Waar erger je je aan? #21

Ik moet door dit onderwerp nu denken aan een tiktokker (?) die ik vaak op fb opgedrongen krijg, ene Amy, praat echt met mannen mee over deze dingen terwijl ze haar borsten zowat tegen de cameralens drukt.
Ik vind vrouwen die andere vrouwen op deze manier afvallen eigenlijk nog erger dan sommige reacties van mannen (real live of online)

Edit: oh en ze doet het ook om mannen te lokken naar haar OF of waar ze ook maar op zit

Even opgezocht, kan degene die ik bedoelde niet vinden maar deze zijn ook :exploding_head:
Even zonder link maar als je zoekt op tiktok op:
Amy vrouwen gelijkheid totdat
Amy problemen tussen man en vrouw

/rant

2 likes

De vorige eigenaar van dit huis, die hier al vier jaar niet meer woont, heeft nog steeds zijn adres niet veranderd bij bepaalde instanties waardoor ik post op zijn naam blijf ontvangen. In het begin heb ik een paar keer al zijn post verzameld in één enveloppe en heb die op hun nieuwe adres bezorgd. Op een gegeven moment was ik dat beu en heb ik alles retour gestuurd (ook belangrijke zaken zoals zijn nieuwe bankkaart enz). Maar er bleven arbeidsgeneesheren langskomen (een paar keer gebeurd, heb op een bepaald moment mondeling en via mail geëist dat ze mijn adres moesten schrappen), bloemen geleverd worden op dit adres vanuit zijn werkgever… Na die twee laatste incidenten (gebeurde quasi op hetzelfde moment) dacht ik dat hij eindelijk zijn adres veranderd had, maar nu kreeg ik weer een brief voor hem voor een aangetekende zending op dit adres…

1 like

Ja, ik gooi het dan gewoon weg hoor. Bankkaart of niet.

12 likes

Ik denk dat je Belgisch bent, maar in NL heb je een register (BRP) als je iemand daar uitschrijft dan ben je vaak van de meeste officiële post enzo wel af

2 likes

Maar dan moet je het alsnog zelf doorgeven aan je werkgever, de bank etc. Dat heeft de vorige bewoner blijkbaar niet gedaan

1 like

Bloemen op tafel zetten, de rest gewoon weggooien. Is na zo’n lange tijd echt niet meer jouw probleem!

9 likes

Ja jammer dan, hij heeft al 4 jaar de tijd gehad toch.

5 likes

Ja maar het faseert dan wel uit! Want vaak baseren organisaties zich toch op je BRP adres omdat dat ‘moet’. Dus los van wat je opgeeft.

1 like

Alleen overheidsorganisaties/notarissen enzo hebben inzicht in het BRP. En sowieso kan je niet zelf iemand anders uitschrijven op je adres. Je kan wel een onderzoek starten of er nog iemand op je adres ingeschreven staat en dan kan de gemeente aan de hand daarvan diegene uitschrijven

6 likes

Ohhh irritant he! Wij krijgen ook nog steeds post van de vorige bewoner. Ondertussen wonen we hier 5 jaar denk ik? Een jaartje geleden appte hij mij nog of er een bepaalde brief bij ons was geleverd met een pasje in. Heb gereageerd van niet, maar ik had die brief waarschijnlijk wel gekregen en meteen weggegooid omdat ik er na zoveel jaar wel klaar mee ben om zijn post iedere keer braaf bij hem in de brievenbus te doen. Dat heb ik namelijk een tijdje wel gedaan omdat hij in dezelfde stad is blijven wonen.

1 like

Mijn vriend werkt alleen nog maar vanuit huis. Ik heb een dag vrij, m’n moeder komt zo helpen met mijn kast inruimen en mijn vriend zou gaan sporten. Hij gaat zo zegt ie al 2 uur.

Ga toch gewoon, ik wil gewoon even alleen thuis zijn!!! Zo irritant.

23 likes

Dit zou echt mijn angst zijn als ik ooit samen zou wonen. Nooit meer alleen thuis zijn :sob:

24 likes

@Bunnyslippers @Zonnestraaltje @Spaarlamp @Kikker Ja heel irritant. Ik had gelezen dat je niet zomaar de post mag weggooien, want als er dan bv. een deurwaarder of zo zou komen, dat je dan wel in de problemen kan komen. Vandaar dat ik steeds alles retour stuur. Ik heb ook geen telefoonnummer of e-mailadres of zo, anders had ik al lang laten weten dat hij eens zijn adres moet laten veranderen. Ik ben van België en dat register bestaat hier volgens mij niet. De laatste keer met die bloemen was een rouwboeket voor zijn overleden moeder, dus om die op tafel te zetten was ook maar sneu. Ik dacht dat het over ging zijn met mijn (harde) mail naar de arbeidsarts want ik had al heel lang niets meer op zijn naam ontvangen, tot vandaag…

Nee hoor, dat is echt onzin. Je hoeft niet bang te zijn voor een deurwaarder als jij niet de schuldenaar bent. Je bent ook niet verantwoordelijk voor de post van de schuldenaar. Zo lang het geen aangetekende brieven zijn waar je voor tekent bij ontvangst dan kan niemand bewijzen dat je ooit post hebt ontvangen.

7 likes

Ohh ik haat dit zo! Mijn vriend heeft hier ook een handje van, laatst zou hij op een zondag ‘vroeg in de middag’ vertrekken, dus ik dacht, chill, zondagmiddag alleen! Half zes was hij uiteindelijk de deur uit :imp:

Nou dat is niet helemaal waar, want als iemand daar volgens de BRP woont, en een deurwaarder komt inboedel beslag leggen bijvoorbeeld, dan kun je niet zomaar weer de deur dicht doen. Dan is het toch makkelijker om te bewijzen dat diegene er niet echt woont als je al melding bij de BRP hebt gedaan

@zilver dat bedoelde ik inderdaad, maar als je iemand dus in de BRP van je adres af krijgt ben je al een eind

1 like

In België heb je dat ook hoor, het heet daar gewoon niet BRP. Hij heeft zijn adres dan nooit veranderd op zijn id-kaart.

2 likes

Ja vraag bij je 1e date of iemand op kantoor werkt aub! Het is echt vervelend; ik werk zelf diensten dus ik zou op donderdag gewoon alleen thuis moeten zijn

16 likes

Ja dan zit je de hele dag te wachten tot je chille dag kan beginnen :sob:

Gezichten met een heel klein streperig mondje, vooral als het mondje gaat praten. Zoals de moeder van Bridgerton. :slightly_smiling_face:

4 likes