Hahhaa ja ik dacht al: heeft dit je ergernis getriggerd
maar ja eerlijk: ook daar is wel een andere economie waardoor het niet te vergelijken is. Maar idd niet op hetzelfde niveau als ‘muhhh een kom pho kost in vietnam maar 1,20 en hier wel 15 euro!!!’
nee de trigger was dus een tiktokcomment over oakberry haha
Ook erg: klagen dat een restaurant van een bepaalde keuken tegenvalt en dat nergens op baseren. Dat deed een collega van mij en ik kookte toch wel van binnen. Het ging om de keuken van het land van mijn familie. Het eten in dat restaurant is fucking fantastisch.
Ik vind het vooral stom als mensen dan een gerecht dat echt een slap aftreksel is van het origineel ( Knor macaroni mix) lekkerder vinden dan een pasta in italie.
Of van die loze opmerkingen zeggen als ‘ja het eten daar is allemaal zo zout’. Nee, het heeft smaak en kruiden.
ja ik zag laatst een filmpje over een vrouw die een Indiaas fine dining restaurant had geopend (in de UK geloof ik) en dat iedereen tegen haar zei van “huh maar dat wil toch niemand ervoor betalen” en dat Indiaas meer wordt gezien als “simpel afhaal-eten”. Vond ik ook zo goed dat ze toch doorging en het een hit werd. ![]()
Of andersom, mensen die naar een ‘goedkoop’ land reizen en dan zeiken dat dingen duurder zijn dan dat ze volgens hun zouden moeten zijn.
Ja dat. Of dat je van die witte mannenchefs hebt die dan
fusion
willen doen (altijd Frans, en dan bijv Japans, Cantonees etc). Waar an sich niks mis mee hoeft te zijn, behalve dat het toch vaak wordt gebracht als ‘verfijnder’ of ‘elevated’. Fuck you.
Dit doet me echt denken aan een vegan youtuber die ik volg die alles altijd te zout vind, maar ik heb dus bijna nooit dat ik iets te zout vind. Ik ga dan twijfelen aan mijn eigen smaak ![]()
Maar hebben jullie dit dan nooit zelf gedaan? Want ik vind dat jullie gelijk hebben, maar ik heb zelf ook wel geklaagd tegen vrienden dat je in (bijvoorbeeld) Koreaans restaurant geen unlimited banchan krijgt 🫠 of dat ze hier niet die typische metalen stokjes gebruiken
Zout is wel heel erg iets waar je aan kan wennen volgens mij. En ik heb wel het idee dat ik zelf toen ik vegan ging eten ik onbewust minder zout ben gaan eten (want zoute dingen als kaas at ik niet meer) en uiteindelijk minder zout ben gaan koken (dus misschien die youtuber ook?). Was voor mij prima, maar mijn Braziliaanse huisgenoot die zelf altijd zei dat ze uit een regio kwam waar extreem zout gegeten werd deed altijd extra zout op het eten als ik gekookt had haha.
nee eigenlijk niet? je bent toch gewoon in een ander land met andere gebruiken en het is roeien met de riemen die je hebt, plus vaak passen restaurants zich ook gewoon aan aan het land. in thaise restaurants vraag ik soms wel of de pad krapao met heilige basilicum is of met zoete, omdat de heilige niet overal even makkelijk verkrijgbaar is. maar met zoete is het eigenlijk geen pad krapao en smaakt het heel anders, dus dan vind ik dat jammer maar bestel ik gewoon iets anders.
@50193905 en dan proberen af te dingen bij plekken waar dat niet eens hoort of waar dingen al heel goedkoop zijn, zo irritant
Ja, en dat Franse keuken dan gelijk getrokken wordt met haute cuisine en dus ‘verfijnd’.
Terwijl Franse keuken is ook andouillette, coq au vin, tartiflette, veel orgaanvlees en andere meer ‘boerse’ en volle gerechten met vooral veel boter en kaas. Dus ik vind dat sowieso al een irritante take, dat de Franse keuken zo enorm verfijnd is.
Ja ik snap het ook wel wel hoor!!! En ik zou er nu ook niet meer over klagen, maar ik heb echt wel eens ergens geklaagd dat dingen toch minder authentiek zijn en dan een beetje snobistisch gedaan over hoe het in het orginele land is.
Ik haat de Franse keuken, voornamelijk omdat ik ei, boter en room vies vind. Jammer genoeg is in de zuidelijke helft van België ALLES beïnvloedt door de Franse keuken. (Wel eens van fastfoodketen O’Tacos gehoord? Hun slogan is/was volgens mij iets als “de echte Franse taco”)
Toen ik beautyjournaliste was en vrij vaak met FiNe DiNiNg in aanraking kwam zei ik daarom tandaard dat ik vegan was ipv vegetariër.
Edit: fuck er zijn 62 O’Tacos in Nederland
gecondoleerd ![]()
Is dat frans??? ik heb dat een keer besteld en het is het meest vieslekkere dat ik ooit heb gegeten maar echt geen greintje frans
Het lef om friet in een wrap te stoppen en het een taco noemen is wel heel Frans ja.
En de tasty krousy’s dan? Hoe vet kan je eten maken. Ik haat dat ik in België moet zoeken naar echte taco’s maar wel struikel over de o’taco’s
Ik moest dit echt 3x lezen ofzo vanwege ‘ik kook toch wel van binnen’ lol ![]()
ik heb hier echt nog nooit van gehoord terwijl het ook gewoon bij mij in de buurt zit maar ik keek net op het menu en het ziet er echt walgelijk uit
Haha ja hier ook echt eentje op een plein om de hoek en had er nog nooit van gehoord. Had het graag zo gehouden eigenlijk.