Misschien wil je geen tips maar mensen komen vaak graag oud ijzer ophalen. Na mijn verbouwing stond mn hele balkon vol en op een gegeven moment zag ik een man met een busje bij onze afvalcontainers stoppen om te kijken wat er lag en toen vroeg ik of hij interesse had in oa mijn oude cv en toen heeft ie vrijwel al het ijzer en die cv meegenomen (van 3 hoog dus scheelde veel!).
Zorg er dan ook voor dat je er wat geld voor krijgt want oud ijzer is gewoon geld waard.
Haha nou inderdaad een marteling is het! Wat hier ook is, dan zit er eentje in mijn dakgoot en eentje aan de overkant. Dan kletsen ze met elkaar maar oh wee als die ene niks terug zegt. Dan roepen ze net zo lang tot er reactie komt
Ik heb mijn wekker op trillen onder mijn kussen dat zou je nog kunnen proberen?
Sorry hoor, maar als diegene van 3 hoog al dat zware spul wegsleept én dat ook nog vervoert en wegbrengt zou ik het echt belachelijk vinden als je daar geld voor gaat vragen. Zoveel levert het ook weer niet op.
Vond het heerlijk om te zien hoe mijn oude cv etc tijdens de verbouwing nog geen 2 minuten in die bak lag en er al een auto kwam om ‘m mee te nemen. Had de ruimte in die container eigenlijk ook nodig en alles wat mensen konden hergebruiken etc voelde voor mij goed.
Dus wel een tip voor anderen die ergens vanaf moeten maar geen zin hebben in duizend tripjes.
Rustig maar… het mag het moet niet.
Ik denk dat ik voor het eerst een undercover man ontdekt heb op het forum.
Klopt niet doorvertellen hoor…
yuk
Weet je zeker dat ze al aan het broeden zijn?
Wij hebben onwijs last van duiven op het balkon en elke keer als ze een nest gaan bouwen halen we het weg, dus hebben we inmiddels een stuk minder last van die ratten. Dus als er nog geen eieren zijn, zou ik proberen het nest weg te halen.
Ja zoals @Mrs.Fraser zegt, voor de eieren weghalen. Als je eenmaal eitjes hebt komen ze volgend jaar weer terug.
Dus dit, ik kon het zelf niet allemaal tillen dus was blij dat we zo’n deal konden maken
Ik zit te wachten op twee pakketjes. Maar inmiddels heeft de bezorgdienst de bezorgtijd al twee keer aangepast. Ik kan hier heel slecht tegen want ik wil naar de supermarkt om lunch te halen. En aangezien het om een nogal zwaar/groot pakket gaat is afgegeven op een bezorgpunt niet echt een optie.
Ik ben veel afgevallen en zag een meid uit mijn vriendengroep weer eens na een tijdje. Zegt ze: je wordt er met de week knapper op, goed hoor. Duidend op het afvallen.
Vind het echt een kutopmerking en totaal geen compliment. Het stomme is dat ze zelf ook ooit veel is afgevallen, dan weet je toch dat dit geen leuke opmerking is.
@Ladybug ja helaas wel. Er lag een kapot duivenei voor het huis van de week. Kan er ook helemaal niet bij want dan moet ik op het dak en dat is nogal hoog, en ze zitten onder de zonnepanelen daar kan ik ook niet bij. Nu zijn er wel roosters te krijgen die je aan de zijkanten van je zonnepanelen kunt laten plaatsen zodat er niks meer onder kan. Dat zou een optie zijn als ze weg zijn maar dat kost dus meer dan 500 euro las ik
@PiuPiu dat gebeurt hier ook ja. Of als er dan eens een kraai het lef heeft om te dicht in de buurt te komen (lees in de boom aan de overkant van de straat) dan volgt er echt een hele scheldpartij lijkt het wel. En die kraaien krijsen dan natuurlijk terug. Super gezellig zo midden in de nacht.
Kan inderdaad wel eens proberen om mijn telefoon onder mijn kussen te leggen. Heb wel een smartwatch maar die laad ik meestal 's nachts op want die batterij is niet heel top
Mijn vriend en ik willen een dagje naar Utrecht met de trein. Een retourtje is ruim €20 pp. Met de auto zijn de benzinekosten €8. Dan kies je toch altijd voor de auto? Als je de auto bij een p+r zet ben je echt 2 x zo goedkoop uit. Zo irritant.
Lang leve de rechtse politiek
Dat doen wij idd ook altijd als we vanuit ons dorp naar de stad willen. We zijn er én sneller én goedkoper ondanks de parkeertarieven in de binnenstad.
Mijn vriend had een treinkaartje naar Berlijn gekocht. Was duurder dan met z’n auto maar prima. Kreeg ie een avond van tevoren te horen dat de trein niet zou rijden. Dag ervoor en erna zelfde verhaal. Alternatief was 3x overstappen en een onmogelijk korte overstap. Zo jaag je mensen wel de auto in…
De trein kost 80€ retour (als je gewoon op tijd boekt). Als ik even snel google kost de benzine voor een enkele reis rond de €65, dus met de trein is niet per se duurder dan met de auto, alleen als je slecht plant. Het zou imo zeker wel goedkoper mogen zijn dan die €80 trouwens, maar het is gewoon onzin dat in je eentje met de auto goedkoper zou zijn.
En er rijden 5 directe treinen per dag van Amsterdam naar Berlijn, tenzij er gestaakt werd lijkt me niet dat er geen enkele andere trein reed, maar dat wordt niet pas de avond van tevoren bekend gemaakt…
Haha en gelukkig sta je met de auto nooit in de file!