Waar erger je je aan? #18

Nee in principe hoeven ze dat niet te weten. Zou wel handig zijn, maar ok. Daarom vroeg ik ook specifiek: geen lelies dus? Een lelie is dodelijk. Lelies zijn niet licht giftig.

Kan zijn dat je het niet weet. Zeg dat dan. Verantwoordelijkheid ligt bij mij. Maar claimen dat dubbele lelies niet giftig zijn omdat er geen stuifmeel is terwijl dat dus niet per se klopt vind ik bijzonder? Was bijna overtuigd haha terwijl als je gewoon zegt ‘geen idee’ ofzo is anders.

Dat is zeker waar. Ze kunnen dan beter gewoon aangeven dat ze het niet weten.
Ik vind het met bloemen sowieso echt lastig/spannend met een kat.

5 likes

Maar gaan ze dan dood als ze het eten of ook als ze het aanraken?
Waarom zou een kat een bloem überhaupt opeten.

2 likes

Jij hebt zeker geen katten? :sweat_smile::rofl:

Mijne doet het overigens (bijna) nooit maar veel katten vinden in bloemen bijten of in planten vet interessant

7 likes

Klopt. Ik vroeg het me gewoon af omdat mijn hond echt alles vreet wat ie tegenkomt maar een reep chocola laat liggen. Alsof ie wel weet dat dat niet slim is.
Niet dat ik repen chocolade laat slingeren in huis, voordat ik de dieren politie op mn dak krijg.

6 likes

Hmm ja haha misschien lust die van jou het niet :rofl: heb wel vriendinnen gehad die in paniek waren omdat hun huisdier chocola had gegeten

5 likes

Dit vraag ik me ook af, maar toch hebben al mijn planten een knaagrandje op alle bladeren dankzij mijn kat :smiling_face_with_tear:

2 likes

HAHAHA echt omg eindelijk (de kracht van het forum!!!1! :face_vomiting:)

4 likes

Alles van de plant is giftig. Van stuifmeel tot onderdelen van de plant (bladeren/stengels) tot zelfs het water waarin lelies staan.

Het geeft acuut nierfalen met helaas een vrij slechte prognose als er al klinische klachten zijn zoals braken en verhoogde nierwaardes.

Wat wel soms voorkomt is dat een bloem een naam heeft met ‘lelie’ erin maar geen echte lelie is. Maar ik zou altijd zeggen: Better safe then sorry.

3 likes

Ook als ze het niet eten kunnen ze nierfalen krijgen door er bijvoorbeeld langs te lopen, stuifmeel op hun vacht krijgen en als ze zichzelf wassen later likken ze dat op.

Er zijn echt veel bloemen (en planten) giftig voor katten maar meestal veroorzaakt dat “alleen” wat darmproblemen. Maar lelie’s zijn dus wel echt dodelijk dus ik zou die nooit in huis halen ook als je kat normaal van bloemen afblijft, het is echt een groot risico!

Sommige mensen denken inderdaad dat katten (of andere dieren) giftige planten niet opeten uit instinct maar dat klopt helaas niet.

5 likes

“inner child”

4 likes

M’n psych die standaard 20 minuten te laat is. Echt de neiging om weg te lopen.

4 likes

Bizar wel, lijkt me geen goede basis voor succesvolle sessies?

Edit: dat veel te laat zijn bedoel ik

Of dat je net verkeerd prikt en je hele bek vol bloed stroomt (toegegeven, ik heb weinig geragerd de laatste maanden :see_no_evil:) ughhhhh

4 likes

Misschien is het wel een psychologische test

6 likes

Sorry!

2 likes

Gewoon die kromme kopen
https://www.etos.nl/producten/gum-soft-picks-pro-medium-120190144.html?utm_source=google&utm_medium=cpc_btl&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwooq3BhB3EiwAYqYoEo6_bGn43rGe_3yQWiC4ZzW1YH5yEgBgHXAXg5KuXMtDzoGEp-JlPRoCRpEQAvD_BwE

3 likes

Ik vind een test van 4 jaar lang wel echt dedication :sob:

2 likes

Maar gaat ze dan ook 20 minuten langer door of heb je standaard minder lang therapie, want dat zou ik wel vrij stom vinden

1 like

Ik probeer al sinds dinsdag contact te krijgen met de VVE over water onder de dakbedekking. Alsmaar geen gehoord. Inmiddels is het gaan lekken en probeer ik het spoednummer te bellen en die nemen voor het gemak maar gewoon niet op. Al paar keer gebeld en voicemail ingesproken… Zo irritant.

2 likes