Waar erger je je aan? #18

Je kan letterlijk op honderden manieren zelfmoord plegen. Iedereen weet dat dit de meest aso manier is want je maakt een machinist ongewild onderdeel van je dood, en geeft diegene een enorm trauma en misschien ook schuldgevoel.

Waarom hebben zoveel mensen alleen empathie voor de treinspringer? Is die belangrijker?

2 likes

Nou, je mag hier blijkbaar niet typen dat je je ergert aan iemand die voor de trein springt. Dan heb je namelijk direct geen empathie bijvoorbeeld.

Terwijl daar in het eerste bericht precies niks over vermeld werd door @Zemraluani

Dit is namelijk een ‘waar erger je aan’ topic. Geen ‘voor wie heb ik empathie’ topic of ‘ik erger me aan x en hier zijn 1000 diclaimer’ topic

6 likes

Ik heb ook empathie voor de machinist en de mensen die het moeten opruimen etc maar niet voor zure mensen als jij in zo’n situatie die met hun volle verstand er nog niet bijkunnen dat het iemands enige uitweg is.

Ja er zijn andere manieren maar veel andere manieren zijn misschien moeilijker om te doen, is misschien meer planning voor nodig, hebben de consequentie dat een geliefde je vindt etc weet ik veel waarom mensen voor deze methode kiezen. Maar ik denk niet dat het is om nog ff een dikke fuck u naar jou te geven.

19 likes

De eerste reactie was meteen, zoals te verwachten, dat ik nooit verbaas met mijn gebrek aan empathie.

Maar mensen die dat zeggen vinden zichzelf altijd heel empatisch terwijl ze zelf ook alleen maar empathisch zijn als het hen uitkomt of het kunnen gebruiken als stok.

Ah goed voorbeeld hierboven bijvoorbeeld, dank @boonie Toch even zuur moeten zeggen. Toch altijd even belerend moeten doen. En jezelf dan enorm empatisch vinden :joy::joy::joy:

3 likes

Dat kan zeker, maar ‘dat is toch niet wat mensen zeggen’ klopt dus niet.

1 like

Ik beoordeel mensen zelf nooit op hun verleden :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Iedereen gaat over je heen vallen over gebrek aan empathie, maar als iemand die zelf grote pieken en dalen met depressie meemaakt denk ik altijd : die persoon is nu al dood. Beetje laat om nu empathie te voelen met die persoon.

Ik heb wel empathie voor iedereen die dit moet opruimen en het ziet gebeuren trouwen.

12 likes

De truc van empathie zit in dat je ook empathisch kunt zijn als het je niet uitkomt. Zoals wanneer je hinder ondervind van iemand die zelfmoord pleegt.

7 likes

Misschien kan je empathie opbrengen voor de persoon boven je die het persoonlijk en dapper voor je uitlegt, zou fijn zijn :hugs:

1 like

Wat een walgelijke en empathieloze manier om dit te verwoorden.

9 likes

Ik heb jou echt nog nooooit eerder gezien.

2 likes

Zaterdag liep ik langs zo’n boomer met een bladblazer en heb toen expres door een hoop bladeren geschopt :sunglasses:
Motherfuckers

2 likes

Maar dan heb je alleen maar langer dat geluid :sob::sob::sob:

9 likes

Ik heb dit elke ochtend voor m’n slaapkamerraam, (ik woon op een hele drukke en gore winkelstraat), ze zijn er tussen 6:30 en 7:30, een uur lang. Heb echt al meerdere keren de behoefte gevoeld een bak water naar beneden te storten.

3 likes

Mijn zwager is op Tinder gespot dus ik heb nu een lekkere vriendin gecharterd om Tinder af te struinen en hem uit de tent te lokken. God ik haat mannen.

17 likes

Je zwager als in de vriend van je zus/broer?

3 likes

Ja vriend van m’n zus

2 likes

lul

4 likes

In mijn gemeente hebben ze nu elektrische bladblazers, dat scheelt echt een hoop. Misschien kun je het in de ideeënbus doen? :stuck_out_tongue:

1 like

Ze komen altijd samen met de veegwagen, zij blazen het vuil op de straat en de veegwagen bezemt het op. Dus het is sowieso veel herrie.