Waar erger je je aan? #16

Maar die jongen staat dan toch ook die tijd in een rijdende bus met krukken? Kan me wel voorstellen dat die moeder het vervelend vindt om te moeten vragen, vooral als een beperking of handicap zichtbaar is. Maar op krukken in een bus die keihard door bochten rijdt is ook niet veilig.

1 like

Maar hij kan al helemaal niet in die bocht gaan lopen dus hij had dan sowieso even moeten wachten toch

Ik vind hier eigenlijk ook dat de buschauffeur moet opletten en pas optrekt wanneer iedereen of zit of zich vasthoudt, ook oudere mensen bijv die minder goed ter been zijn.
Verder vond ik het punt van @Enthusiasm ook goed over rekening houden met elkaar en alert zijn (het is tenslotte openbaar vervoer, gedeeld met anderen) en zoiets kan gebeuren maar om er dan een scène over te trappen (zoals in de beginpost staat) lijkt me vrij misplaatst.

4 likes

Nouja die vrouw begon en ik reageer er op als ik het misplaatst vind.

3 likes

Daarbij zat jij daar ook met een reden he en jij hebt geen ogen in je achterhoofd. Die vrouw had het gewoon op een normale manier kunnen vragen.

14 likes

Precies dat! En gewoon op een rustige manier. Ik hoef echt geen veren in mijn reet omdat ik al aan het opstaan was, maar ik kan niet vliegen of sneller opstaan dan dat ik op dat moment deed en dan vind ik het gewoon onterecht. Het is inderdaad aso als ik helemaal niet had opgestaan of de boel aan het negeren was, maar dat is gewoon nooit het geval geweest.

3 likes

Ik snap nooit waarom mensen in bussen nooit normaal kunnen doen en dingen gewoon kunnen vragen. Ik sta nooit meer standaard op voor zwangere vrouwen omdat ik dat een keer deed voor een vrouw en ze niet zwanger bleek te zijn. Later kreeg ik van een zwangere te horen dat het asociaal was dat niemand voor dr opstond met een luide zeurderige toon. Mens loop gewoon naar iemand toe en zeg: ik ben zwanger mag ik zitten. Hoe moeilijk kan het zijn echt. Waarom wordt er altijd maar verwacht dat we ogen in onze achterhoofd hebben en live bijhouden wie in en uitstapt.

9 likes

Zij is the asshole.

@Maurice ja het is soms zo lastig in te schatten. Sta je op voor een ouder iemand. Beledig je diegene.

3 likes

Dit idd! Maar hetzelfde met niet zichtbare dingen. In het geval van @Negativ heeft zij gewoon pijn als ze moet staan, dus als zij niet op staat is dat ook logisch. Als iemand niet op staat is dat soms dus gewoon geen onwil, maar ja mensen gaan meteen van het slechte uit. Gewoon praten kan zoveel oplossen.

5 likes

Nou nee echt zo oneens met dit hahah en dan vooral die laatste zinnen, het ov is geen persoonlijk eigendom he. Houd gewoon rekening met elkaar man, kijk een beetje om je heen als er mensen instappen, zitten er mindervalide bij, wat is de moeite. Een beetje sociaal met elkaar omgaan is dat.

En tuurlijk werkt het beide kanten uit, maar dat lijkt me logischhhh, maar met zo’n houding zoals je beschrijft denk ik echt :woozy_face::woozy_face:.

23 likes

Ja joh ik begrijp dat echt niet dat mensen gelijk oordelen als ze aan de buitenkant niets zien. Laatst stond ik in de lift met een vrouw en kwam er een man binnen en die ging maar twee etages omhoog. Zei ze met zo een belerend toontje: had je daar niet gewoon de trap voor kunnen nemen. Zei die man ik heb uitzaaiing in mijn rugwervels, kon ze niet eens sorry zeggen maar zo van ja maar dan weet ik toch niet. Ja doos daarom moet je niet bemoeien. Toen ik uitstapte kon ik het niet laten om te zeggen: zo, dat was wel lullig van je. Keek ze mij met grote ogen aan van hoe durf je.

10 likes

Ja en dan ook nog gaan schelden, doe normaal hoor zo asociaal

(Ja maar zij begon :clown_face: )

6 likes

Door welke wolven zijn jullie opgevoed migado.

14 likes

Nouja in een ander topic schrijft iemand dat ze last heeft van een gezwollen buik en dat er iemand voor haar opstond in de trein en dat niet chill vond

4 likes

Mijn moeder zit alleen maar te zeiken dat het te heet is. Vergeleken met mijn appartement is het gewoon koel hier.

Van die dikke gezichtsmaskers die ze helemaal over iemands ogen, neus en mond smeren. Lijkt me echt niet fijn

1 like

Ik had m’n fiets in een stalling op Amsterdam CS gezet die blijkbaar om middernacht dicht ging??? Stond ik daar kwart over 12. Toch wel echt de meest treurige hoofdstad van Europa soms hoor

15 likes

Wat produceren sommige vogels toch een kut geluid zeg! Zit er eentje in de boom bij mijn slaapkamer raam echt keihard te schreeuwen. Fluiten kun je het niet meer noemen.

3 likes

Misschien een ekster? Die zat hier namelijk ook te schreeuwen.

2 likes

Waarschijnlijk wel, die zitten hier namelijk genoeg. Ellendelingen.