Waar erger je je aan? #17

omg ik haat weinig (nee best veel eigenlijk) maar Deense supermarkten!?!?!? bizar

zo onderontwikkeld

zelfs de “dure” supermarkten zijn goor en hebben niets :face_with_symbols_over_mouth:

2 likes

Wij hebben net lentekriebels achter de rug (wij hebben het stuk eerder, omdat de officiële week tijdens de Ramadan valt) en hebben dit jaar heel veel tijd besteed aan voorlichting en het aantal mails e.d. wat we dit jaar kregen viel ons heel erg mee. Hebben de inhoud van de lessen heel uitgebreid beschreven, want mensen hebben idd soms geen idee wat we nu aanbieden, vooral door de media.

13 likes

Aaah super goed! En fijn dat die uitleg dan zo goed heeft geholpen. Ik las echt dingen als: ‘kinderen van 6 moeten in groepjes masturberen’. Om moedeloos van te worden. Het is juist zoiets moois en echt waardevol, vind ik (als persoon en als pedagoog).

5 likes

Hierop inhakend: het ministerie van Onderwijs wil zo’n 25% uur van de biologie-uren op de middelbare school schrappen om ruimte te maken voor burgerschapsonderwijs en digitale vaardigheden. Alsof lessen over seksualiteit, milieu en (voorsorterend op de volgende pandemie) het menselijke afweersysteem niet een stukje burgerschapsonderwijs biedt.

9 likes

Had liever geleerd over goed je belastingaangifte doen dan over een pantoffeldiertje (ja echt dit heb ik moeten leren).

14 likes

Het schijvensysteem mbt de inkomstenbelasting is gewoon lesstof hoor. Zelf les erin gehad en genoeg leerlingen daarbij geholpen bij huiswerkbegeleiding. Berekeningen maken met de hypotheekrente: idem dito. Misschien ben je gewoon vergeten, net zoals de helft van Nederland dat loopt te blaten dat ze dat niet op de middelbare hebben gehad. Tja, scholieren vinden belastingen op die leeftijd niet boeiend of relevant, dan blijft er weinig hangen

En over het pantoffeldiertje: dat is hooguit een halve les, (anderhalf met practicum erbij) niet 86 uur aan studielast dat mogelijk geschrapt wordt. Overdrijven is ook een kunst zeg.

52 likes

Ja het schijvensysteem kan ik me prima herinneren, maar heb nooit geleerd hoe ik digitaal aangifte moet doen. Maar dit is maar een voorbeeld he, genoeg andere digitale vaardigheden en burgerschaponderwerpen die ik liever had geleerd dan de kleinste details over bepaalde planten, zoals 3 weken voorbereiding voor een presentatie over een kamilleplantje uit de achtertuin.

Voel je niet zo aangevallen zeg.

11 likes

Jij bagataliseert een flinke toekomstzorg over mijn baan, voor het geval je het niet doorhad.

Je presentatie was op die leeftijd een bredere taak: hoe verzamel je informatie, hoe maak je een presentatie en (bij groepsopdrachten) hoe werk je samen? Alsof biologieonderwijs om het kamillieplantje gaat… of dat pantoffeldiertje, for that matter.

Lessen over digitaal aangifte doen heeft nauwelijks zin. Stel dat je nu leerlingen van 12 bijbrengt dat een huis in box 1 zit en dat ze, (als ze op hun 35ste hun eerste huis kunnen kopen) mogelijk in box 3, dan heb je er met deze denkwijze (‘ik kan alleen iets doen als volwassene als ik er op school iets over leerde’) er nog steeds niets aan.
Stel, je zou leerlingen begrijpend leren lezen, misschien kunnen ze dan later (ik zeg maar wat geks hoor) zelf goed uitvogelen hoe het moet!

Wat staat er nog meer op je lijstje? Dakkapelrenovatieofferte-les? Hoe kom ik in contact met de klantenservice van Bunq-bank? Hoe moet je schadepapieren invullen na een aanrijding?
Zie je het enthousiasme van pubers al voor je?

93 likes

:exploding_head: je klinkt nu net als zo’n vrouw van fox News die ging vertellen hoe absurd ze het vond dat er onderzoeksgeld naar onderzoek naar fruitvliegjes ging. Terwijl dat een model soort is waar o.a. onderzoek naar autisme bij mensen op wordt gedaan.

Blijkbaar heeft biologie onderwijs en het pantoffel diertje weinig indruk op je gemaakt en dat is erg jammer want het is essentieel om de wereld om je heen te kunnen begrijpen.

@Drosera wat absurd zeg en waarom moet dat van biologie uren. Ik word echt verdrietig hoe het belang van biologie wordt onderschat.

32 likes

Maar dan moeten ze wel langskomen. Ik heb t een tijdje terug gehad. Met veel moeite vrij kunnen nemen en de hele dag voor niks zitten wachten. En toen beweerde t bedrijf dat t kwam omdat degene onder mij op de begane grond er niet was. Er zijn niet eens woningen op de begane grond, het begint bij mijn woning op de 3e etage, onder mijn woning is helemaal niks. Daarna nooit meer iets gehoord van dat bedrijf.

3 likes

Hiiiii :wave: ik ook

1 like

Yep same here. Wekker gaat over 1,5 uur en dan mag ik weer 10,5 uur werken :skull_and_crossbones:

1 like

En ik kan me ook weer melden bij de wakkere club. :sob:

2 likes

Huh wat hangt er in de lucht, kan ook al niet slapen. En morgen helemaal kapot moe, haat dat zo.

5 likes

Goedemorgen! Hier ook al wakker.

4 likes

Pff heb ook niet meer geslapen sinds half 2 :sob: Ben echt gebroken, en een goeie nacht slaap zit er de komende dagen ook niet meer in (baby die nog nachtvoedingen wil). Ga direct mijn bed in als ik vanavond thuis kom weet ik wel.

1 like

Is het volle maan ofzo :crazy_face:

4 likes

Serieus, hier ook. Dochter wordt om de haverklap wakker met zo’n luide snik en gaat weer slapen. Guess wie er wakker is tot de volgende snik😑

4 likes

Nee dat is over 2 dagen. Misschien zijn dit de voorweeën :joy:

3 likes
Off-topic vraag

Ik heb al proberen te zoeken maar waar heeft de overheid zo specifiek aangegeven dat het ten koste gaat van biologie?

2 likes