Waar erger je je aan? #17

Sheehz wat ziet die lidl eruit zeg

1 like

Ik kan me niet voorstellen dat dit hier niet al 1000 keer is gezegd maar: fatbikes.
Wat een *** aso dingen zijn dat zeg! Ik liep gisteren bij een sowieso al vrij drukke straat bij mij in de buurt en die dingen vliegen me gewoon om de oren. En er zitten soms kinderen op van een jaar of 10?? Met dan ook weer een ander kind achterop. Echt hoe kan je voor een scooter verplicht een helm op moeten, 16 moeten zijn en een certificaat halen en hier kan gewoon iedere idioot op gaan zitten??

Edit: zie nu dit online: Verkeerswethouder Melanie van der Horst gaat de strijd aan met fatbikes. Dat zal niet van de een op de andere dag gaan, zoals ook het bestrijden van Airbnb, het weren van flitsbezorgers of het verbannen van scooters naar de rijbaan meerdere jaren nodig had.
Zal wel weer 100 jaar duren dan.

44 likes

Ik heb dat ook als ik Dreft of ander agressief spul gebruik zonder handschoenen (plus ik was m’n handen zo vaak dat Neutral het soms ook al kan veroorzaken haha). Ik vind het dan fijn om. m’n handen goed in te crèmen, evt laag vaseline en dan handschoenen aan om het extra in te laten trekken.

1 like

Ja vreselijk. Het heeft op mij een beetje hetzelfde effect als kinderen van 13 zien roken.

3 likes

Ik vraag me ook af waarom de ouders dit voor hun kinderen kopen. Die dingen zijn echt niet goedkoop. Eerst had je de elektrische steps en nu die fatboys.

5 likes

Microsoft en al hun diensten.

9 likes

Vergeet deze krengen niet:

4 likes

Zaten ze maar op een fatboy

10 likes

Oh ja het zijn fatbikes,haha. Geen idee waarom ik Fatboy in mn hoofd had.

3 likes

Ik heb gister knallende ruzie gehad met een oom van mij. Ben aan het orienteren voor een eerste auto en ik wil tussen de 2000 en 2500 uitgeven, lijkt me best prima voor een startauto en ben al blij als het een jaar of twee mee zal gaan. Zit te denken aan een opel agila, hyundai atos etc. Dus het gesprek ging daar zo over en toen is hij helemaal geflipt omdat ik zijn advies niet aan wil nemen. Zijn advies is namelijk doorsparen voor een auto van 5000+ euro want : goede auto blablabla. Luisteren naar mijn kant van het verhaal wil hij niet en ugh. Ik ben het zo zat dat mensen mij altijd zo de les willen lezen en dan echt woendend worden als ik een wel mijn eigen plan trek en eens een keer niet luister. Ik vind het lief dat ik advies krijg, maar het zou zo fijn zijn als ik eens respect terug krijg als ik het afwijs. Echt waar slaat het op om te gaan gillen, wijzen, weglopen omdat je zegt “sorry, heel lief, waardeer je advies maar ik blijf bij mijn keus”

Echt ik vind het verschrikkelijk. Gebeurde ook toen ik op mezelf ging en ze aanboden om te helpen klussen. Er hangen lampen die ik lelijk vind, behang waar ik niet voor heb gekozen, luxaflex terwijl ik gordijnen wilde. Echt gatverdamme, kreeg niet eens de kans om zelf iets te doen. Echt hulp e.d. is lief hoor, maar het gaat altijd zo ver :sob:

22 likes

miss kan je die oom voorstellen aan grimes

9 likes

Net uitgescholden door een jonge jongen op een fatbike omdat ik niet snel genoeg aan de kant ging op het fietspad. Pff ik kook nog :rage:

2 likes

Ja ik heb idd met katoenen handschoentjes geslapen en loop er ook zoveel mogelijk mee rond vanochtend! Voel me net Michael Jackson, maar de schade valt inmiddels al mee. Alleen mijn rechterwijsvinger blijft er echt kapot uitzien, maar ach. :pray:t2:

3 likes

Dit vroeg ik mij ook af, maar bij mij in de buurt zag ik laatst van die shady telefoonwinkels waar fatbikes buiten staan met een abonnement erbij. Dus voor bijv. 40 euro per maand. Dus dat moet het bijna wel zijn lijkt mij.

3 likes

Knap dat je jouw grenzen hebt aangegeven!
Super irritant wanneer mensen na (ongevraagd) advies op hun teentjes getrapt zijn als je er niks mee doet.

1 like

Ik herken dit heel erg! Ik heb het gevoel dat autobestuurders steeds ongeduldiger/asocialer worden en minder rekening houden met anderen. Afgelopen week is er in 2 verschillende situaties flink naar mij getoeterd, een keer omdat ik bij een rotonde een fietser liet passeren en een keer omdat een vrouw met een kinderwagen overstak bij een zebrapad. Duurde misschien 10 seconden. Wat wil je dan dat ik doe, mensen aanrijden zodat jij 10 seconden sneller op je bestemming aankomt? Krijg ook regelmatig groot licht of bumperklevers als ik gewoon een snelheid van 85 heb bij een limiet van 80. Het zijn ook telkens mannen in van die dikke auto’s die zich zo achterlijk gedragen. Zo vreselijk irritant.

25 likes

Die vreselijke plancultuur. Hoezo moet ik nu dingen plannen voor over 5 maanden? Doe ff normaal.

5 likes

Haha wat had je terug gemaild?

2 likes

Nou dat! En verkeersregels negeren, want HAAST. Daar maak ik graag korte metten mee als de situatie zich daarvoor leent.

Gisteren reed ik door een stad en kwam ik van rechts. Een automobilist die voor mij van links kwam blokkeerde de kruising en wilde zich voor mij drukken. Hij had mij duidelijk gezien, maar de rij verdween en ik drukte mijn auto met zijn lange neus voor de zijne, want voorrang. Daarna stonden we naast elkaar stil bij het stoplicht. Ik voor linksaf. De bewuste man in overhemd was helemaal aan het flippen. Ik heb maar even meewarig mijn hoofd geschud en toen sprong mijn stoplicht op groen. Sterkte met je hoge bloeddruk, pik.

10 likes

Ugh ja zo irritant, ik moet dus voor de planning op werk (waar ik 1 juli ga starten!) al doorgeven of ik in december verlof wil opnemen :sob: zover plannen ze al vooruit

2 likes