Waar erger je je aan? #19

De trein die ik heb is met name dinsdag en donderdag altijd volgepropt. En dan zijn er gewoon mensen die in dat gangpad gaan rennen voor een plek.

Laatst een vrouw die ging haar tas gooien van een afstand zodat die op een stoel terecht kwam??? Ik vind het ook super kut dat ik 7 euro betaal om bij zes anderen op schoot te moeten zitten, maar doe even normaal.

3 likes

Ja! Dat papier is ook vies. Vieze smaak op het laatst van een lekkere lolly

2 likes

Dat is pure lanoline.

1 like

Hier helpt ginseng crème en gewoon roomboter (moet je niet zoals een ex eerst een eitje bakken en dan dat hard geworden vet/boter op je lippen smeren, gewoon advies).

2 likes

Ik gebruik levertraanzalf, voordat ik ga slapen doe ik dat op mijn lippen, dat werkt bij mij heel goed. Ruikt wel niet zo lekker.

3 likes

Dit, goedkoop en ik heb nog nooit iets effectievers gevonden

4 likes

Hahah jeeezus dat is echt heel cringe

3 likes

Elizabeth Arden Eight hour Cream gebruik ik al 20 jaar en nooit droge lippen.

4 likes

hydratatie!! hyaluronzuur of een ander hydraterend serum en daarna pas iets vettigs. op mijn hoofdhuid werkt het ook niet om vettig/moisturizer te smeren zonder dat ik eerst hydrateer, en bij (mijn) lippen werkt dat ook zo. en exfolieren heel af en toe helpt ook.

2 likes

water sprayen, een hydraterend serum, water sprayen, en dan een herbruikbare sheetmask van de hema op tot ik dat ding op mn kop zat ben (tip om m voor je hem op doet onder de warme kraan te houden anders vind ik het oncomfortabel kil), dan trekt het chill in. en zonder sheetmask doe ik een dunner laagje serum en herhaal ik het een paar keer. en dan daarna een dagcreme/iig iets vets. en wekelijks exfolieren, dat helpt ook met hydrateren omdat je dode huidcellen niet in de weg zitten.

Oh, ik heb zo’n duur lipserum van Paulas Choice (wel heel effectief) en daarna doe ik reve de miel op, maar ik zou dus ook een gewoon hyaluronserum kunnen gebruiken?!

2 likes

ja voor puur hydratatie sowieso. maar miss dat er nog andere wonderingredienten inzitten maar die kan je meestal ook wel in andere producten vinden, dus moet je ff naar de ingredientenlijst kijken!

3 likes

Er zitten ook nog peptiden en squalane in, maar ik ga het eens proberen met hyaluronzuur. Bedankt voor de tip!

2 likes

Misschien kun je niet goed tegen een ingrediënt dat in je huidige lippenbalsem zit, parfum oid? Ik had daar zo’n soort reactie op, en hoe meer ik smeerde hoe erger het werd uiteraard.
Er zijn al andere tips gegeven, maar vaseline als afsluitende laag (eventueel dus boven een ander laagje zoals @issa suggereert) werkt top en is ook nog eens super goedkoop.

1 like

Ik had dit ook altijd heel erg! Wat voor mij echt een lifesaver was en wat ik altijd tegen iedereen zeg; een paar dagen lang / voor je gaat slapen eerst vochtinbrengende gezichtscreme met hydraluronzuur (kan gewoon een cheape zijn ik gebruik die blauw met witte tube van cerave), en als dat een beetje ingetrokken is na 1 minuut een laagje vaseline of bijv eight hour cream oid erover zodat die creme eronder goed in kan werken. Ik heb dit ooit op tiktok gezien en heb sindsdien nooit meer kapotte droge lippen!

4 likes

Droge en jeukende hoofdhuid kan daar ook goed door komen, ik weet niet wat er in hyaluronzuur zit maar dat kan misschien extra irriterend werken? Zeker als je het ook nog gaat exfolieren.

Welke hyalorunzuur gebruikt iedereen? Het lijkt wel of iedereen dit standaard in huis heeft :smile: (Ik moest checken hoe je het schrijft, hydro typte ik eerst)
Ik zie dat hema sinds kort ook zoiets verkoopt.

3 likes

Torriden dive-in serum gebruik ik al een tijdje. Trekt goed in, gaat niet rullen en kan mijn gevoelige huid goed tegen. Ik vind het voor de hoeveelheid (60 ml) niet duur.

1 like

Hahah same smeren jullie gewoon een dagcrème met hyaluronzuur op je lippen of puur of hoe/wat??

5 likes

Na een toner gebruik ik een hyaluronzuur serum en soms ook andere serums daarna dagcrème er overheen. En ook altijd op mijn lippen, dit heeft mij echt goed geholpen tegen droge lippen.

2 likes

Ik hoop dat het helpt!

1 like