Waar erger je je aan? #19

Precies wat hierboven wordt gezegd. Zo heb ik het altijd geleerd en het lijkt me ook logisch.
Als ik rechts loop, zie ik niet wat me achterop komt. Als er dan een scooter/fietser etc. is die niet oplet en mij niet ziet, zie ik diegene ook niet en botsen we misschien wel.
Als ik links loop, kan ik zien wie/wat mij tegemoet komt en kan ik ook eventueel in de berm gaan lopen als het niet past oid.

5 likes

Maar als je rechts zou fietsen zie je toch ook niet de scooters die achter je rijden? Die moeten toch voor zich kijken en eventueel inhalen? Als fietser moet ik ook altijd andere fietsers inhalen. Zie niet in waarom het anders is voor hardlopers.

7 likes

Maar dat jij iets zo geleerd heb wil niet zeggen dat de ander dan fout zit als hij iets anders heeft geleerd. Maw jullie waren toch allebei even fout en klootzakkerig bezig door stug door te lopen?

9 likes

Maar dan ga je ongeveer even snel en fietsers verwacht je op een fietspad.

2 likes

De gigantische drama op de weg doordat de A10 zuid dicht is.

6 likes

Naja volgens mij is het algemene kennis. En als ik kijk naar mn poll hier, ben ik niet de enige.

3 likes

Volgens mij mis je het hele punt maar prima om vast te houden aan je eigen ongelijk

1 like

Ik heb inderdaad ook geleerd om tegen het verkeer in te lopen. Maar als ik dan een wandelaar tegenkom die aan ā€œmijnā€ kant loopt, voelt het natuurlijker dat ik ruimte maak omdat ik makkelijk het verkeer kan zien wat in zijn rug komt en ik ga sneller dus ik ben dan weer sneller terug op m’n ā€œnormaleā€ plek.

10 likes

Als ik op een fietspad fiets en alle hardlopers lopen aan de linkerkant zou ik dit echt heel irritant vinden. Als je wandelt en er is geen stoep is het logischer om links te lopen maar vind dat wel echt 2 heel verschillende situaties. Een hardloper beschouw ik gewoon als verkeer dus lekker rechts rennen.

4 likes

Mijn man heeft er gisteren twee uur gedaan om van West (tegen Noord aan) weg te komen uit Amsterdam :’) en toen belandde hij in een andere file richting Utrecht, echt top.

1 like

Ja dit is echt zo kut weer. Tis elke keer wat met die ring.

1 like

@Nude en @Nefertiti

Ik hang al vast om uberhaupt de A9 op te komen, mensen blokkeren kruispunten omdat ze dan ineens daar stilstaan. Wat ze vroegah toch echt met rijles hebben geleerd. Daarna helemaal drama. Ik heb van de week er 1.5 uur over gedaan over een stukje van normaal 30 minuten.

Ik heb echt de neiging voorlopig thuis te werken. Ik denk bijna weemoedig terug aan de NAVO-top als het gaat om verkeerd, was niemand op de weg toen.

Aan eten met een vork. Wie heeft dit uitgevonden :joy: lepels all the way! Rijst, pasta, salades alles met die lepel! Vork flikkert alles ervan af. Moet keihard prikken en dan schiet dat eten weg of heb je 1 minuscuul stukje eraan. Altijd zin om gewoon mn bord door de kamer te gooien als er een vork in het spel is.

16 likes

De haat zit diep. Je kunt toch ook gewoon een lepel pakken?

5 likes

De belastingdienst. Net een week geregistreerd partnerschap. Meteen de brief: Wij vermoeden dat meneer x uw partner is. U krijgt dan minder toeslag. Doe het NU METEEN ACUUT!!! :money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face: Wij weten prima wat uw man verdient, maar hebben graag dat u zelf heel veel tijd en levensplezier besteed aan inloggen op onze kutsite en het doorgeven van de gegevens op de moeilijkst mogelijke manier.:slightly_smiling_face:

Terwijl mijn man, die in de ziektewet zit, dan weer geen brief krijgt dat hij mogelijk recht heeft op meer toeslag.

17 likes

Maar wat wil je dan, dat ze het je niet meteen laten weten en dat je over een jaar een brief krijgt met ā€œje moet heel veel geld terugbetalenā€?

9 likes

Met name gewoon het verschil dat je wel geĆÆnformeerd wordt als het je geld kost, maar niet als je het krijgt.

En ik snap het idee wel van betalen ā€˜per gezin’. Maar nu heb ik meer kosten omdat mijn man meer verdient. Alsof ik hem maar even lief aan moet kijken voor mijn extra zorgkosten.

(Buiten dit is het ook gewoon met name dat ik niks zo erg haat als belastingzaken en administratie regelen. Ik was nog heerlijk mijn belastingaangifte aan het uitstellen, krijg ik dit weer.)

3 likes

Maar hoe heeft je man recht op meer toeslag nu hij jou als partner heeft? Meestal word je dan toch juist gekort?

10 likes

Geen idee of het zo is. Maar hij verdient nu minder dan ik, en aangezien ik toeslag heb/had, dacht ik: nou dan hij vast nu ook. Maar volgens mij gebeurt het sowieso nooit dat je een brief krijgt dat je (mogelijk) recht hebt op toeslag.

1 like

O zo bedoel je, ik snap het! En nee de overheid heeft liever dat mensen zelfs niet weten dat ze er recht op hebben. Belachelijk. (Complottheorie, yes I know, doch vrij aannemelijk)

9 likes