Waar erger je je aan? #17

Jep!

2 likes

Ik gebruik de optie cyclus bijhouden in de gezondheidsapp op iPhone. Super simpel maar wel handig, en gratis.

1 like

En @luzarl ik gebruik het nu al 20 dagen (of ja vooral nachten) en iedere avond denk ik weer aan jullie en dat ik het niet moet doen. Maar wil gewoon door m’n neus kunnen ademen!! Gebruik nu wel de 0,25 variant.

2 likes

Ik kan bij Calendar nog gewoon terugscrollen naar toen ik begon en ook per dag zien wat ik daar heb ingevuld als ik ze aanklik. En ook t/m mei mijn verwachte cyclus.

2 likes

Dat bepaal ik zelf wel! Klinkt wel heftig hoor, jeetje.

2 likes

Nou, inderdaad. En wat als je het zou blijven gebruiken? Volgens mij, al heeft ze het er nooit over, is m’n moeder ook verslaafd aan dat spul. Moet ik haar overtuigen om af te kicken?

2 likes

Volgens mij raakt op termijn je slijmvlies beschadigd en dat brengt een hoop ellende met zich mee.

2 likes

Wow! Ik ben nu voornemens dat als we zondag verhuisd zijn ik ga stoppen.

1 like

Hetzelfde als langdurig cocainegebruik, de neusspray zorgt dat je kleine bloedvaatjes samen trekken, dat zorgt dat er minder zwelling van het slijmvlies is (de werking), maar ook dat het kraakbeen daar minder doorbloed raakt (bijwerking). Het kraakbeen kan op den duur afsterven en dan valt er een gat in je neustussenschot, zakt je neusrug in en krijg je een zadelneus:
image

15 likes

OMG deze foto :sob::sob::sob:

5 likes

Oké laat maar ik stop vanavond wel :sweat_smile:

46 likes

Wauw. Oké. Punt is duidelijk!

5 likes

Hoe voel ik me opeens buitengesloten van de neussprayjunks @Friemel @Luzarl :sob::sob:

5 likes

Hahahahaha ja tot ik weer verkouden word en mezelf weer heel zielig vindt.

2 likes

Hij lijkt wel een mopshond met die neus

6 likes

dat doet generaties inteelt nu eenmaal met je

Hahahaha hou op met me

Nouja het zij zo

2 likes

Ik hoor dat indd wel eens, oprechte interesse: Is dit fysiek dan verslavend of ook mentaal? En gaat het niet over als je ‘gewoon’ stopt en dan maar een paar dagen een verstopte neus? Ervaar dat zelf wel ff als vervelend maar hoort bij een verkoudheid

Ik heb zelf altijd het gevoel dat mijn neus van binnen half weg brand zo hard pikt het bij mij die neussprays. (Met medicijn) Misschien gevoelig voor dus kan het me niet zo goed inbeelden.

4 likes

Voornamelijk fysiek, maar ook wel mentaal. Fysiek krijg je rebound als je het te lang gebruikt, dus je slijmvlies zwelt weer op na het gebruik van de spray. Daardoor blijf je het gebruiken. Mentaal was voor mij persoonlijk dat ik in paniek raakte als ik geen lucht kreeg. Die spray ging jarenlang overal mee naartoe en heb ook echt soms huilend in bed gelegen ‘s nachts als het flesje opeens op bleek te zijn en ik niet meer kon sprayen. Dit klinkt heel debiel als je zelf niet verslaafd bent maar het is helaas wel de realiteit.

3 likes

Ik ben door zwangerschap twee keer cold turkey afgekickt. Weekje ellende en doorbijten, daarna was het wel weg.
Tegenwoordig pas ik idd wel op met neusspray. Bij verkoudheid spray ik ook alleen ‘‘s avonds nu.

2 likes