Waar erger je je aan? #20

Er zit sinds een paar dagen een hele irritante lage zoem-toon in m’n wakeuplight zodra de wekker afgaat. Normaal gaat m’n wekker bijv on 06:30 en dan hoor je heeeeeeeel langzaam lekker van die klankschalen zacht tot steeds harder zodat je mega zen en rustig wakker wordt maar nu gaat direct om 06:30 die klote ZOEM aan waardoor ik daar van wakker wordt ipv de Nepalese bells. Word er helemaal bloedchagrijnig wakker van wat juist nooit zo was met m’n wakeuplight :sob::sob::sob::sob::sob:

8 likes

Ik had dit ook bij mijne. Heb hem weggedaan daardoor.

1 like

Hahaha oke fuck

Jawel hoor het went wel en ik vind het nu zelfs fijner dan gas. Je moet gewoon even doorhebben wat goede standen zijn, en dan gaat het goed. Ik vind gas nu zo teringsloom want dan sta je weer een kwartier te wachten tot je water kookt. Enige jammere vind ik dat wokken niet kan.

Als je inductieplaat echt kut is zou ik gewoon een nieuwe kopen.

10 likes

:smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

1 like

Ik kan nog steeds niet goed een ei pakken op inductie, zelfs niet in mijn nieuwe Demeyere pan :smiling_face_with_tear: voor de rest werkt het prima maar alleen daarvoor mis ik af en toe gas.

1 like

Ik heb van het weekend voor het eerst pannenkoeken gebakken op inductie. Wat een hel.

4 likes

Pannekoeken eet ik alleen nog bij mijn ouders die nog op gas koken, thuis is het echt niet te doen en worden ze ook niet lekker.

1 like

Oh dat van die pannekoeken zou ik wel echt kut vinden. Al maak ik die ook wel vaker op de gourmet plaat op tafel.

Lijkt wel alsof je alleen standje niks en standje pruttelende heksenketel hebt ofzo?

3 likes

Ik herken dit allemaal niet hoor. Hier kook ik echt gemakkelijk op inductie, ook pannenkoeken en gebakken eieren. Voor ei en pannenkoeken gebruik ik een ingebrande plaatstalen de buyer pan.

29 likes

Is hij wel krachtig? Of is het er eentje die in een normaal stopcontact zit?

Wat is je tip dan voor pannenkoeken en eieren? Vind dit echt vreselijk want love gebakken ei.

2 likes

Ja dit, want ik had hiervoor een keramische kookplaat die idd alleen standje crematie kon (duurde wel 3 uur) of niks, terwijl mijn inductie nu juist heel gevoelig is met ook halve trapjes omhoog steeds.

Dat eerste gun ik nl niemand.

4 likes

Same! Mijn man (de chef) en ik (chef pannekoek en omelet) zijn allebei zooo blij met onze inductie kookplaat. En bakken ook in staalplaat van de buyer.

6 likes

Ik denk dat de tip is, een goed ingebrande plaatstaalpan? Die gebruikte ik ook al op gas en werkt op inductie net zo fijn.
https://www.bol.com/nl/nl/p/debuyer-mineral-b-element-koekenpan-zilver-rond-o-24-cm/9200000002756842/?referrer=socialshare_pdp_www

Het inbranden is één keer een werkje en daarna bakt het nooit meer aan.

2 likes

Er zit wel echt zo’n verschil tussen inductieplaten. Ik heb gekookt op eentje waarbij als het water kookte het bleef koken. Een constante toevoer van warmte. Ik heb nu een plaat waarbij de warmte in soort stoten komt. Dus water kookt, water kookt niet. Dit gebeurt ook op de hoogste stand. Heel irritant.
Nu het over pannenkoeken gaat: ik besef nu pas dat die soort harde krokante randjes die ik lekker vind aan een pannenkoek er nooit meer zijn sinds ik op inductie kook.

Het soort pan maakt wel zo’n verschil trouwens, in gietijzer een eitje bakken is zoveel fijner dan in mijn dure keramische pan. @Solee

4 likes

Enorme rant incoming

Dat je tegenwoordig overal op tijd bij moet zijn. Bij publicatie moet je klaarzitten anders is je kans voorbij.

Echt bij elke artiest die ik tegenkom en denk “oh leuk om te zien wel!” is het uitverkocht. Kleine concerten zoals in Paradiso maar ook Ziggo Dome. Dit was echt niet zo jaren geleden bij artiesten met een paar miljoen luisteraars. Alleen bij de echt allergrootste sterren moest je in een wachtrij staan om kaartjes te bemachtigen, niet bij elke artiest die überhaupt in Ziggo Dome staat. Of concerten over een half jaar in een klein zaaltje.

Komt dit door Corona ofzo? Dat mensen meer van het plannen zijn? Net zoals je ook bijna niet meer spontaan met 3 of 4 mensen ergens kan gaan dineren zonder minimaal 3 dagen van te voren te hebben gereserveerd.

Mijn sportlessen trouwens ook: eerder schreven mensen zich een dag of 2 van te voren in voor een les die elke week vol zit en geliefd is. Maar nu ben je met 12 dagen van te voren reserveren gewoon te laat, je moet echt 14 dagen van te voren zijn.

Voor concerten en restaurants/sportlessen geldt: vaak kun je last minute nog wel een ticket via ticketswap regelen of mensen annuleren hun plannen en een plek komt vrij, maar dat je overal bovenop moet zitten vind ik zo irritant. Niet vrijblijvend, alles moet je vastleggen en organiseren anders ben je te laat.
(en ticketswap is dan nog irritant omdat de concertprijzen al tering hoog zijn en dan doen ze er nog eens 25% bij, zit je dan voor €125 euro voor een niet superster op een stoeltje kilometer van het podium. En dan moet je blij zijn want je was er net op tijd bij om deze te bemachtigen. Als je hem al kon bemachtigen want met de loting doen nog 1000 mensen mee).

55 likes

Qua tickets, er gaat tegenwoordig zoveel in de voorverkoop. Ik koop voor zo goed als elk (middel)grote concert waar ik heen dagen van tevoren kaartjes via de mojo nieuwsbrief of van die mastercard presales.

2 likes

Dat was eerder toch niet, zoveel beschikbare kaartjes via voorverkoop en zoveel mensen die via die weg ze kochten?
Doen meer artiesten nu aan een grotere batch of hebben nu gewoon meer mensen die weg gevonden?

2 likes

Nee zeker niet, was vooral bedoeld als tip. Verder geen idee

3 likes