Waar erger je je aan? #18

Fml ik lijk wel een cycloop. Het doet ook echt pijn.

Spierpijn is echt gemeen. Als straf dat ik ook eens sport. Werkt zo demotiverend.

3 likes

Mensen die voor een trein springen

4 likes

Daar zouden we medeleven mee moeten tonen. Want als je zo’n beslissing is de kans heel groot dat het niet goed gaat met de persoon in kwestie.

5 likes

Nah

Het kan op zoveel andere manieren. Ook depressieve personen kunnen keuzes maken.

3 likes

Hardop lachen om dit trouwens. De kans is wel vrij groot ja zou ik zeggen.

12 likes

Je blijft verbazen met je grote gebrek aan empathie

51 likes

Misschien moet je je oog even laten nakijken

1 like

Jeetje.

2 likes

Ja ik vind jou heel vaak grappig op deze manier. Hele korte zinnen. Schrijft vaak the obvious, lees jouw berichten ook altijd op een bepaalde toon.

4 likes

Wat ik me nu wel afvraag is dat dus niemand zich ergert als ze in de trein zitten om naar weet ik het waar te gaan en er iemand voor springt waardoor je vervolgens uren lang in die trein zit te wachten.

Dit kan toch naast medeleven bestaan voor de persoon, maar laten we zeker niet het treinpersoneel en nabestaanden vergeten.

14 likes

Ik heb wel gebeld maar zolang ik geen lichtflitsen ging zien was het prima :joy:

Nou als ik in een trein zit waar iemand is voor gesprongen en ik zit daardoor uren in een trein opgesloten, dan erger ik mij daar aan ja. Ik erger mij niet aan die persoon, maar wel aan de situatie.

Buiten dat ik het rot vind voor de persoon, trein personeel en nabestaanden.

Dat zijn in mijn ogen 2 losse dingen, die meer dan prima naast elkaar kunnen bestaan.

34 likes

Uiteraard het meeste om de machinist en de mensen die letterlijk stukjes mens van een spoor moeten gaan schrapen. Daarnaast om mij en de letterlijk honderden anderen mensen die over een traject moeten waar geen ander spoor ligt en dus allemaal de lul zijn. Eén zo’n dood ontregelt gewoon echt duizenden mensen hun dag en plannen. Stond naast een vrouw die moest vliegen en die ging dat niet meer halen, waarom???

Ik snap niet dat als je depressief bent je dan maar alles mag en ik niet mag zeggen dat je een gigantische lul bent als je het op deze manier doet. Is geen vrijbrief hè.

13 likes

Ik erger mij helemaal kapot aan consequente NS vertragingen, te korte treinen etc. Maar als er vertraging is door “een aanrijding” denk ik vooral fucking hell wat heftig dat iemand geen andere uitweg zag. Plaatst mijn eigen “leed” van te laat komen of langer doen over (terug)reis altijd direct in perspectief eigenlijk

14 likes

Ja tuurlijk kan dat, net als dat het ook vervelend is als je vet lang in de file staat en ergens te laat komt terwijl je het ook naar vindt voor degenen ín het ongeluk die de file veroorzaakte.

Betekent niet meteen dat je je eigen situatie buitenproportioneel erg vindt ofzo.

4 likes

Je kan letterlijk op honderden manieren zelfmoord plegen. Iedereen weet dat dit de meest aso manier is want je maakt een machinist ongewild onderdeel van je dood, en geeft diegene een enorm trauma en misschien ook schuldgevoel.

Waarom hebben zoveel mensen alleen empathie voor de treinspringer? Is die belangrijker?

2 likes

Nou, je mag hier blijkbaar niet typen dat je je ergert aan iemand die voor de trein springt. Dan heb je namelijk direct geen empathie bijvoorbeeld.

Terwijl daar in het eerste bericht precies niks over vermeld werd door @Zemraluani

Dit is namelijk een ‘waar erger je aan’ topic. Geen ‘voor wie heb ik empathie’ topic of ‘ik erger me aan x en hier zijn 1000 diclaimer’ topic

6 likes

Ik heb ook empathie voor de machinist en de mensen die het moeten opruimen etc maar niet voor zure mensen als jij in zo’n situatie die met hun volle verstand er nog niet bijkunnen dat het iemands enige uitweg is.

Ja er zijn andere manieren maar veel andere manieren zijn misschien moeilijker om te doen, is misschien meer planning voor nodig, hebben de consequentie dat een geliefde je vindt etc weet ik veel waarom mensen voor deze methode kiezen. Maar ik denk niet dat het is om nog ff een dikke fuck u naar jou te geven.

19 likes

De eerste reactie was meteen, zoals te verwachten, dat ik nooit verbaas met mijn gebrek aan empathie.

Maar mensen die dat zeggen vinden zichzelf altijd heel empatisch terwijl ze zelf ook alleen maar empathisch zijn als het hen uitkomt of het kunnen gebruiken als stok.

Ah goed voorbeeld hierboven bijvoorbeeld, dank @boonie Toch even zuur moeten zeggen. Toch altijd even belerend moeten doen. En jezelf dan enorm empatisch vinden :joy::joy::joy:

3 likes