Joh je meent het. Maar je doet nu net alsof heel die winkel draait op personeel vanuit andere culturen, dat is niet zo. De tijden kunnen toch wat aangepast worden? Iets later open en iets eerder dicht, gaat niemand dood van
Sneu voor de medewerkers? Het was in de supermarkt waar ik werkte echt 0 issue om de bezetting rond te krijgen. Genoeg mensen die of helemaal geen kerst vieren of niet twee dagen, met roosteren kan je de diensten zo indelen dat de mensen die ‘s avonds kerst vieren overdag werken en op tijd klaar zijn, anderen hadden ontbijt/brunch en wilden dan prima de avond werken. Tel er feestdagentoeslag bij op en je hebt zat jonge collega’s die wilden werken.
Waren altijd de oudere collega’s die het allemaal verschrikkelijk vonden en die hoefden niet eens te werken omdat er genoeg anderen waren die dat juist graag wilden.
Als er echt een issue was om de planning rond te krijgen hadden ze wel eerder gesloten of later geopend.
Niet iedereen hecht er zo veel waarde aan of heeft alle dagen plannen? Ik had destijds de 50% of 100% extra gewoon nice gevonden ![]()
Nou prima, ik mag het toch sneu vinden? Maar fijn dat jullie zo graag met kerst in een supermarkt willen werken
Misschien moet je gewoon niet de gevoelens van een ander invullen met je sneu. Het is niet alsof mensen van 7 tot 22 aan een stuk door moeten werken terwijl er een of andere slavendrijver in hun oor schreeuwt.
Maar je doet alsof er mensen dwangarbeid moeten verrichten door die openingstijden en dat zal (ja ja uitzonderingen daargelaten van verschrikkelijke supermarktmanagers) echt in 99% van de gevallen niet aan de hand zijn. Dus dan snap ik dat hele god zo sneu voor die arme mensen gewoon niet?
Vond dat echt de leukste tijd van het jaar, lekker druk en idd toeslagen. Als kerst op een zondag viel was het 300% bij ons, nou kom maar door. ![]()
![]()
Sorry maar waar gaat deze discussie over
Tering hoe overdreven kan je reageren? Neem het niet zo serieus aub met je slavendrijvers en god arme mensen? ![]()
Dit zou echt iets voor mij zijn haha.
1,5 week geleden was er voor de week al geen enkele bezorgtijd meer bij ah voor mij.
Kleine (grote) persoonlijke ergernis, maar waaaaaaarom moet er met kerstdiners altijd gewerkt worden met truffel. Echt de smaak van de duivel. En zo allesoverheersend, dus kan het ook niet even makkelijk wegschrapen ofzo. En de geur ook, hele kerstdiner misselijk aan tafel. En het is echt love or hate bij truffel en er is altijd wel iemand die het echt misselijkmakend vind. Kerstverpestend ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja eens ![]()
![]()
Was vorige week uit eten en ik dipte enthousiast mn paatatje in de mayo. Bleek het truffelmayo ![]()
![]()
![]()
![]()
Het was een beetje donker in die zaak, dus kon de kleur van de mayo niet goed zien.
Ik heb bij de gouden boog gewerkt en daar kregen ze het rooster echt niet rond hoor met collega’s die geen kerst vieren/het geen probleem vonden om te werken want toeslag. En denk maar niet dat ze de openingstijden gingen aanpassen of dat je een dienst kreeg waarmee je in elk geval of de middag of de avond vrij was. Nee joh, lekker een 10-19 uur
Ik vond zelf oud en nieuw geen probleem (oudjaar was tot 20 uur), maar dat aanbieden in ruil voor vrij met kerst deden ze ook niet aan. Ohja en ze hebben het jaren op rij geflikt om pas een week voor kerst met het rooster aan te komen kakken, wat eigenlijk te laat is en niet mag, maar ze hadden echt dikke schijt aan je daar. Dus plannen maken met kerst ging überhaupt al niet omdat je zo last minute je rooster kreeg. Vind het wel degelijk sneu voor medewerkers zoals hierboven werd gezegd. Waarom moeten supermarkten en fastfoodketens per se beide kerstdagen open zijn? Er komt geen hond en iedereen overleeft het ook wel als ze alleen tweede kerstdag (beperkt/aangepast) open zijn
Nou precies! Ik had vorig jaar trouwens dat er 3 dagen voor kerst opeens nieuwe vakken bij waren. Denk ivm annuleren van bestellingen
Ik erger mij aan die verplichte gezellige dingen die het werk organiseert met de feestdagen omdat ze denken dat ze dat moeten doen ofzo. Wij hebben een hele cringe borrel gehad waarbij ze samenvatten wat de prestaties van de afdeling waren van het afgelopen jaar. En om het hip en spontaan te maken hebben ze statafels geplaatst, moest iedereen in een kersttrui en hebben ze iemand van stal gehaald, een moderator, die spontaan door de groep loopt met microfoon om gezellig met elkaar het jaar samen te vatten. Echt nog nooit zulke lege gesprekken gehoord, en sommigen hadden het lef om daarna te zeggen over die moderator, wat deed die het toch leuk echt een talent heeft hij hiervoor.
Hahhaha dit maakt dat het klinkt alsof JIJ het niet leuk vindt, maar alsof anderen een prima event hebben gehad.
Hahah nee hoor de meesten waren aan het klagen hierover dat ze het ontzettend cringe vonden maar de wat oudere collega’s vonden het echt fantastisch.
Je kreeg ook pijnlijke gesprekken met sommige onderzoekers zoals: En wat heb jij gepubliceerd dit jaar? En dan had iemand nog niets gepubliceerd, dus moest hij niets zeggen. Dan zei de moderator: dat maakt niet uit, vertel eens over een artikel dat je vorig jaar hebt gepubliceerd. Maar helaas had die onderzoeker vorig jaar ook niets gepubliceerd.
JA omg ik haaat truffel en die misselijkmakende overheersende geur en smaak die overal in blijft hangen. ik ben geen moeilijke eter maar ik vind truffel echt walgelijk
Ik eet echt praktisch alles, en vind truffel dus wel lekker en snap helemaal dat het hate it or love it is. MAAR de meeste mensen thuis zullen vaak ook geen echte truffelolie etc gebruiken maar van dat synthetische spul en daar zit zoooveel goorheid tussen. De geur en de bijsmaak daarvan maakt het denk ik dan nog erger.
En ja, ook als je het wel lekker vindt kan er een overkill aan zijn.