Waar erger je je aan? #16

Lijkt eerder alsof ze er geen zin in heeft? Maar bloedirritant inderdaad.

9 likes

Ze is adhd-er en niet zo goed in whatsapp (de reden dat ik dit dan ook nog pik ofzo).

Of ik snap de hint niet zo goed en ze heeft er geen zin in, maar dan moet ze dat maar gewoon zeggen hoor. ‘Sorry, gaat niet lukken en voelt niet goed als jij het betaald’, als je het moeilijk vind te zeggen ‘nee sorry, geen zin in’.

Jup, dat gaan ze (meestal). En tegenwoordig worden brievenbuspakketjes alleen gescand als ze niet bezorgd kunnen worden (te kleine brievenbus, ligt bij de buren/pakketpunt etc.), maar eerder moesten bezorgers ze inderdaad scannen (en dat kan ook zo weer veranderen).

3 likes

Dat mijn tuintafel waarvan in de beschrijving stond dat het erg geschikt was om het hele jaar buiten te laten staan, blijkbaar in de winter onder een hoes moest. Nu heb ik een lelijke tafel die helemaal is kromgetrokken en geen garantie erop :+1:

1 like

Moeders op het schoolplein die leuren met hun kind om ergens anders te gaan spelen. Vandaag ook weer: “Alsjeblieeefffft?? Het zou me zó goed uitkomen”.

Daarvoor is de BSO uitgevonden, ik ben geen gratis oppas. En zeker niet voor een kind dat in de klas nooit met het mijne speelt.
Een kind opvangen in geval van calamiteit vind ik geen probleem, maar er zijn moeders die er een sport van maken om elke schooldag hun kind elders te dumpen.

Nadat ik nee zei, ging ze het direct aan een andere moeder vragen.

34 likes

Volgens mij moet ik gewoon WEER naar de tandarts voor kiespijn. Het begint echt net weer zo te zeuren als de vorige keer en ik vrees alweer het ergste :sob::sob::sob:

Mijn kaak doet al een week pijn en het is zo irritant. Soms hoor ik een mega gekraak van binnen en dan hoop ik dat ie is teruggeschoten waar ie hoort ofzo, maar dan begint t toch weer een paar uur later đŸ« 

1 like

Bij mij op het schoolplein helaas wel. :melting_face: In de klas van mijn dochter zitten 2 kindjes wiens moeders berucht zijn, die het elke week wel een paar keer proberen. Vaak ga ik op een strategische plek staan op het schoolplein, aan de kant waar die 2 niet staan. Ze gaan dan verschillende ouders af.

Ik heb het ook al een paar keer een moeder zien doen met een kind in een andere klas. Die siste haar kind toe ‘Ga vragen of je bij XX kan spelen dan, ik heb het vanmiddag hartstikke druk! En anders vraag je een ander’. Ik stond op dat moment echt zo: :fearful:

De vraag is dan ook altijd ‘kan ik bij JOU spelen vandaag’ en één kind heeft al weleens gezegd ‘mijn moeder zei dat ik aan jou moest vragen of ik kon komen spelen’.
Sorry maar dat vind ik echt next level aso. :sweat_smile:
Laat kindjes zelf uitmaken met wie ze willen spelen, het zou echt niet in mij opkomen om dit mijn kind te vragen zodat ik een lekker rustig middagje heb. Toevallig gaat het om kinderen die normaal niet echt spelen met mijn kind, maar gewoon de hele klas afgaan. En beide moeders maken geen gebruik van BSO.

@Kultakala Yep echt. Je leert op het schoolplein andere ouders goed kennen, er gaat een wereld voor je open. Ik heb er ook enorm leuke mensen door leren kennen en ben blij dat mijn dochter zulke leuke vriendinnetjes heeft gemaakt, maar er zijn helaas ook mensen die wat minder fijn zijn.

Als een willekeurige ouder van een kind uit de klas van mijn dochter heel erg omhoog zit ivm een calamiteit vind ik het echt niet erg. Dan zorg ik graag voor een ander, ook als dat kind normaal niet met het mijne speelt. Calamiteiten gebeuren nu eenmaal. Maar je kind dumpen omdat je zelf een rustige middag wil; helemaal prima maar dat kan bij de BSO.

22 likes

Zijn dit toevallig alleenstaande moeders of heeft de vader/partner het te druk om te zorgen voor hun kind?

4 likes

De vaders van deze kinderen werken fulltime. Eentje zie ik 1 dag in de week zijn kind wegbrengen, de rest pakt zijn vrouw op. De moeders werken niet of parttime.

@wipwap Nou dat dus. Ik vroeg mijn dochter ‘maar wilde je graag met X spelen dan? Ik hoor je normaal nooit over haar’. En toen zei ze dat ze het eigenlijk helemaal niet wilde.
Er is overigens ook een klassen-appgroep waarin die specifieke moeders weleens de vraag stellen. :rofl:

1 like

zo enthousiast en dan wel poppings nemen :face_vomiting:

1 like

Wat zielig ook voor die kinderen dat ze dit van hun moeders moeten doen. Kan toch niet leuk zijn, het idee dat je moeder je het liefst ergens dumpt ipv dwt je thuis bent.

Er is vanaf 6 Juli een Deense film in de bios die gaat over hoe ouders doen op school. Vast een feest van herkenning, al hoop ik het niet voor je.

7 likes

Als mn moeder belt speelt ze altijd met iets en ik word daar helemaal gek van. Nu heeft ze een ruggenkrabber en ze praat met haar handen en nu zwaait ze met dat ding in dr hand.

3 likes

Mensen in het park die als ik aan het hardlopen ben het nooit kunnen laten een of andere opmerking te maken. Het moet dan lollig bedoeld zijn ofzo echt flikker op, bemoei je met jezelf! Vooral van die groepjes jongens, dan voel ik me helemaal nagestaard en zelfbewust

8 likes

Ja. Ik vind ‘t ook vies. Ik denk zodat de schoonmakers op de camping zelf minder schoon hoeven te maken.

Er stond in het sanitair gebouw ook non stop zeer matige klassieke muziek op. Ik werd er aggressief van. Blij dat ik vandaag vertrokken ben.

1 like

Ik zit een uur in een taxi maar ipv een personenauto is er een busje (why) gestuurd en die stoelen zitten niet lekker, gordel hoog, tas op schoot. Walgelijk.

3 likes

Een ergenis die maar terug blijft komen (waarschijnlijk heb ik er al vaker over geschreven) maar waarom is parkeren toch altijd zo’n drama. Wij hebben al jaren een tekort aan parkeerplekken in de straat. Maar wat ik dan niet snap is dat er mensen zijn die hun auto zo parkeren dat ze twee parkeerplekken gebruiken. En wat ik ook niet snap waarom mensen met een oprit niet daar parkeren maar op de straat. Kom net terug van sporten en kan nergens mijn auto kwijt. Nu sta ik een paar straten verderop omdat mijn eigen buren of dubbel parkeren of hun oprit niet gebruiken.

(En ik weet het, parkeren voor de deur is geen recht maar ik krijg morgen geheid weer gezeik over me heen omdat ik nu voor iemands deur sta terwijl ik daar niet in de buurt woon)

3 likes

Spreek je mensen weleens aan op dubbel parkeren?

1 like

Heb het voorheen wel gedaan maar ben er ondertussen mee gestopt want echt helpen doet het niet. Een van de dubbel parkeerders woont ook niet hier maar komt hier regelmatig op visite dus dat maakt het ook wat lastiger.

1 like

Dat verslaggeving over een storm als deze bestaat uit beelden van jolige mensen op straat.

8 likes