Waar erger je je aan? #17

Helemaal krankjorum van deze temperatuur nu al in m’n slaapkamer terwijl er nooit verwarming oid aan staat, hoe KAN dit en hoe moet dit in de zomer :skull::skull::skull:

8 likes

Ik vind dit ook echt bizar.

Eerst was het bijna altijd goedkoper om met 1 persoon met het OV te gaan ipv met de auto en dan pas met meerdere mensen in één auto was dat per persoon voordeliger. Maar nu kost het OV gewoon 2x zoveel. Ik vind het echt bizar.
Op meerdere trajecten die ik vaker moet afleggen is de prijs in een paar jaar tijd maal 1,5 gegaan. Echt gestoord. Zelfs met dal abonnement vind ik het nu vaak te prijzig en weerhoudt het me van andere steden bezoeken.

Eerst was een OV fiets ook vaak betere optie tov een busritje, maar dat kost nu €4,55??? Dat was jaren rond €2,75.

Ik snap de politiek en NS ook niet.
Minder gebruikers → reden om prijs te verhogen aldus NS → nóg minder gebruikers.

En ik erger me nog aan de domme email dat ze tov 2023 geen prijsverhogingen hoefden door te voeren bij ingang van 2024, jippie jeej, maar wel alvast voorsorteren voor een prijsverhoging per 2025.

Samenvatting

Goed nieuws: de prijzen van NS-abonnementen en treinkaartjes stijgen niet in 2024 en blijven dus gelijk aan de prijzen van dit jaar. Het kabinet heeft op verzoek van de Tweede Kamer een bedrag vrijgemaakt, wat ervoor zorgt dat we de voorgenomen tariefstijging kunnen uitstellen. Een mooie boodschap in deze tijd waarin veel zaken duurder worden. Door de prijzen gelijk te houden blijft de trein relatief gezien goedkoop en een aantrekkelijke keuze om te reizen.

Natuurlijk hopen we van harte dat het kabinet hiervoor ook de komende jaren budget beschikbaar stelt. Dat voorkomt dat we de uitgestelde verhoging van dit jaar later alsnog moeten doorvoeren. We doen er alles aan om te zorgen voor een betaalbare treinreis voor u.

Sorry nogal een rant. Maar ik vind het zo debiel geregeld.

37 likes

Jaaa vind dat ook echt kut, OV fiets is echt de reden dat ik elke maand schrik van m’n NS rekening

8 likes

Ja mijn vriend woont in een andere stad en in het weekend duurt de overstap naar zijn huis vaak lang, en vind het wel handig om daar dan ook te kunnen fietsen, maar ga toch maar weer overwegen een tweede fiets te kopen en die daar op het station te zetten (wat dan ook weer geld kost natuurlijk), want ik weet niet of ik die OV-fiets er nou nog uit haal zo

2 likes

Ik stond vanochtend op met m’n haar in een rare knik. En nu springt er een pluk de hele tijd voor m’n gezicht. En ik moet de hele dag voor een groep staan. Blijf maar aan dat ding zitten

1 like

Dezelfde kop koffie die ik met een vriendin drink is in drie jaar tijd van 2 euro in stapjes verhoogd naar 3,10 :rage:

3 likes

Misschien dat even nat maken helpt?

3 likes

Elke keer als ik het forum check deze week is er wel een moment dat ik Hang Youth in mn hoofd hoor :broken_heart:

12 likes

hahahahah ik ga stuk, ik kende dit nog helemaal niet

5 likes

Als ik dit nu luister krijg ik het niet meer uit mijn hoofd zeker?

3 likes

Vind dit ook van de post. Ik wil best vaker kaartjes sturen, maar de postzegels zijn gewoon niet leuk meer. Vroegah was het een euro om naar het buitenland te sturen. Nu ben je een euro kwijt binnen Nederland. Kaarten kan ik makkelijk goedkoop krijgen of maken, maar niet te zwaar, want dan ben je dubbel zoveel postzegels kwijt :smiling_face_with_tear:

3 likes

Dit is wel mijn ervaring ja, hun nummer BOEL AAN DE HAND heeft ook permanent mm brein geherprogrammeerd.

5 likes

:triumph: volgens de site van het Rijksoverheid mag je een bril op en hoeven je haren niet achter je oren op een pasfoto.
Volgens onze gemeente moet je haar achter je oren en mag je geen bril op.
Fijn bedankt. Een suffe foto met rode brilafdrukken op mijn neus.

2 likes

Gewoon terug gaan en dit laten zien en nieuw eisen.

3 likes

Belastingdienst is echt mijn favo

3 likes

Tata Steel, met je ako-ideologie, in de armen van een fascist, waarom stemmen jullie steeds op de vvd :heart: een goeie playlist van 5 minuten

6 likes

Blijkbaar worden foto’s te vaak nog afgekeurd bij het maken van het paspoort dat ze toch strenger zijn.

2 likes

Hier schrok ik laatst ook van. Ik moest van Den Haag naar Utrecht en dacht kan best met OV, scheelt me weer parkeren etc. Dat viel tegen, was met de auto (incl. parkeren) ruim 10 euro goedkoper uit en was ook nog eens sneller.

Op deze manier krijg je mensen echt de auto niet uit. Echt zonde

5 likes

Ik denk al de hele dag dat het vandaag vrijdag is.
Mijn teleurstelling is enorm als ik dan na een paar seconden door heb dat het nog maar donderdag is.

7 likes

Nou wat een paarse krokodil verhaal dit zeg, echt frustrerend!

4 likes