Ongevraagd advies voor je hier. Een schuur mag maar maximaal x cm hoog zijn, is wettelijk vast gelegd. Wellicht helpt dat je nog wat, als je dan besluit de confrontatie aan te gaan omdat het idd te hoog, sta je wat steviger wb gemeentelijke verordeningen.
Nee dan vallen er blaadjes in je tuin en die moet je vegen
Hier dezelfde irritatie indd, zon mega overkapping gebouw van 3,30 hoog (max toegstaan iig) en daardoor hebben wij geen zon meer op t terras. Uiteindelijk laten gaan voor de goede vrede maar kut is het wel.
Maar als je op die plek gaat, wie komt je dan halen? De oranje pliesie?
Dat is hier inderdaad ook de situatie. En wat jij zegt: voor de lieve vrede laat ik het gaan. Met de schutting heb ik er wel wat van gezegd want dat ging me helemaal te ver: ik kreeg ‘s avonds laat een appje, wat ik ‘s ochtends pas zag, maar toen was de schutting al neergehaald. Om vervolgens wel de halve rekening bij me neer te leggen. Die heb ik dus geweigerd te betalen. Oude schutting was nog prima dus geen enkele reden voor vervanging. En als je dan iets doet zonder overleg mag je zelf voor de kosten opdraaien. Maar de buren zijn duidelijk niet van het overleggen.
Haha ja geen idee! Ik denk dat de afplak mensen er ook al vroeg staan. Ik ben vaak genoeg thuis gekomen van koningsnacht dat ik over een kleedje vol troep heen moest om bij mijn voordeur te komen.
Wauw. Ik woon in een klein gat zonder markt dus heb geen idee
Dan laat ik ze gewoon niet binnen hoor. Wacht maar lekker in de auto of voor de deur. Kan misschien asociaal vanuit mij over komen maar ik vind te vroeg komen net zo asociaal.
Dat ik kennelijk 7 flessen wasverzachter op voorraad heb, maar geen wasmiddel.
Vreselijk. Wij hebben ook een vriendin die altijd veel te vroeg kwam. Met als reden “ik was toch al klaar!” Eh, ja en dus dan kom je maar te vroeg? Vind dat zo kut en ergens ook onbeschoft.Toen heeft een andere vriendin haar daar een keer op aangesproken en nu gebeurd het niet meer.
M’n oom appte mij met “Jumpsuit we staan voor je deur”. Ik weet nog precies dat het bijna 50 minuten te vroeg was. Toen toch maar binnengelaten en ik moest nog van alles doen. WAAROM DOEN MENSEN DIT
Wat frustrerend zeg! Kan veel invloed hebben op jouw woongenot. Mogen zulke dingen vergunningsvrij gebouwd worden?
Ik kom op insta ook vaak langs zo’n pagina die de complete achtergevel heeft uitgetrokken en verhoogd. Past totaal niet bij het huis, en de buren hebben nergens zon meer. En zij maar zeggen: ‘Ze vinden het helemaal oké hoor!’ Geloof er geen reet van.
Jij bent toch eigenlijk iedere week wel brak
Deze had ik al eens gezien. Maar hoezo zegt hij dat de buren het niet erg vinden vooral als het waardevermeerderend is (met )
Hoezo denkt hij dat dit ook voor de buren beter is???
Ik ben morgen een week op vakantie op een heerlijke bestemming en heb nu al weer zin om naar huis te gaan. Heb echt het idee dat dit meer wordt naarmate ik ouder word ofzo, vroeger kon ik met gemak een maand wegblijven en dan wilde ik nog blijven
Mijn moeder die vorige maand onaangekondigd 2 uur eerder was op een verjaardag. Dan heb je toch totaal geen respect voor mijn grenzen?
Dat het een pand is waar veel aan is geklust, ipv. vervallen of verwaarloosd?
Dus in ieder geval niet waarde verminderd
Weet het ook niet zo goed
Helaas heb je hier in de gemeente geen vergunning nodig voor het bouwen van een ‘schuurtje’. Er is wel een maximale hoogte (zoals @Tubing ook benoemd) en hier houden ze zich ook wel aan. Ik heb dus geen juridische mogelijkheid om er iets tegen te doen. Maar dankzij de bouwdrift van de buren heb ik straks vrijwel geen zon meer in mijn tuin en is het maar de vraag wat ze nog meer besluiten te bouwen.
Ik vind het wel gek dat mensen (zoals in het artikel) zeggen ach de buren houden de mond dus ze vinden het wel prima of het zijn huurders en de pandeigenaar vindt het prima. Ja die heeft er ook geen last van en als directe buren wil je de sfeer nog wel een beetje redelijk houden. Ik houd mijn mond ook omdat ik niet in kan schatten wat er gebeurd als ik mijn mond opentrek. Ik woon er wel naast en kan en wil niet zomaar weg. En ik heb ook geen behoefte aan een burenruzie a la de rijdende rechter. Ik was altijd heel blij met mijn huis. Ik heb het alleen kunnen kopen en de afgelopen jaren heb ik alles opgeknapt. Ik heb ook nooit gedoe gehad met de buren. We wonen al meer dan tien jaar naast elkaar en ik durf over mezelf te zeggen dat ik een relaxte buurvrouw ben. Gillende kinderen, trampolines in de tuin, ballen over de schutting ik zal er niks van zeggen. Maar sinds de bouw drift gaan ze steeds meer mijn grens over.
Nee hoor haha
Maar ik heb wel een periode gehad waar ik elke week uit ging.
Vannacht de halve nacht wakker gelegen omdat iemand in mn appartementencomplex keiharde muziek met bas aanhad en mensen aan het schreeuwen waren met open ramen, maar ik wist niet waar het vandaan kwam dus kon ook nergens aanbellen ofzo.
Appt mn buurjongen net: ik had gisteren een feestje, hoop dat je er niet teveel last van had.
Waarom app je dat niet van te voren?!
Nou gewoon terug appen dat je er wel last van hebt gehad en dat ie het de volgende keer vooraf aan moet geven.