Waar erger je je aan? #19

Als apothekersassistent vind ik dit ook zo vervelend. Bij sommige praktijken is dan de intercollegiale lijn dan ook uit. Maar wat is dan spoed? Ik vind dat heel lastig inschatten. Laatst had ik zelfs een apotheek(dus niet eens huisarts) die alleen telefonisch bereikbaar was tussen 10 en half 12 en tussen 2 en 3. En geen optie voor spoed, alleen voor terugbelafspraak.

3 likes

Recruiters op LinkedIn :clown_face: en hoe ontzettend gestandaardiseerd en onpersoonlijk ze te werk gaan.

Ik snap dat ze hun werk doen, maar ik heb er nu weer eentje met wie ik twee jaar geleden al eens een gesprek heb gehad voor een functie waar ik toen heel enthousiast over was. Toen hij wist dat ik zwanger was, heb ik nooit meer wat gehoord. Ook niet toen ik er zelf nog eens naar vroeg. Ik snap dat het niet ideaal is om iemand aan te nemen die zwanger is, maar laat in ieder geval iets weten.

Nu stuurt diezelfde recruiter me weer een bericht, in een nieuwe gesprek ook met een heel standaard slijmverhaal over waarom ik volgens hem de ideale kandidaat ben.

Heb hem screenshots van het gesprek twee jaar geleden gestuurd als antwoord :joy:

75 likes

ohhhh ben heel benieuwd of hij nog gaat reageren hahah

4 likes

Aangezien hij me twee jaar geleden ook geghost heeft, ga ik uit van niet. Het stomme is dat het bedrijf me nog steeds leuk lijkt en het is in mijn nieuwe woonplaats dus het wekt wel mijn interesse. Ik schat de kans ook best groot dat hij het toen helemaal niet doorgezet heeft naar het bedrijf dus dat zij van niks weten.

Als hij niet reageert, neem ik gewoon rechtstreeks contact met ze op.

19 likes

Gewoon doen hoor, sowieso, je bent niet meer zwanger en grijp je kans zou ik zeggen

4 likes

Ik vind het zo irritant dat bijna iedereen op social media ChatGPT gebruikt voor hun teksten bij foto’s en video’s. Ik heb het idee dat ik de hele tijd hetzelfde aan het lezen ben, niks authentieks meer aan.

22 likes

Dat als ik in whatsapp een nummer opsla als contact, dat contact dan niet automatisch tussen de contacten op mijn iphone komt te staan. Dat was voorheen wel. Nu moet je ze dus echt via contactenopslaan, heel irritant

4 likes

Geen intercollegiale lijn = spoedlijn.

Maar tegenwoordig sta ik ook geregeld 10 minuten in de wacht op de collegalijn… Weet dat de praktijken overlopen dus dat het geen onwil is, maar het kost wel echt veel tijd als je dit voor meerdere patiĆ«nten op een dag hebt.

Heb ook 1 zo’n beruchte praktijk in de omgeving, dus als ik die naam al zie staan is het een diepe zucht haha

6 likes

Zo echt ja, waar slaat dit op?

1 like

Update: hij bood z’n excuses aan :joy:

44 likes

Dat ik zo’n last van m’n ongesteldheid heb…pfff

4 likes

Mensen die heel terughoudend zijn in het delen van gegevens/foto’s van hun nieuwe huis waardoor je het niet op funda kan opzoeken, saaaai, ben ik veel te nieuwsgierig voor.
(Dus ik ga nu zelf zoeken op basis van de beperkte informatie)

8 likes

Hahahahah ja dit! Ik besteed daar met liefde een avond aan om het huis te achterhalen

6 likes

Er word al 2.5week gesteenboord in huis aan overkant straat ook in het weekend. Aan andere kant huis, bij slaapkamer, word ook constant geklust (denk aan schuurmachine/zaagmachine/slijptol/steenboor). Ook in het weekend. Ik zit al dik 3 weken in de herrie en het stopt nooit. Ik ben elke dag steeds weg en elke dag een meltdown en trek dit niet

4 likes

Het gerecht wat ik net heb gekookt smaakt gewoon 10x beter dan hetzelfde gerecht in een restaurant vorige week… (goed voor mij nu, maar zo zonde van het geld vorige week)

4 likes

Wat heb je gekookt?

1 like

Ik heb een drinkfontein gekocht voor mijn kat maar moet naar de wc door dat gekabbel continu :joy:

4 likes

Zit er wel genoeg water in dan? Die van mij maakt alleen geluid als het water bijna op is

Ja wij hebben ook 1 praktijk waarbij weten dat wij niet spoed of collegiaal mogen kiezen, want dat is alleen voor andere artsen. Dus staan we tijden in de wacht bij de assistente over vragen voor kuurtjes of pijnstilling voor tehuizen. En dan moet zij alsnog doorverbinden met de arts zelf

2 likes

Al die cases die je moet maken in een sollitatieproces. Mag vrijdag weer drie uur ergens op kantoor zitten om mezelf te bewijzen :clown_face:

4 likes