Ja jammer idd maar waar ik me vooral over verbaas is dat ze dus zeker 3 weken al liggen! Niet rijp, het is alsof je in een appel bijt en nog steeds niet beschimmeld. Ben nu benieuwd hoelang dat nog gaat duren.
Ik heb een soort body dysmorphia dat ik mezelf er in de spiegel echt goed uit vind zien maar als iemand anders een foto of filmpje van me maakt (per ongeluk of geposeerd) dat ik vind dat ik er als een takke trol uit zie. Ik doe altijd maar alsof ik die ‘lekkere’ versie van hoe ik het zie ben, maar best bang dat mensen naar die trol versie moeten kijken. En dat zou eigenlijk geen hol uit moeten maken
Ik was hier vorig jaar best onzeker over maar het heeft volgens mij ook met de type camera’s te maken die telefoons tegenwoordig hebben, die kunnen best een distorted beeld geven.
Ja dit, zo heb je ook heel fotogenieke mensen die er in het echt weer heel anders uit zien.
Ik heb foto’s gewoon opgegeven. Ik ben niet fotogeniek, kan me geen houding geven, 9/10 ogen dicht…
Jullie zijn, net als ik, de maan, daarvan is de schoonheid ook niet op beeld te vangen
Hahaha
Heel herkenbaar dit. Maar ik krijg het beeld wat ik van mezelf in de spiegel zie ook niet op camera vastgelegd. Daar is ook een verklaring voor volgens mij maar weet even niet meer hoe het zat.
Een spiegel + selfie camera tonen je spiegelbeeld, een standaard foto niet! Dus je ziet er voor andere mensen toch uit zoals op de foto.
Geloof dat het ongemak vooral komt doordat je jezelf op foto natuurlijk volledig herkent, maar het ziet er allemaal nét iets anders uit aangezien je gespiegeld bent tov hoe je jezelf meestal ziet (in de spiegel).
Ja, ik heb een tijd geleden ook gewoon opgegeven om altijd maar mooi op groepsfoto’s te moeten staan. Ik ben ook niet fotogeniek en stond er toch nooit goed op en het voelt als zo een verademing dat ik er nu gewoon “lelijk” op mag staan. Sowieso die obsessie met altijd maar mooi moeten zijn heb ik (meestal) los gelaten. Foto’s hoeven ook nooit opnieuw gemaakt te worden voor mij!
Echt een aanrader
Ik vind het ook gek om naar mensen te kijken die ik heel goed ken in de spiegel. Hun gezicht klopt dan ineens niet meer.
Ik weiger dit te accepteren
Ik heb dit vaak andersom juist, dan vind ik mezelf in de spiegel er niet uitzien maar dan valt het op een foto of bewegend beeld ineens wel mee Sowieso echt een irritant iets om mee bezig te zijn
Ik kan echt geen zwangere meer aan in mijn omgeving die na 1.5 dag zwangerschap al niks meer kan/mag/wil. Het zijn ook echt allemaal types die een verkoudheid een griep noemen en een blauwe plek een ernstig kwetsuur.
En nu niet allemaal over me heen vallen dat jij 45 min na je test al nieuwe bhs moest kopen en naar de bekkenfysio moest.
Die Labubu’s overal. Wtf is dit voor hype?
Ze doen me denken aan de Kippeling gorilla’s van vroeger, maar die vind ik leuker dan die labubu’s
God doe niet zo ouderwets
Het zwembad heeft echt irri openingsuren tijdens de zomer waardoor er geen rustige momenten zijn om te gaan zwemmen. Ik wil gewoon in rust werken aan mijn hot girl summer 2026
Ik heb dit best al vaak op Reddit gelezen dat hier veel mensen ( inclusief ik ) last” van hebben.
Iemand omschreef het mooi als “als je een foto van een mooie zonsondergang neemt dan is die op de foto ook niet zo mooi als in het echt”.
Ligt trouwens ook aan het type camera. Als mijn man met zijn toestel een foto neemt dan zie ik er verschrikkelijk uit. Heb er me echt zo triestig over gevoeld. Nu nam hij gisteren een foto met mijn iPhone en ik heb eindelijk na 3 jaar terug een mooie foto van mezelf !
Ik heb de hele tijd dat ‘ontzettond’ liedje in mijn hoofd