Waar erger je je aan? #18

Zo sprak ik laatst ook iemand die zich echt helemaal niks konden voorstellen bij een badkamer van 2 vierkante meter. Hij zegt ‘dat is ZO klein! Mijn badkamer is echt wel groter dan dat hoor!!’ Ja maat, jij woont in een vrijstaand huis van 170m2 ofzo. In een appartement of studio is een badkamer van 2 m2 echt niet zo gek :roll_eyes:

22 likes

Haha dit doet mij denken aan een vriendin die mijn appartement een ‘studentenhuisje’ noemt op zo’n toontje van ach meid jij zit daar maar in dat studentenkamertje van je. Vroeger waren wij beiden van die studenten die niets te makken hadden en op een gegeven moment nam haar leven een andere afslag dan de mijne zeg maar, haha. Dat lijkt ze zelf soms niet helemaal door te hebben. Zij hebben ook ineens weer een 2e auto en dan klaagt ze soms over een luxe iets wat kapot is (ik weet niet eens meer wat) terwijl ik al helemaal blij ben dat ik nu een auto heb met raampjes die ik niet zelf naar beneden hoef te draaien :joy:

Gefeliciteerd trouwens met je nieuwe appartement, hopelijk kan je er ondanks die opmerkingen toch van genieten om het op jouw manier in te richten :smiling_face:

10 likes

Zo las ik net een post op Reddit van een jong stel zonder kinderwens van mid 20 die zich afvroegen of ze met een gezamenlijk salaris van 150k en ‘investeringen’ van 300k nog een paar jaar bij paps en mams moesten blijven wonen want nu konden ze ‘maar’ een huis van 750-900k kopen en dat was wel erg mager want ze hadden absoluut minimaal 200m2 nodig met zijn tweeën :clown_face:

Als ik die ouders was had ik ze er allang uitgeschopt

16 likes

Misschien zorgt die rustige en fijne omgeving er juist voor dat alle gedachten waar je eerder nog geen tijd voor had, nu naar boven komen. Een soort verlate verwerking, als het ware. Dat heb ik althans vaak. Het helpt mij om het over me heen te laten komen en proberen niet te forceren dat ik me hier :dizzy:helemaal zen :dizzy: moet voelen.

4 likes

Mijn badkamer haalt de 2 m2 nog niet eens denk ik :joy::joy::joy:

4 likes

Ughh wat een irritante vriendin :face_vomiting:

2 likes

Ik zou 10k huur per maand vragen als ouders

12 likes

Oja zo zei een collega toen m’n ex en ik jaren geleden onze eerste auto kochten dat ze wel vonden dat er veel kilometers op de teller stond en dat zij eerder voor een auto rond de 20k zouden gaan ipv 130k. Ja wij op zich ook maar konden we niet betalen.

12 likes

Ja helemaal als iemand het ooit ook minder te besteden had vind ik echt raar.
En dankjewel! Ik vind het echt een hele kluif dat klussen enzo maar ik ga mijn best doen iets ervan te maken! Edit: en ik heb superveel zin om het in te richten. Lekker veel kleur en met niemand rekening houden

@ZusjevanJoost ja precies! Zulke opmerkingen. Zeker als iemand je kent verwacht je toch wat anders ofzo.

3 likes

Note to self: meer koffiecups kopen als “mijn merk” in de bonus is. Ik red het nu al 2x niet met m’n voorraad tot ze weer in de bonus zijn. :rage:

4 likes

Oh ik heb ook van die mensen die het toen hadden over hun eerste echte grote mensenhuis toen ze een eengezinswoning kochten. Want een appartement is een nephuis ofzo?

3 likes

Echt alles in mijn huis komt van de ikea haha. heerlijk. Zelfs mijn wasmachine en koelkast. Alleen mijn bank is niet van de ikea.

4 likes

Wauw. Ik haat deze mensen. Je weet ook gewoon dat die 300k geld van pa en ma is als je pas een jaar werkt. https://www.reddit.com/r/geldzaken/comments/1gh2qvy/twijfels_over_salaris_150k_en_woning_700k900k/

Je kunt btw echt niet nadenken als je als begin twintiger nooit alleen gewoond, nooit samengewoond al je geld in een gezamenlijk huis stopt.

20 likes

Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe huurwoning, maar nog zonder succes. En ik krijg steeds goedbedoelde adviezen over het kopen van een woning, maar ik heb al 6372829x gezegd dat ik dat niet kan betalen en moet huren :expressionless:

3 likes

De teeeering, wat een onsympathieke gast is dit.

9 likes

Ze ‘weigeren pertinent om te huren’ :face_vomiting::face_vomiting:

Ik haat mensen die dit soort dingen zeggen

29 likes

‘Heb je al aan kopen gedacht?!’ :roll_eyes:

1 like

Wij zijn op kantoor (notariskantoor) blij met zulke kopers want die komen regelmatig binnen een jaar al terug voor een akte van verdeling :joy::joy:

45 likes

Toen ik de link naar reddit nog niet had gezien dacht ik dat het om Amerikanen ging die in zo’n groot papier-maché huis wilde wonen. Daar vind ik ook wat van maar dit :sob::sob:

23 likes

Hahahaha een huis ‘armoedig’ noemen als het minstens 7 ton kost. :cry:

Dit moet toch wel een troll zijn.

7 likes