Waar erger je je aan? #19

Ik weet niet waarom ik me nu weer hierin verdiep want ik heb eczeem, dus elk spul wat ik op mijn huid smeer voelt al als russische roulette
Ik houd het op calendulan zalf voor droge lippen, mede gevoelig huid mensen :smile:. Zinkzalf als het toch onverhoopt een scheurtje is geworden.

4 likes

Dat m’n moeder onze familie-app echt bijna alleen maar gebruikt om naar nieuws over familie, verre familie en nog verdere kennissen met ons te delen. Alleen maar ziekte, dood en bijna-dood.

Ik begrijp daar echt zo weinig van. Sowieso de details over ziektes enzo van mensen waar ik soms niet eens een gezicht bij kan bedenken… Ik hoef het niet te weten - EN OH WEE als ze dat soort info OVER MIJ ook zou delen.

Maar volgens mij lijden meer ouders (moeders?) aan deze kwaal.

9 likes

Ze is nog niet eens halverwege de 60, dus dit kan zo nog 20 jaar doorgaan. :partying_face: Zin in!

Edit: behalve dood en schijndood vraagt ze me ook regelmatig: wist je dat Miepje zwanger is?

Nee dat wist ik niet, want ik heb haar al 15 jaar niet gezien and I don’t fucking care!!!

18 likes

De smaak van crest whitestrips :nauseated_face::nauseated_face::nauseated_face::nauseated_face:

4 likes

Het eerste wat mijn moeder doet als ze de plaatselijke krant leest is de rouwadvertenties checken. Why.

4 likes

Ik krijg ook altijd de groetjes van mensen waarvan ik denk wie de fuck is dat nou weer??? Of inderdaad nieuws over mensen waar ik nog nooit van gehoord heb.

2 likes

Heb onlangs zo ontdekt dat ze baby dieren die warmte nodig hebben ( bv geboren tijdens ijskoud weer ) ook wel eens in de oven stoppen om warm te houden.

Bv in zo een AGA oven, waar de deur kan blijven openstaan.

2 likes

Ik vind het idee van de knuffel in de oven enerzijds echt onmenselijk zielig. Anderzijds vind ik het idee van een koud babydier in de oven opwarmen ook wel een aantrekkelijk idee voor mezelf.

7 likes

Haha net als in de koelkast willen als het zo heet is in de zomer

3 likes

Oh goed dat je dit zegt, ik heb denk ik al wel 10 maanden velletjes/scheurtjes in mn lip en smeer me een ongeluk met mijn voorheen holy grail (O’Keefes lip repair). Maar misschien goed om maar eens iets anders te proberen. Helaas deed de lanoline ook niets…

3 likes

Ja en altijd afsluiten met drie of meer puntjes: de moeder van Miepje heeft een hartaanval gehad… …

7 likes

Ik zweer bij homeoplasmine, een soort vaseline waar homeopatische ingredienten aan toegevoegd zijn. Weet niet of dat er nou echt voor zorgt dat t zo goed werkt maar voor mij doet t meer dan lanoline.

1 like

Bedoel je een incubator? Echt no way dat een dierentuin een dier in de oven doet :joy:

1 like

Mijn moeder blijft dan ook maar door gaan met je weet wie het is. Als ik zeg dat ik geen flauw idee heb over wie ze het heeft. Soms zeg ik maar random ja als ze vraagt je weet toch wie ik bedoel? Anders zit ik 10 minuten naar een stamboom podcast te luisteren om er daarna pas achter te komen dat Truus haar kleine teennagel is ontstoken.

11 likes

Ik dacht tot voor kort dat het een generatieding is, maar ik ben bang dat dat niet het geval is en wij zelf ook zo gaan worden. :smiling_face_with_tear:

8 likes

Hoe vaak mijn moeder verhalen begint over mensen die ik niet ken?! En dan zeg ik direct: ā€˜ken ik niet’. Gaat ze door. Dan zeg ik: ā€˜boeit me niet’. GAAT ZE ALSNOG DOOR vrouw laat me met rust.

Wat ik dan wel weer irritant vind is dat ze sommige dingen niet zegt. Gaat een nicht, waarmee ik weinig/geen contact heb, verhuizen maar moet ik dat op socials zien. Ja hallo ik wil wel gewoon uit nieuwsgierigheid weten wat voor huis ze heeft gekocht hoor dus waarom vertel je me dat niet?!?!

11 likes

Jep, mijn vader ergerde zich hier vroeger aan bij mijn opa en oma. Drie keer raden wie me nu steeds lange updates geeft over zijn oud-collega’s, mensen van de biljartclub en buren die ik nog nooit gezien heb

8 likes

Ik heb ook een collega van die leeftijd die dat doet. De dochter van de kapper heeft een gezwel dat soort verhalen. En ook bekende mensen die iets hebben is een heel onderwerp. Nu wordt martijn krabbe ook ongeveer dagelijks besproken.

5 likes

Ja daar ben ik ook bang voor :sob: over 20-30 jaar klagen onze kinderen zo over ons

1 like

De vorige bewoners van ons huis hebben sommige dingen zo goedkoop en slecht aangepakt bij de verbouwing, ik heb elke dag weer een andere deurklink los in m’n hand. Echt om gek van te worden. Zo zonde om alles weer opnieuw te moeten doen omdat het pas 4 jaar geleden nog gedaan is.

4 likes