Waar erger je je aan? #16

Ja dat zegt mijn moeder dus ook en misschien moet ik dat toch maar doen om van het gezeik af te zijn hoor.
Hij bood heel weinig voor de gordijnen maar zeg wel dat hij ze voor die prijs allebei mag. Maar ben er gewoon een beetje flauw van haha.
Vind het niet meer dan normaal en zo ken ik dat ook dat men een kleine bijdrage voor de vloer vraagt.

Edit: Er is nog steeds een kans dat hij de vloer helemaal niet wil trouwens.

2 likes

Ah lastig! Misschien kun je het brengen als X voor de gordijnen is akkoord en de vloer laat ik voor je liggen. Als je er geen vraag van maakt zegt diegene er misschien niets van haha. Zou zonde zijn als je de vloer eruit moet halen terwijl hij nog prima voldoet.

3 likes

Ja op dit punt geef ik het wel gratis weg. Dan ben ik van het gezeik af hopelijk.

2 likes

Dit klinkt wel als die meme met die fietser en de stok.

5 likes

Volgens mij heb ik dit gemist? :sweat_smile:

Ik vind het een beetje grappig dat er niks aan de hand is tot je probeert te verdienen aan iets waar je zelf niks meer aan hebt.

11 likes

Ja alsjeblieft ga geen goede vloer en gordijnen naar de stort brengen omdat je er geen geld aan hebt verdiend!! Zo zo zonde.

Als dat toch zo belangrijk voor je is, dan probeer het nog door te verkopen ofzo. Wellicht dat het nog een nieuw leven ergens anders kan krijgen.

14 likes

Voor zover ik weet is het bij verhuizen gewoon normaal om een kleine bijdrage voor de vloer en eventueel andere stoffering te vragen. Dat zie ik ook gewoon vaak terug in advertenties voor woningen, ook op bijvoorbeeld woningnet.
En het is niet dat ik er een absurd hoog bedrag voor heb gevraagd.

Edit:
En ik mag me hier toch aan ergeren? Is gewoon even een tegenvaller, maar goed ook niet het einde van de wereld hoor.

8 likes

Nee, dat ben ik ook niet van plan meer hoor. Maar zoals ik aangaf is er een kans dat hij de vloer ook niet wil als het gratis is.

Ja tuurlijk, je moet doen wat je niet laten kan. De andere kant is dat lang niet iedereen zin heeft om hieraan mee te doen.

2 likes

Zo hebben wij het ook met onze oude vloer gedaan.
Advertentie op marktplaats en het werd diezelfde dag nog opgehaald

2 likes

Haha in Duitsland nemen ze toch zelfs de keuken mee? Die hoort daar bij roerend goed ofzo. Of is dat een fabeltje :rofl:

7 likes

Ik heb nog nooit een vloer gelegd of verhuisd en ben toch zeker 5x verhuisd van huurwoningen studentenkamer/appartement in 10 jaar.

5 likes

Ik had hetzelfde. Ik had een schappelijk bedrag gevraagd voor een mooie laminaatvloer (die nieuw 30 per m2 was) en op maat gemaakte gordijnen. Dat had me duizenden euro’s gekost, en ik vroeg er een paar honderd euro voor. Maar dat vonden de nieuwe bewoners te duur, “omdat voor tweedehands gordijnen en laminaat op marktplaats hele kleine bedragen worden gevraagd”. Ja, dat kan je toch niet vergelijken met gordijnen en laminaat die al in een appartement liggen en perfect voor dat oppervlak gemaakt zijn.Vervolgens aangegeven dat ik ze dan zelf via marktplaats ga verkopen en toen wilde ze alles opeens wel overnemen.

7 likes

Gelukkig is het niet standaard dat mensen dit doen :sweat_smile: Helaas dwingen veel woningbouw verenigingen je om de vloer er uit te halen en moet je het huis zo achterlaten.

Bij koopwoningen en particuliere huur laat het grootste gedeelte wel hun vloer liggen, maar wel in overleg als de nieuwe bewoner deze wilt.

3 likes

Bij mij gaven ze juist aan dat als er geen nieuwe bewoner was voor mijn opzeg datum ik het gewoon mocht laten liggen mits het nog in goede staat was! Vind dat wel netjes eerlijk gezegd en voorkomt ook vervuiling.

Vriend van me had dat hij het er wel verplicht uit moest halen. Erg zonde!

Haha en bij mij andersom. Vorige bewoner vond dat ze er een schappelijk bedrag voor vroeg, ik vond dat totaal niet en reageerde dat ze het dan eruit mocht halen en ik wel op marktplaats of kwantum iets goedkopers ging halen. Was ook hartstikke prima voor me geweest. En goedkoper.
Mocht ik het uiteindelijk hebben voor het bedrag dat ik bood

Inderdaad.
Ondervloer alles zat er ook bij. En de meeste planken waren gelukkig nog gewoon te gebruiken. We hadden wel een aantal vage hoekjes uit planken.
Maar die jongen was helemaal blij omdat het voor zijn eerste huis perfect was.

1 like

Ja, maar ik ben benieuwd wat jij niet schappelijk vond/zij wel.

3 likes

Als je zelf goedkoper een vloer en gordijnen kan vinden dan het gevraagde bedrag lijkt het mij inderdaad ook niet schappelijk. Maar voor minder dan 200 euro ga je geen vloer en gordijnen vinden voor een groot appartement.

1 like