Waar erger je je aan? #17

Ja digitaal dus 4 maanden van tevoren en per briefpost 4 dagen (2 werkdagen) van tevoren! :skull: Heel apart ja, maar idd: eigen schuld.

2 likes

Mijn vinted switcht heel de tijd naar Frans en dan moet ik het weer aanpassen en dat is echt zo’n gedoe. Want dan staat m’n taal al op Nederlands en moet ik 'm eerst op Engels zetten en die switch pakt die dan, en daarna naar Nederlands. En dan later op de dag is alles weer in het Frans!!!

2 likes

Even verwijderen en opnieuw installeren?

1 like

Sowieso smakkende mensen. Eet gewoon met je mond dicht.

11 likes

Mijn huisgenoot wil altijd luxe doen als er vrienden komen. Cocktails, luxe hapjes (carpaccio, gerookte zalm, noten van de markt, dure kaasjes) enz. Terwijl ik voor mijn vriendinnen meestal gewoon chips en m&ms haal en evt bitterballen en pizzatjes en sterke drank zelf meenemen. Het is nu al de zoveelste keer dat zij wat organiseert en het echt een dure tikkie wordt, ook voor mijn vriendinnen. Ik heb het ook al subtiel aangekaart maar het is een beetje lastig vind ik

2 likes

Ik heb een onderhuidse puist op m’n kin en dat is denk ik letterlijk 10 of meer jaar geleden? Ik ben helaas nooit helemaal van m’n acne afgekomen na de puberteit, zeker op m’n kaaklijn heb ik er snel last van maar zolang ik er niet te veel aan zit valt het mee. Het zijn ook altijd kleine makkelijk uit te knijpen puistjes.

Maar nu dus zo’n pijnlijke bult zonder duidelijke kern op m’n kin.
Denk oprecht dat het te maken heeft met dat ik deze week veel koemelk heb gedronken :smiling_face_with_tear: ik drink sinds een paar maanden af en toe melk maar deze week echt relatief veel. Moet haast daar wel van zijn

Echt irritant want pijnlijk als ik m’n kin beweeg

1 like

Is het een vast vriendengroepje met wie je dit doet? Kunnen jullie niet om de beurt organiseren en alles betalen?
Misschien dat je huisgenoot dan vanzelf wat minder extravagant gaat doen haha of niet als ze het gewoon leuk vindt om te doen.

3 likes

dat de maatschappij zo is ingesteld op ochtendmensen. alles moet altijd vroeg, alles gaat vroeg open en vroeg dicht (in nederland). eigenlijk is er na 8 uur 's avonds, als je niet van uitgaan houdt, bijna niks buitenshuis te doen. ik zou het zo gezellig vinden als bijv koffietentjes of winkels gewoon tot 11 of 12 open waren.

en ochtendmensen voelen zich vaak ook echt superieur omdat ze om 6 uur wakker zijn. ik haat het vooral als iemand ‘goedemiddag’ zegt als je dan om bijv 10 uur wakker wordt, ik zeg toch ook geen ‘oh ga je middagdutje doen?’ ofzo als zij om half 10 gaan slapen. boeiend dat je op een ander tijdstip productief bent.

89 likes

@Luzarl ja of je spreekt het gewoon uit. Dan zeg je toch gewoon goh het is nu een aantal keer bedrag x geweest en dat past niet helemaal in mn budget elke keer

8 likes

Ik heb er ook een op mijn kaak, echt al weken. Gelukkig is hij niet heel groot maar ik begin me af te vragen of hij ooit nog weggaat. En hoe dan. Want je kan ze ook niet uitknijpen. Op tiktok zag ik iemand die ze liet injecteren bij een dermatoloog en dan schijn je er heel snel weer vanaf te zijn. Lijkt me zo chill. Maar geen idee of dat in Nederland ook gedaan wordt.

Nee als haar vriendinnen komen zegt ze altijd oh vraag jij anders ook wat meiden! Maar dan moet het altijd zo extra. En dat kost gewoon veel.

@Druppels ja ik denk niet echt dat het aan mij is want het gaat om avonden met haar vriendinnen, alleen ja ik woon er ook, kan moeilijk dan elke keer weggaan. Ik denk ook niet echt dat het gaat veranderen maar ik wilde gewoon mn ergernis even delen. Ik ga in ieder geval de volgende keer mijn eigen vriendinnen gewoon niet meer vragen, das nog goedkoper

3 likes

Uiteindelijk verdwijnen ze wel helemaal (bij mij iig). Maar dat kan wel maanden duren :cry:

3 likes

Victor Mids
Hoe hij tijdens de trucs met zo’n intense en triomfantelijke grijns naar degene die hij in de maling neemt kijkt

38 likes

Als jij een tikkie krijgt vind ik het wel aan jou hoor. Je zei dat je het wel eens hebt aangekaart, wat heb je toen precies gezegd?

Dat ik het te duur vind en overdreven. En liever gewoon van te voren afspreek wat het gaat kosten en dan voor dat budget boodschappen doen en niet andersom.

2 likes

Hoe reageerde ze daar op? Want dat klinkt heel helder haha, vind het gek dat het dan nog steeds zo gaat

4 likes

Ik vind wel dat je niet zoveel te bepalen hebt omdat zij haar vriendinnen uitnodigt en jij + je vriendinnen uit praktische overwegingen ook mogen komen. Zou dan ook gewoon halen wat ‘wij’ lekker vinden. Weet niet hoe jullie wonen, maar je kunt een avond die zij met haar vriendinnen doorbrengt ook op je kamer doorbrengen toch?

7 likes

Haha ik was een keer bij opnames van een tv programma in een studio waar hij ook een soort rubriek had en er werd een filmpje van hem afgespeeld. Hij vond zichzelf echt hélemaal hilarisch terwijl voor de rest echt bijna niemand moest lachen :joy:

3 likes

Nee dat is ook precies wat ik zeg idd. En mijn kamer is alleen een bed dus ik probeer te voorkomen dat ik dan urenlang in mn bed moet liggen.

1 like

Hoezo uit praktische overwegingen? Die huisgenoot vraagt Luzarl toch om haar vriendinnen uit te nodigen? Ik ga er dan vanuit dat dat is omdat ze het gezellig vind.

Toen ik met een huisgenoot woonde en één van ons had gasten dan was de ander gewoon welkom, want je nodigt mensen uit in jullie gezamenlijke ruimte, en ik haalde dan gewoon wat ‘wij’ lekker vonden maar stuurde mijn huisgenoot daarvoor geen tikkie (mijn vrienden trouwens ook niet maar goed, andere levensfase/financiĂ«le situatie/gewoonten misschien).

6 likes