Haha ik was een keer bij opnames van een tv programma in een studio waar hij ook een soort rubriek had en er werd een filmpje van hem afgespeeld. Hij vond zichzelf echt hélemaal hilarisch terwijl voor de rest echt bijna niemand moest lachen
Nee dat is ook precies wat ik zeg idd. En mijn kamer is alleen een bed dus ik probeer te voorkomen dat ik dan urenlang in mn bed moet liggen.
Hoezo uit praktische overwegingen? Die huisgenoot vraagt Luzarl toch om haar vriendinnen uit te nodigen? Ik ga er dan vanuit dat dat is omdat ze het gezellig vind.
Toen ik met een huisgenoot woonde en één van ons had gasten dan was de ander gewoon welkom, want je nodigt mensen uit in jullie gezamenlijke ruimte, en ik haalde dan gewoon wat ‘wij’ lekker vonden maar stuurde mijn huisgenoot daarvoor geen tikkie (mijn vrienden trouwens ook niet maar goed, andere levensfase/financiële situatie/gewoonten misschien).
Ja en precies wat jij zegt: dat vraag je als huisgenoot ook omdat het beleefd is omdat jij anders de hele avond de gezamenlijke woonkamer bezet houdt. Want anders zit zij de hele avond alleen op haar kamer óf de hele avond met de vriendinnen van een ander.
Oké, ik snap wat je bedoelt, maar dan is het toch wel gek/flauw om dure hapjes en drankjes te halen en te verwachten dat je huisgenoot daar aan meebetaalt (als ze heeft aangegeven dat niet te willen/kunnen).
De vraag is of dat de verwachting is. Als iedereen meebetaalt lijkt het mij niet meer dan logisch dat wie mee eet daar ook een tikkie voor krijgt. Je kunt ook besluiten niet aan te sluiten/ergens anders heen te gaan en iets zegt mij dat de kaasplank en carpaccio huisgenoot ook minder blij is met m&m’s, pizza’s en sterke drank. Het is geven en nemen. Snap de ergernis ook wel, maar zo is het leven
ja het is toch ook een beetje raar als iedereen een tikkie krijgt en zij niet omdat ze er ‘toevallig’ ook woont. het is gewoon een irritante situatie dus ik snap de ergernis ook. het forum is dan ook weer zo dat iedereen denkt van ‘kaart het gewoon aan!!!’ maar er valt verder weinig aan te kaarten, want inderdaad, ze kan moeilijk de hele avond op haar kamer zitten
Ik moest mijn auto naar de garage brengen omdat ik niet meer kan laden. Er zaten twee mannen achter de balie. Ik was met eentje in gesprek om het probleem uit te leggen. Vraagt de andere man aan hem “heeft mevrouw al wel geprobeerd bij een snellader te laden?” Gast ik sta recht voor je neus. Vraag het gewoon aan mij.
Ja wat ik hier toch nog even aan toe wil voegen is: ik nodig geen vriendinnen thuis uit voor avondjes borrelen. Ik ga dan liever de deur uit. Dus mijn huisgenoot hoeft ook nooit mee te betalen. Het was meer ter illustratie dat ik dat benoemde, dat mijn vriendinnen niet zo luxueus zijn.
Zo irritant, ik ben een garage binnengelopen omdat ik een auto wilde bestellen en die sales richtte zich in zijn kantoor enkel tot mijn man.
Heb hem onderbroken en gezegd dat ik de auto kocht en mijn man veel minder afweet van auto’s dan ik en of hij zich terug tot mij kon richten. Heb de auto daar uiteindelijk niet gekocht door die ervaring.
Mijn ex zei ooit tegen zo’n autoverkoper die hem de hele tijd aansprak en mij negeerde: oh dat moet je echt aan mijn vriendin vragen hoor, zij heeft er verstand van én zij gaat hem betalen. Toen was het wel over, maar ik heb hem daar toen ook niet gekocht
Ugh ik voel gewoon plaatsvervangende irritatie. Terecht dat je de koop daar niet hebt gedaan.
Goed gezegd! Hoe reageerde verkoper daar toen op?
Heb ik ooit met een woning gehad. Een makelaar die zich richtte op een goede vriend die ik had meegenomen. Dus ik heel droog, ja leuk en aardig, maar ik ben degene die het appartement wil kopen.
En later nog eens met mijn man toen we huizen gingen kijken, met zijn denigrerende ‘mevrouwtje’ tegen me.
Zijn het beide niet geworden…
Hij heeft dan het scherm van zijn pc tot mij gericht en zijn uitleg verder gedaan.
Ook snel begrepen dat ik niet voor zijn snelle sales talk ging vallen.
Haha heel goed
Het zonnetje schijnt wel maar het is niet bloedheet en toch zweet m’n gezicht al.
Ik heb nu precies andersom, een klusje waar ik al veel te lang tegen aan zat te hikken, want ik dacht gaat veel tijd kosten en ben er na een kwartier al mee klaar. Ergernis naar mezelf ook dit, dat ik daar niet eerder aan begonnen ben.
Ik, toen ik de vriezer ijsvrij- en schoonmaakte in 20 minuten vorige week na een jaar de lades dicht moeten rammen om de deur te kunnen laten sluiten.