Waar erger je je aan? #19

Ik ken een vrouw met de naam Candida.

12 likes

Zo zielig. Ik snap niet dat sommige ouders niet lijken te denken aan het welzijn van hun kind en in plaats daarvan alleen hun ‘creativiteit’ op de voorgrond plaatsen.

5 likes

Ik ben het helemaal met je eens dat een kind Candida noemen geen goed idee is, maar het is geen creatieve naam - juist een hele oude (denk aan Candide van Voltaire). Candidus betekent “glanzend/licht” in het Latijn en geeft daarom zijn naam aan de schimmel, niet andersom.

24 likes

Ja maar je kunt niet ontkennen dat als je de naam Candida hoort dat je dan niet aan schimmel denkt maar aan de echte betekenis. Als ouder mag je er heus wel aan denken dat als iemand de naam van je kind hoort ze meteen denken aan een schimmelkut.

16 likes

Als het iemand uit een Spaanstalig land is vind ik het wel een vrij normale naam, als het een Hollandse boerentrien is die zo heet vind ik het wel raar

3 likes

Ja dat is toch ook precies wat ik zeg haha, je kind Candida noemen is mijns inziens geen goed idee, maar het is zeker geen nieuwe/creatieve naam!

3 likes

oh leuk moment om weer een keer te benoemen dat ik iemand kende die haar kind heeft vernoemd naar een concentratiekamp

1 like

close maar ander kamp. en ook 1 letter net anders, anders mocht het niet. die vader zag het een keer staan en vond het wel mooi klinken

Treblinka?

6 likes

Ik erger me aan de uitdrukking “ ik kom bij je in de lucht”, (als in: ik kom er nog op terug). Collega’s zeggen dit nu ineens vaak tegen elkaar. Ik krijg er de kriebels van :nauseated_face:

11 likes

Iemand wilde laatst weer eens iets tegen me aan houden :rage: goorlap

10 likes

Hahah! Gingen jullie er vervolgens over sparren en daarna aftikken?

8 likes

Theresien?

2 likes

Ik had een collega en die zei dan vind je het goed als ik hier een komma zet dan praten we een ander moment verder.

18 likes

oh nee ik heb mijn cv ergens ingestuurd en zie nu dat ik een kleine horecazaak waar ik werkte heb omschreven als ‘klein, druk zaakJE’ :cry:

4 likes

“Te koop: licht op te frissen woning” en dit is de keuken:

Edit: oh ze noemen het nog een penthouse ook

20 likes

Een collega die echt een verschrikking is zei tegen mij: ‘ik maak me zorgen om je, je gaat ten onder aan je eigen ambitie’. Ze heeft het zelfs tegen een directeur gezegd.

5 likes

omg neejoh dit lijkt wel zo’n foto van een verlaten gebouw in tsjernobyl waar al 40 jaar niemand geweest is

10 likes

Ik werk sinds deze week in Rotterdam en het is nu al elke dag misgegaan met de trein. Nu is de trein ook weer zomaar gecanceld :confused:

8 likes

Sterkte!
Ik heb het 7 maanden volgehouden :smiling_face_with_tear::joy:

6 likes