Waar erger je je aan? #21

75% van Volendam heet Veerman, Schilder, Keizer, Kwakman of Tol en dan hebben ze meestal ook een heel typische oud-Hollandse voornaam waardoor er 500 Jan Veermannen zijn. De BZN man was Jan Veerman, de Cafébaas van dat afgebrande café ook, een voetballer ook etc etc. Dus als je alleen Jan Veerman zegt weet niemand wie je bedoelt.

Google voor de grap bijvoorbeeld eens ‘Jan Veerman en/of Volendam condoleance’ en kijk dan bij afbeeldingen en dan zie je oneindig veel mannen uit Volendam die Jan Veerman heten en op hun rouwkaarten tussen haakjes hun bijnaam om duidelijk te maken welke het is. Zelfde geldt voor veel naam combinaties. Verder wel kinderachtige bijnamen, Maargoed het heeft wel een praktisch nut verder.

18 likes

Ik heb heel lang persistence als go to gehad met all too well erover heen is dat nu ook nog wel een goede match. Zat nu misschien te denken aan warm teddy als alternatief.

2 likes

Zelfde in Spakenburg, wat heel praktisch is gezien het aantal mensen dat Jan de Graaf of Jan Koelewijn heet. Mensen kunnen individueel een bijnaam hebben of een hele familie heeft dezelfde bijnaam. Of beide tegelijk.

De bijnamen hebben het daar alleen nog niet tot de kandidatenlijst geschopt.

4 likes

Ik ben al de hele dag op zoek naar een mug en net vond ik m in de badkamer dus ik mep m 3 keer en hij vliegt gewoon weg en nu kan ik m weer niet vinden

Stickers op producten, vooral als ze op een domme plek zitten. Haal net mijn nieuwe tv uit de doos en waar zit de productsticker? Midden op het scherm. Zo onnodig, plak dat ding lekker op de achterkant

11 likes

Onze stomme fucking warmtepomp boiler!!!1 wat een schijt is dat zeg. Als ik vergeet een knopje aan te zetten dan kan er 1 iemand in bad en daarna moet ik bijna een uur wachten voor er weer warm genoeg water is :sob::weary:

3 likes

Kun je met een app ofzo de instellingen aanpassen? Bij die van ons kun je bepaalde uren van de dag aangeven waarop je een grotere voorraad water wil.

1 like

Thanks, ga ze even opzoeken.

1 like

dat ik overal weer Thierry mugler - Alien ruik gadverdamme het is dat ik nog niet ontbeten heb anders had ik het station ondergekotst

15 likes

Jouw dag begint echt kut, sterkte.

7 likes

:gift_heart:

5 likes

thoughts and prayers

4 likes

Ikea is hier ook echt een held in. Pax kast: sticker op elke deur, elke plank, elke kleding roede. Nog net niet op elke schroef. Als ze er makkelijk afgingen prima, maar neeeee natuurlijk niet!

8 likes

Ik ga al een tijdje niet meer naar de sportschool waar ik voornamelijk heen ging voor het zwembad. Ik zit bij een zwemclub nu en ga liever naar mijn andere sportschool atm.

Kreeg al 2 of 3 mailtjes van ‘we missen je’. Oke ja prima. Vandaag werd ik 2 x gebeld door die sportschool, dus ik bel terug; gaat dat ook over dat ik lang niet ben geweest. Echt mega overdreven om te gaan bellen daarvoor? Ik betaal gewoon let me be.

10 likes

Oh, vreselijk! Lijkt wel een plakkerige ex zo

2 likes

Ja en ergens toch ook gek, want sportscholen profiteren toch juist van ‘slapende’ leden?

Of zijn ze toch bang dat als je te lang niet komt toch besluit om je abonnement op te zeggen?

1 like

Zou ik juist doen als ze me bellen haha, dan denk ik eraan.

3 likes

Ja maar… Poep is toch geen bijnaam?! :flushed:

4 likes

Ik het dorp waar ik vandaan kom (niet Volendam) wel, hoor :smile:

2 likes

Het zwembadh hier opent veel te laat om te gaan zwemmen voor het werk maar als ik dat toch wil doen zit het hier al vol pensionado’s

2 likes