te maken, en zie dat gelukkig ook steeds meer hier in de buurt.
aan koning auto raken is verboden, het is ook keuze om met zijn allen in de file te staan, ook een beleidskeuze
Hoop echt dat meer Nederlandse steden dit systeem krijgen want dat zou echt nog veel meer mogelijkheden geven! Maar alsnog is een deelauto voor mij (fiets/ov naar werk) de perfecte oplossing, en net als jij heb ik ook al meerdere keren de rekensom gemaakt maar een eigen auto hebben kwam daar altijd als duurste uit.
Ik denk trouwens dat het gebruik van een benzineauto heel snel aan populariteit gaat verliezen de komende jaren. Bedrijven zullen steeds meer overgaan op elektrische lease-auto’s. En bedrijven zonder leaseauto’s gaan straks alleen nog maar duurzaam vervoer (ov of fiets, of evt elektrisch) vergoeden (mijn werkgever gaat dit vanaf 2023 doen).
Maar iets als een parkeerregeling gaat dus vaak veel meer over de leefbaarheid van de stad zelf (autoverkeerd dat veel ruimte in neemt dat beter besteed kan worden, luchtkwaliteit, geluidshinder, …).
@anon53137221 In België is het financieel gunstregime voor bedrijfswagens al zeer sterk terug geschroefd voor auto’s die niet elektrisch of hybride zijn waardoor je nu ziet dat dit al bijna enkel nog hybride wagen zijn en over een paar jaar verschuift dit weer voor elektrisch rijden. Uiteindelijk zal de verbrandingsmotor toch uitgefaseerd zijn tegen 2030 omwille van de productiekosten die samengaan met lagere verkoop naar aanleiding van het algemeen verbod vanaf 2035.
kom we zien DE oplossing volledig over het hoofd
we moeten een monorail net zoals in wuppertal