Waar erger je je aan? #21

Ja mag post inderdaad niet zomaar weg gooien! Gewoon systematisch blijven doorgeven dat diegene niet op jouw adres woont, door dus het adres door te strepen met een dikke stift, erbij te schrijven “woont hier niet” of “op adres onbekend” en in de postbus gooien.

Hier staat het ook wel duidelijk uitgelegd voor België: Krijg je vaak post die niet voor jou bestemd is? Stuur het correct terug naar de afzender of spreek de postbode aan | VRT NWS Nieuws

2 likes

Ze zullen echt niet direct beslag leggen op jouw spullen en jij kunt eerst aantonen dat jij daar woont en dat het jouw spullen zijn.

Nogmaals, je hoeft er niet bang voor te zijn dat ineens heel je huis wordt leeggehaald en jij je spullen kwijt bent. Maar ik zou inderdaad wel nagaan of diegene diens adres heeft gewijzigd en evt. stappen ondernemen als die persoon onterecht nog staat ingeschreven op jouw adres.

2 likes

Ik krijg mn kast gewoon niet meer ingeruimd? Iedere keer als ik eraan begin krijg ik error, kan ik niet bedenken hoe ik het wil of wat handig is. Dan stop ik weer en denk dat de oplossing is om nog een pax element te kopen. Vind ook al mijn kleding lelijk en loop al 2 maanden in dezelfde dingen.

Wil het liefst alles weg doen en op vinted zetten maar het idee dat ik dat moet gaan doen vind ik ook niet fijn want wat een tering werk is dat.

Echt een adhd probleem denk ik

7 likes

Ligt het aan mij of is dit super makkelijk als je het bij andere mensen doet, opruimen en systemen bedenken maar super moeilijk bij jezelf? Bij anderen kan ik het juist altijd heel goed.

19 likes

Nee dit heb ik ook, ik kan heel erg goed oplossingen voor andere mensen bedenken en uitvoeren. Alleen op mijzelf moeilijk toe te passen. Ik wil graag een deal sluiten met anderen met hetzelfde talent om elkaars problemen op te lossen, met gebundelde krachten zijn we echt unstoppable denk ik :joy:

7 likes

Ja dit, kun je iemand vragen om dit te doen @Karl_Lagerfeld? Een vriendin ofzo, of het is ook precies zo iets dat de natte droom is van sommige moeders.

Of laat je vent een profi organizer betalen

3 likes

Dit is ook mijn droom.

22 likes

Ik voel me soms echt een soort van leugenaar/imposter want thuis lukt het me amper terwijl ik op werk mensen help en instructies moet geven op deze gebieden :grimacing:

5 likes

Heb je dit met je vriend gedeeld? Ik wel en het blijkt dat mijn partner het gewoon gezellig vindt als we samen thuiswerken, terwijl ik dan ook echt denk: tot op, ik wil gewoon even chill alleen een wasje aanzetten en Netflix kijken in mijn pauze en dingen eten die jij niet lust. Zij werkt wel veel meer thuis dan ik, dus is die alleen tijd gewend waarschijnlijk.

3 likes

Ik ben gewoon alweer ziek. Ik ben in 2026 al langer/vaker ziek geweest dan heel 2025 bij elkaar :weary::weary::weary:

4 likes

ohh ik heb hetzelfde, echt zo vervelend, snap niet wat er gaande is :smiling_face_with_tear: ben normaal echt zelden ziek en nu pak ik alles achter elkaar ofzo

Aan mezelf, echt geen chill… :roll_eyes:
Net een sollicitatie verstuurd en er stond dat je een bevestigingsmail krijgt om een account aan te maken.
Maar ik heb nog niks gehad en dan ga ik meteen in de stress dat ik een verkeerd mailadres heb ingevuld of gewoon iets helemaal debiels heb ingevuld?! Heel irritant :tired_face:

1 like

Waterschade door een zwetende leiding in de vloer. Het water is de hele gang doorgezweet door de ondervloer en gewone vloer heen. Pfff…

2 likes

Ik heb dat ook dit jaar, 3e buikgriep sinds kerst fml. Ik was net nog tegen collega’s aan het vertellen dat mijn kinderen eigenlijk bijna nooit ziek zijn en deze week zaten/lagen we allemaal thuis met een teiltje.

Haha ja dat is het echt zo!

@EllaFitzgerald mijn moeder, zusje en ik hebben alledrie adhd en we hebben de deal dat als één van ons ergens mee vastloopt de anderen een keertje langskomen om te helpen. Ik heb bij m’n zusje een keer een stapel afwas weggewerkt, m’n moeder heeft mij geholpen met behang verwijderen en ik heb bij haar plankjes opgehangen en onkruid weggehaald.

@Solee hahaha zo herkenbaar. Op m’n werk krijg ik ook vaak te horen dat ik goed aansluit bij de jongeren en goed ben in systemen bedenken, maar mijn eigen huis is nu één dikke teringbende :joy:

11 likes

Ik herken het ook wel. Thuis ben ik zo iemand die aan het ene klusje begint (bv was vouwen, en dan denkt heee dit blousje is te klein, die moet op vinted, vervolgens heel de kast uitmest en dan ook nog even de kinderkleding uitzoeken want ze groeien zo snel… en dan is het ineens 3u verder en is de wasmand nog vol🥲).
Maar op mn werk als verpleegkundige ben ik echt gestructureerd. Kan hoofd- en bijzaken van elkaar scheiden, spoedsituaties en telefoon aannemen, gwn letterlijk bevallende mensen redden :joy:. Had in het begin van mn carrière wel van: ben ik een imposter ofzo.

14 likes

Ik ook! Zit op drie ziekteweken al dit jaar.

3 likes

Er gaan ook allemaal van die dingen rond die lang blijven hangen, heb ik het idee. Mijn schoonmoeder is nu ook al 2 weken ziek en een vriendin 1,5 week.

2 likes

Mijn ouders hebben een huis gekocht en moeten dat gaan verbouwen maar ze zijn zo ontzettend onrealistisch, ik erger me echt helemaal kapot. Zo extreem boomer gedrag door te denken dat alles maar mogelijk moet zijn met hun budget. Ze hebben geen flauw idee wat alles kost en ze willen ook niks aannemen van mij.

2 likes

Thuis ben ik gewoon niet gemotiveerd genoeg of te laks om bezig te gaan. Heb laatst het advies gekregen om een vaste dag per week te hanteren als vaste schoonmaakdag en het gaat in ieder geval al iets beter dan voorheen :joy:

3 likes