Waar erger je je aan? #21

Dat de batterijen van de klok nu leeg zijn. Had dat lekker zaterdag op zondag gedaan. Dan moet die toch van de muur af.

Nee stil laten staan is geen optie.

1 like

Dan verzet je m ook alvast

4 likes

Ik heb een nieuwe kruik gekocht want mijn oude was ineens lek maar deze STINKT heftig naar rubber :nauseated_face:

Zo’n ingebouwd luchtventilator van de badkamer schoongemaakt. Alleen hele unit hing opeens los. Nu zit het weer lelijk terug, hangt er raar bij. En zag dat plinten weer los zaten. Ben die slordige afwerkingen in huis zo zat (mijn ex had het gedaan toen het nog van ons samen wad ).

1 like

Ga lekker ma/di/wo een paar dagen naar Duitsland :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::crazy_face::crazy_face::crazy_face::fu:t3::fu:t3::fu:t3::fu:t3:

Nu snap ik echt wel dat Duitsland niet de place to be is voor lekker weer maar ik tref echt ALTIJD dit soort weersvoorspellingen op elke trip ooit đŸ„čđŸ„čđŸ„č Zo’n pech en ik erger me er ook aan dat er dan altijd mensen gaan zeggen dat het echt wel mee gaat vallen wat lief is maar praktisch nooit het geval. En bovenal (!!!) dat ik m’n voorpret ZO laat beĂŻnvloeden door die fuck weersvoorspellingen altijd. Zo zure eigenschap van mezelf en ik kan er NIET mee stoppennnnn

11 likes

Ik deel met je mee want ik ga voor het eerst solo naar een stad (Berlijn) en heb daar maandag en dinsdag de hele dag en die dagen zijn regen voorspeld :frowning: en m’n plan was heel de dag wandelen en van terras naar boekwinkel naar cafĂ© naar restaurant de struinen en dat kan natuurlijk nog steeds maar is een stuk minder leuk in de regen :frowning:

2 likes

Ooooh, ook zo zuur! I totally feel you :sob::heart:

3 likes

Ik kom net thuis van allerlei mantelzorg klusjes, had niet echt ontbeten dus lekkere dingen onderweg gekocht om even goed te eten, terwijl ik een serie kijk, ligt de stroom er uit en kan ik al mn lekkere dingen niet opwarmen, geen koffie maken en geen serie kijken. Ben zo chagerijnig nu

5 likes

Is er een rustig café in de buurt met internet en een lekkere stoel dat je je laptop mee neemt met koptelefoon en wat lekkers kan nemen daar?

Echt zo zo zuur. Hopelijk snel weer stroom.

Mijn ergernis is heel klein, maar ik ben verslaafd aan de Sweet Crisp druiven van AH, en nu zag ik op een bordje staan dat ze na 29 maart eruit gaan. Zal vast een seizoensding zijn maar nu ben ik te verwend om terug te gaan naar de andere druiven. Cotton Sweet is wel oké hoor, maar niet hetzelfde.

Edit: wow ik lees dit even terug en dit kan misschien beter in het snobtopic haha.

18 likes

Hoe maak jij de druiven schoon? Sinds ik weet dat ze zo bespoten worden heb ik ze niet meer gekocht :unamused: sowieso heel irritant hoor als je een favo ding niet meer kunt kopen dus vind het hier prima passen

Je kan ze laten weken voor 5-10 minuten met wat baking soda of azijn. Goed spoelen, en dan droogdeppen voor je ze weer in de koelkast doet. Dat moet voldoende zijn voor pesticiden.

Als je dit meteen doet na aankoop is het niet zoveel moeite. Maar aangezien ik een lui varken ben en wel ergere dingen in m’n lichaam stop moet ik toegeven dat ik ze gewoon lekker spoel en een beetje wrijf onder de kraan voor ik ze eet.

6 likes

Werkt dit ja? Wat een Goede tip, dit wist ik helemaal niet! Dan ga ik dat voortaan met al mijn fruit doen (denk ik)

Ja volgens mij wel! Het moet trouwens of of zijn, want volgens mij neutraliseren ze elkaar. Baking soda is wat ik wel eens gebruik voor aardbeien etc.

Edit: ik heb geen wetenschappelijke bron trouwens dus als iemand het beter weet, vul het vooral aan.

2 likes

Ik heb net even nagezocht en toen zag ik idd of of! Ik ga vanmiddag even baking soda kopen.

1 like

Ja water en soda idd!

2 likes

Top bron hieronder, maar het wassen geeft geen garantie aan het volledig ontwijken van pesticiden. Pesticiden zijn vaak al doorgedrongen tot de kern van het fruit en de groente. Dit werd laatst ook op het nieuws zo uitgelegd.

"Heeft het wassen van groente en fruit zin?

Een andere veelgehoorde tip, zeker op social media, is het wassen van groenten en fruit [met bijvoorbeeld baking soda. Maar volgens het Voedingscentrum is dat niet nodig. “Gewoon wassen onder stromend water is voldoende,” zegt Van der Vossen. “Dat helpt om een deel van de residuen te verwijderen.” Tegelijkertijd is het goed om te weten dat je niet alle stoffen kunt wegwassen. Sommige stoffen dringen dieper door in de groente en blijven aanwezig.

https://www.flair.nl/youyouyou/expert-geeft-uitleg-pesticiden-snoepgroenten~a0b7d37?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

10 likes

O heerlijk, bron voor mijn luie gedrag. En officieel natuurlijk nu op zoek naar goede biologische groente en fruit.

3 likes

Ik ben bezig met een fotoboek bij Albelli, echt al lang mee bezig geweest en alle foto’s op de juiste volgorde op m’n bijna 100 pagina’s en toen dacht ik nu alleen nog wat tekst erbij. Kun je echt maar 20 woorden ofzo per pagina doen?? Echt mega irritant

4 likes

Ja dit is zo stom!! Hema kan het wel gelukkig (vond de kwaliteit daar ook beter uiteindelijk)

3 likes

de worstelwedstrijd die ontstaat wanneer mensen het ov in willen stappen. dat geduw en geprop en elkaar afsnijden om maar eerder binnen te zijn. ik haat dat echt zo erg, wou dat mensen gewoon normaal in de rij wachtten zoals in sommige aziatische landen

15 likes