Waar erger je je aan? #15

Ergens zou ik dan echt de behoefte hebben om er serieus op in te gaan.

“Waarom vind je dat dan?”
“Waarom denk je dat het nu vaker voorkomt dan vroeger?”
“Wel eens van voortschrijdend inzicht gehoord?”

Mijn ervaring is dat mensen die dit soort uitspraken doen, weten vaak zelf niet eens waarom. Te simpel om er eens echt over na te denken. Als je dan echt dieper doorvraagt, weten ze ook niets meer te zeggen behalve “ja dat is gewoon zo”. Maar het kutte is dat ze inderdaad vaak ook niet bereid zijn om hun “mening” aan te passen.

Edit: zag net dat je het al hebt aangegeven bij je leidinggevende etc. Vind dat ze het erg makkelijk wegzetten onder “ze is nou eenmaal zo”. Het ontneemt andere collega’s letterlijk (een deel van) hun werkplezier.

7 likes

Mijn ervaring met mensen die dit soort opmerkingen aan de lopende band maken is dat het geen zin heeft het gesprek op die manier aan te gaan. Wel als het een keer voorvalt, maar niet hoe hierboven beschreven wordt.

3 likes

Ja dat is eigenlijk een beetje wat ik bedoelde. Je hebt de neiging, maar weet dat het geen nut heeft

5 likes

Ik volg wat vrouwen op tiktok bijv Nelletje en twobabiesinholland en die noemen zichzelf dik en dan is er altijd wel iemand in de comments die zegt: jij bent helemaal niet dik joh je bent prachtig!
Uh ja je kunt ook dik zijn en prachtig, het is geen scheldwoord.

13 likes

Ooit vond ik de columns van Japke nog leuk :woozy_face:

9 likes

Zo inderdaad. Wat een raar en afgunstig boomerstuk zeg?

Edit: wow en het wordt alleen maar erger

O echt? 3 dagen per week werken is „meer” dan een fulltimebaan? Dat klinkt best arrogant. O trouwens, en je man dan? Die jouw hypotheek betaalt? Die heeft geen recht op „meer in het leven”?

Dat is grappig! Ik vind parttime werken juist ouderwets! Iets dat vrouwen in de vorige eeuw deden toen ze nog niet mochten werken van de samenleving, hun mannen en de andere moeders.

9 likes

coachella en de superleuke sets die niet terug te kijken zijn :rage:
ik wil niet 1 nummer als highlight zien maar de hele show UGH

1 like

Ja echt vooral dat de man de hypotheek betaalt :roll_eyes: laat mensen lekker

Dit stuk ook?? Supervervelend dat jij in het weekend zit te wachten op antwoord maar ik voel 0 behoefte om in een weekend antwoord te geven op een probleem voor over 3 maanden

9 likes

Als iemand zegt “iets grappig te vinden” weet je al dat er een sneer gaat komen

6 likes

Mn fucking collega die de hele wc verfrisser leeg spuit waardoor de hele wc nat is en je gwn stikt als je binnen loopt.

3 likes

Wauw dit haalt echt het bloed onder mijn nagels vandaan. Waarom denken sommige mensen toch altijd dat ze beter zijn als ze veel werken?

4 likes

Zij dragen ENORM bij aan de samenleving door dit soort columns te typen!!

3 likes

Dat gehaat op partime altijd, niet okee. Ik moet me ook zo vaak verdedigen dat ik parttime werk en hoe vaak ik wel niet hoor dat ik vast wel full time zou werken als ik niet zou studeren. Nee, ook dan zou ik 32 uur werken, word ik namelijk een leuker mens van en dat vind ik belangrijker dan 5 dagen werken en dan ongelukkig zijn.

Ik ben zelfs van mening dat het goed zou zijn voor sommige mensen als parttime gaan werken, zodat ze een betere balans hebben, maar dat mag je eigenlijk niet zeggen, want dan heb je geen goede mentaliteit.

16 likes

Misschien zou Japke ook minder zuur zijn als ze een dag in de week voor zichzelf zou hebben :joy:

35 likes

Hahaha dat denk ik wel ja

3 likes

De teeering ik wilde het niet lezen omdat ik geen zin had om me op te winden maar ik heb het toch gelezen en nu zit ik me op te winden. Wat de hellll is er met haar gebeurd man wat een ongelooflijk teringstuk is dit, dus dít is wat haar ambitieuze fulltime carrière oplevert nou poe poe wat een topprestatie!!!

Tip voor iedereen die hier invloed op heeft (werkgevers en overheid looking at you): Joe als we de samenleving nou gewoon háálbaarder maken op alle fronten en ons niet druk maken of iemand nou 31,35 of 36,89 uur of 43,045 uur per week werkt en hoe ambitieloos dat wel of niet is, maar ervoor zorgen dat… je een normaal leven kan leiden? Allemaal?

Edit:
Trouwens extra woedend :mad: op het seksisme in dit stuk wat. de. FUCK.

18 likes

Omg wat een tenenkrommend stuk. Krijg de indruk dat ze een soort van stoere en hippe, “baanbrekende” mening wil hebben en dat lekker vlot en hip wil opschrijven🙄. En dan blijkbaar niet doorheeft dat haar mening gebaseerd is op vooroordelen, sexisme, mensen wegzetten en veroordelen op keuzes waar zij volgens mij geen zak mee te maken heeft (en daar geen last van heeft, buiten het feit dat Japke al 3 maanden vantevoren afspraken wil plannen met mensen die vrij zijn/weekend hebben).

Eigenlijk laat het stuk van Japke precies zien waar we nog aan moeten werken als het gaat om de kijk op werk in onze maatschappij.

5 likes

Net tijdens de lunch vraagt een collega aan mij “wat hadden ze voor soep?” Dus ik antwoord aspergesoep en Marokkaanse paprikasoep. Zegt de andere collega “zwarte piet mag niet maar Marokkaanse soep mag wel?” Dus ik zeg “huh, dat is toch niet te vergelijken met zwarte piet, wat is er negatief aan het woord Marokkaan?” Zij zo “ja van een beetje meer/minder” (ze doelt vast op die uitspraak van Wilders) waarop ik zei “maar Je hebt toch ook een Griekse salade of een Italiaanse? Daar is toch ook niks mis mee?” En toen zei ze niks. Wat een gek.

27 likes

Aan een vriend van me die werkelijk alles als een zwaar leven bestempeld. ‘Maar’ 1 week meivakantie hebben, daar erg aan toe zijn maar dan gaan we naar Rome en daar kom je dan ook weer moe van terug… Oh my fucking god, ik weet echt even niet hoe hier sympthatiek op te reageren. Voorheen kon ik nog beetje levelen met em, maar de laatste tijd zijn we echt uit elkaar aan het groeien ofzo?

5 likes

Ineens blij dat ik zoveel thuiswerk. Nauwelijks last van kut collega’s

5 likes