Herkenbaar
Het is weer de dag dat Duitse toeristen de stad waar ik woon en werk totaal ontoegankelijk maken voor bewoners! Prachtige traditie
Hahaha dacht er net nog even aan dat ik vandaag nog eens extra blij ben dat ik niet meer bij de broodjeszaak op de route naar het station werk. De hele dag âWelche GemĂŒse möchten Sie?â en aan het eind van de dag de meest ranzige toiletten schoonmaken omdat je er tussendoor nooit aan toe kwam om ze een beetje in de gaten te houden.
Het is maar beter dat ik geen interactie heb met die toeristen want ik heb geen geduld voor toeristen die beginnen in hun EIGEN TAAL in het buitenland.
Uiteraard
Hier ook elke vrijdag van april tot oktober. Kaasmarkt.
Denk dat vandaag wel extra is, omdat in DE alles dicht is vanwege Goede Vrijdag.
Meteen mijn ergernis, maar vooral aan mezelf dat ik er niet aan heb gedacht en nu niks te snacken in huis heb. Gelukkig ga ik vanavond bij vrienden eten en is morgen wel alles open. Maar moet morgen dus niet vergeten om ook voor maandag dingen te halen, want dan is ook alles dicht
Oooh never forget dat een Duitser een keer aan het mopperen was dat mijn Duits slecht wasâŠ. Terwijl ik als 16-jarige gewoon een zakcentje wilde verdienen bij de Appie IN NEDERLAND
Ik ging naar de dierentuin en was vergeten dat het goede vrijdag was . Ik dacht lekker rustig op vrijdag even een paar uurtjes rondwandelenâŠ
Ik denk door dat luik in de grond in je winkel waar niet louter kinderen in passen.
Need it <3
Ik opende net een menukaart van een restaurant aan de kust en het was eerst in het duits, toen engels en toen pas Nederlands
maar ze geven wel meer fooi dan Belgenđ
Is het wel een storing? Bankverkeer wordt op feestdagen niet verwerkt behalve instant payments, dus geen batch betalingen of periodieke overschrijvingen.
Edit:
Is namelijk een internationale feestdag.
Nee ik kon echt niet in de app van de bank
Maar volgens mij is bijna elke transactie naar een Nederlandse banknummer via instant payments en dat is dus ook op weekend en feestdagen
Helemaal 14 dagen Videoland aangemeld, werkt het niet. Voor niks mân ziel verkocht!!
Dit had ik gisteren ook. Zat helemaal klaar om te gaan kijken na veel gedoe met inloggen op mijn tv en toen bleef hij maar laden. Er bleek een storing te zijn, na een uur was het opgelost
Ik wacht al de hele dag en krijg de hele dag storing melding.
ik ben overigens echt bang voor oude deense vrouwen
is echt exact 50/50 (werk in een bakkerij)
50% is superlief, geduldig, vind het leuk dat ik mân deens oefen etc etc, gezellige gesprekjes over het weer en geschiedenis van de bakkerij vaak, komen nadat ze hun gebakje op hebben even terug om te zeggen hoe lekker het was etc.
50% wordt WOEST wanneer ze erachter komen niet cash te kunnen betalen, maakt constante eyerolls, alles kan niet snel genoeg gaan, heeft specifieke instructies voor de melk in de koffie en kijkt dan ook continu mee (skimmed milk, niet heel warm, veel bubbels etc.)
voel meteen zweetdruppels als ik hieraan denk
dit doe ik ook. De stad waar ik woon is ook bij Duitsers in trek (niet ver van de kust) en ik word wel eens op straat om de weg gevraagd.
Ik antwoord in het Nederlands terug.
Linksaf spoor over en dan rechtdoor.
En dan langzaam met een glazige blik. ⊠danke
Maar ja, een vriendin van mij is Duitse en zodra ze zien dat ze een Duitse betaalpas heeft praten ze Duits tegen haar. Vind ze heel irritant
Komt ze bij mij met een bloemetje, âkleines wasserâ. Zei de bloemist tegen haar.