Waar erger je je aan? #14

Ja haha dat wist ik maar mn pakketje kwam uit frankrijk

Haha oke. Wie weet is ie daar aan het veenmollen.

3 likes

Had helemaal zin om naar kantoor te gaan vandaag (ben al 1,5 week niet geweest omdat ik verkouden was), sta ik op het punt om te vertrekken, zie ik dat er DE HELE DAG geen treinen rijden op mijn traject. En er worden ook geen bussen ingezet. Grgrmgbsdlslsls.

3 likes

Ze gaan hier in de hele stad betaald parkeren invoeren. Maak het leven nog duurder joh. Vooral omdat ik in een vrij arme wijk woon aan de rand van de stad vind ik dat heel raar. Ik kan het wel betalen maar de buurman die een auto nodig heeft voor zijn werk misschien wel niet.

2 likes

Krijgen bewoners niet meestal een parkeervergunning als ze in een betaald-parkerengebied wonen?

4 likes

Dat is nu nog onduidelijk, maar dat hoop ik wel voor de meeste buurtgenoten hier. In mijn stad is dat in ieder geval niet iets dat gebruikelijk is. En als ik de plannen lees lijkt het er ook op dat het voor bewoners gewoon betaald is.

parkeervergunningen kosten ook vaak geld (hier bijv 85 euro per kwartaal)

4 likes

Oh dat wist ik niet! Bij mijn ouders was het geloof ik voor één auto gratis, ging er een beetje vanuit dat dat normaal was maar zie nu inderdaad dat je er in veel steden gewoon voor moet betalen. Wat duur ook joh

2 likes

Waar ik eerst woonde (zelfde stad als jij) kreeg je geloof ik alleen iets van korting ofzo maar moest je wel nog betalen als bewoner iig. Of ja wij hadden een kortingscode oid voor bezoekers omdat we zelf geen auto hadden. Anders moest je een parkeervergunning kopen oid

1 like

Hier gelukkig in het goedkoopste gebied maar 27,63 per kwartaal. Wij kunnen dat gelukkig wel missen maar ik kan me voorstellen dat voor genoeg mensen 100 per jaar echt te veel is. Vooral bovenop al het andere dat duurder is geworden.

Maar hopelijk zijn daar wel tegemoetkomingen in voor die mensen.

2 likes

Zeker, maar dan moet het 24 uur per dag naar alle mogelijke gehuchten goed zijn.

Want het ov in mijn stad is in principe heel goed. Maar zodra je een beetje van de route of de tijden afwijkt kun je vier keer zo lang onderweg zijn. Het lijkt me ook niet haalbaar om dit op te lossen, want het is wel een stukje vraag en aanbod.

2 likes

Gelukkig bestaan er ook nog fietsen!

6 likes

Ja, toen we nog geen auto hadden was een dagje naar mijn opa en oma met de auto (2 uur rijden, onmogelijke ov verbinding) echt niet te betalen via Greenwheels.

Daarom had ik ook SnappCar, dat was veel beter te betalen :slight_smile:

3 likes

Lol, u serious?

@Trivia deelauto’s zijn ook heel duur en als je je Greenwheels bij de P+R achterlaat betaal je alsnog voor de hele dag. Daarnaast woon ik gewoon in een stad dus hier is het ov prima, ik bedoel echt als je náár een gehucht of bedrijventerrein moet. Vooral bij die laatste is het ov vaak slecht maar vind je daar ook de slechtst betaalde banen die ook echt niet je deelauto gaan betalen.

En waarom moeten arme mensen zich eigenlijk in allerlei bochten wringen. Geen van de benoemde opties zullen goedkoper zijn dan die 100 euro per jaar en zullen vast ook niet gecompenseerd worden door de werkgever.

Voor genoeg mensen is een auto een luxe (voor ons ook) maar er zijn ook mensen die het echt nodig hebben.

2 likes

Maar deelauto’s zijn toch niet echt goedkoop?

In mijn stad is een parkeervergunning best betaalbaar, iets van 60 euro per jaar. Alleen een 2e auto op hetzelfde adres is wel heel duur.

3 likes

Hier ook inderdaad. Eerste auto is maar rond de 65 euro ofzo geloof ik, tweede auto 450 euro.

1 like

Dat eerste ligt er echt aan hoe vaak en hoe ver je rijdt. Ik heb het voor de grap uitgerekend maar als jij vijf dagen in de week een auto nodig hebt, waar je 10 uur per dag voor betaald, en je rijdt er 50 km mee, dan betaal je 775 euro per vier weken, dat is ruim 10.000 euro per jaar en dan woon je nog dicht bij je werk. Dat is echt veel duurder dan een tweedehands auto van 20 jaar oud kopen en daar vijf jaar mee rijden.

Ik snap je logica gewoon niet zo.

En ja ik ben het met je eens dat het beter moet en kan maar het is niet zo en ik denk dat die revolutie niet bij arme mensen moet beginnen.

6 likes

Ah ja dat is echt heel krom.
Ik woon zelf in een straat met huizen en aan de overkant van mijn huis in dezelfde straat staat een flat met parkeergarage. Die mensen die in de flat wonen hebben geen recht op een parkeervergunning maar mogen wel voor heel veel geld per maand gebruik maken van de parkeergarage.

3 likes

Same, ik ga bij mijn nieuwe huis 55,- per maand betalen voor parkeren en dat terwijl ik niet eens een auto heb :sob:

Verder eens met wat @Trivia zegt over deelauto’s: uiteraard is het afhankelijk van je specifieke situatie, maar het vergelijken met ov-kosten is geen eerlijke vergelijking. Je moet het vergelijken met de kosten die je anders zou hebben als je een auto bezat, dus inclusief afschrijfkosten, verzekeringen, reparaties en keuringen. Ik denk dat er idd zat mensen zijn voor wie dit een prima (en niet per se duurder) alternatief zou zijn voor een auto bezitten. Heel goed ook dat werkgevers deelauto’s gaan vergoeden ipv een leaseauto. Voor de mensen met weinig inkomen zou de stad subsidie/korting kunnen geven voor het gebruik van deelauto’s. Kortom, mogelijkheden genoeg, maar we moeten het wel willen met z’n allen.

6 likes

Aan 2 collega’s. Er is een schietpartij in een Amerikaanse lhbti-club geweest. Zegt een collega “weet je waar ik nou zo moé van word? Dat ze erbij vermelden dat het om een lhbti-club gaat. Een schietpartij is een schietpartij, wat heeft het voor toegevoegde waarde.” Een andere collega was het ermee eens. Dus ik zei “de kans is groot dat het motief is om de lhbt-personen pijn te doen (understatement) en daarom vind ik het juist heel belangrijk dat het juist wel wordt gemeld want dat laat zijn dat die personen nog steeds niet veilig zijn op heel veel plaatsen. Nou daar waren ze het toch echt niet mee eens. Bah

18 likes