Waar erger je je aan? #19

Ja je kunt er ook een lege tas op zetten, maar als je dan per ongeluk je tas een beetje optilt om producten er goed in te zetten krijg je meteen zo’n error

3 likes

Pfff wat een domme ontwikkeling. Hoe kan je nou zoiets op de markt brengen :joy: :joy:

3 likes

Sowieso dat je nieuwe zelfscankasa’s gaat introduceren zonder kastjes om in de winkel al te scannen en dan gewoon snel afrekent aan de kassa…

4 likes

Dit kan wel bij de Lidl. Maar dan gebruik je je eigen telefoon met app, niet zo’n apart scanding.

5 likes

Volgens mij proberen ze dus juist zoveel mogelijk van deze kassa’s overal te bouwen… Wij hebben gelukkig de normale zelfscan en dat geeft al genoeg irritaties voor klanten (en voor ons). Kan me niet voorstellen hoe het is met die weegschaal dingen, ugh.

2 likes

Ja @Ainu je kan idd ook met je telefoon scannen, maar dat werk ook echt super inefficiënt. Plus dat ik niet weet waar m’n telefoon moet laten, er is wel een houder voor op de kar, maar die zit te strak en ik wil mijn telefoon niet aan de andere kant van de winkel laten omdat ik drie gangpaden geleden de rode paprika ben vergeten.

Dus sjouw ik m’n telefoon de hele tijd mee, maar is ook irritant als je iets moet afwegen of meerdere dingen moet pakken. Dus in de praktijk zit je dat ding ook in en uit je jaszak te halen en de hele tijd te ontgrendelen.

Ik snap het ook oprecht niet waarom ze met die klote weegkassas ook nog eens dachten ‘hee laten we alle zelfscanners weghalen en mensen het met hun telefoon laten scannen!’.

En wie was er gvd de eerste dag dat de app er was en de nieuwe kassa’s en er daarom 5% korting was samen met alle bejaarden uit het dorp die wel korting wilden maar niet weten hoe hun smartfone werkt :raising_hand_woman:t3:

Oh, ik ken alleen zelfscan met weegschaal (Duitsland), vond 't al raar dat de supermarkt in NL dat niet had :laughing:

3 likes

Bij sommige kledingwinkels kan je toch gewoon ook je tas met kleding in zo’n vak zetten en dan weet de kassa automatisch wat je in je tas hebt zitten?

Hoe lang zou het nog duren voordat dat kan bij de kassa van de supermarkt? Lijkt me echt ideaal. Alles is al ingepakt en ook veel minder gevoelig voor diefstal want alles in je tas wordt gescand. Bedenk me nu ik dit tik wel meteen dat het misschien wel lastiger is met dingen die je af moet wegen.

1 like

Lang, in de kledingwinkel zitten er bepaalde tags in de labels. Dat zou je dan ook voor álle losse artikelen in een supermarkt voor elkaar moeten krijgen. Dat betekent élke leverancier die dat moet implementeren wat een heel lastig traject is plus dat ik denk dat artikelen in de supermarkt te snel roteren en/of een te lage verkoopprijs hebben om dat te willen gebruiken. Weet niet wat de kostprijs is van zo’n tag maar per definitie met dan een geprinte barcode natuurlijk.

Je had in Utrecht een Aldi die op een andere manier registreerde wat je mee nam (camera’s en techniek in de plank van het product). Maar die zit er inmiddels niet meer en is niet verder getest of opgepikt door andere supermarkten. Dus denk dat die techniek nog te kostbaar is voor het type product.

5 likes

Volgens mij hebben de Amazon fresh stores dat en heeft de Aldi het daar van overgenomen. Dus de techniek bestond al eerder. Ik weet in Gent een supermarkt (geen idee of die nog bestaat) en in Londen het ook gezien.

1 like

Volgens mij bleek bij die Amazon winkels uiteindelijk dat onderbetaalde werknemers in India op basis van de camerabeelden moesten bijhouden wat mensen kochten.

Aldi heeft de techniek sowieso niet zelf ontwikkelt nee, dat wordt gewoon aangekocht bij een IT leverancier.

3 likes

Ja de okay city in het centrum. Zeer vervelend proces wel, je moet elke keer de code van het winkelrek scannen om die deuren te openen.
Weet wel niet of er meer winkels met dit concept geopend zijn.

2 likes

Nou ik had inderdaad in pad 3 geen zin meer om terug te lopen voor het wegen van het fruit.
Maar je kunt het dus wegen bij het afrekenen, op het moment dat je de app scant.

1 like

Ik reageerde net ergens heel principieel op op werk en ik had denk ik m’n mond moeten houden. Haat ik echt dat je dan zo onbedoeld mega bitchy overkomt. Ik moet zeggen dat ik wel een punt had maar ja

24 likes

Wanneer je de optie hebt (geloof alleen op laptop/desktop) kun je yt filmpjes afspelen zonder reclame met een trucje: ze afspelen als ‘embedded’.
Dat vind je via Share. Kies Enbed en in het nieuwe venster op play.

2 likes

Herkenbaar. Ik kan ook onbedoeld fel zijn.

5 likes

Aan mezelf…

Krijg ik op werk net een vraag waar ik gewoon het antwoord op weet, dat antwoord kan ik ok onderbouwen en het is gewoon het goede antwoord. Maar omdat de vraagsteller met zo een stelligheid de vraag stelt en zijn eigen antwoord al geeft, ga ik helemaal twijfelen aan mezelf. Terwijl ik het gewoon goed had.

10 likes

Ik zit aan de eettafel aan mijn laptop te werken en mijn vriend is (doelbewust) gaan slapen op de bank. Vind dat zo irritant. Want ik heb het idee dat ik stil(er) moet zijn en hij ligt keihard te snurken. Echt geen gezellige vibes zo. Ga toch gewoon in bed liggen met je gesnurk.

10 likes

Oh ik voel deze. Vet irritant geluid ook als je probeert te werken

1 like