Waar erger je je aan? #21

Zo fucking irritant. Sorry voor mijn taalgebruik. Heel frustrerend dat al deze partijen blijkbaar in 1950 willen blijven hangen terwijl het duidelijk aan de communicatie te zien is dat jij aanspreekpunt bent of dat op zijn minst normaal zou moeten zijn dat beide partners aangesproken worden.

Brings back memories van toen ik een huis kocht met mijn ex en tegen hetzelfde aan liep. :roll_eyes:

3 likes

Dat had ik ook met mijn ex. Alles ging via mij en op laatst toen zijn gegevens bekend waren opeens zijn naam overal eerst. Ik was ook opeens mede koper/eigenaar en hij koper/eigenaar. Terwijl de hypotheek voornamelijk door mijn loondienst mogelijk was.

1 like

Ik heb ingesteld dat mails 2 minuten later nadat ik op verzenden heb geklikt pas verstuurd worden. Misschien een tip voor de volgende keer? Dan kun je dit soort dingen, bijlage vergeten enzo, nog snel aanpassen als je er op tijd achterkomt.

9 likes

Hier was het bij de notaris (we hebben zonder makelaar gekocht) dus die heb ik gebeld omdat ik pislink was aangezien ik al meerdere keren contact had gehad met ze. Toen werd me verteld dat ze keken naar de eerste die in het koopcontract stond. Heb gezegd dat ze alles naar mij moeten sturen en ze hebben dat gelukkig wel veranderd. Maar echt bizar. Hypotheekadviseur informeerde ons wel allebei gelukkig, maar was een vrouw die mijn frustratie deelde

2 likes

Vervolg: ik ben ondertussen de zumbalessen in alle Basic Fits in mijn buurt aan het uitproberen.

Vandaag had ik les van een iemand die geen enkele choreo had voorbereid. En eigenlijk gewoon geen enkel basisprincipe van dans respecteerde? Passen in sets van 4 of 8? Neeh, we stoppen gewoon op de zesde tel. Op de maat dansen? Neeh, doe niet zo saai.

Ik bewonder wel de hoeveelheid zelfvertrouwen waarmee ze het zo slecht deed. Dat klinkt bitchy, maar ik ben daar echt een beetje jaloers op. Vandaar dat het me zo irriteert ook waarschijnlijk.

(Dat, en omdat ik verdomme een dagpas van 12 euro heb betaald hiervoor.)

Edit: vergeten te vermelden dat het gelukkig tijdelijke vervanging was voor een instructrice die op vakantie is en waarbij ik vorige week wél een goeie les heb gehad :pray:

8 likes

Ik had vandaag een stom akkefietje op werk met een collega. Ik vind dat ik terecht commentaar had op iets wat zij deed (nog steeds) en tóch voel ik de neiging om morgen als ik vrij ben haar te bellen om te zeggen dat ik het niet zo bedoelde oid. Heb altijd zo de neiging om conflicten te vermijden, daar erger ik me aan.

Ik zou dat echt laten, daardoor maak je het misschien onnodig groot (of groter dan het is)

24 likes

Maar als je zonder makelaar hebt gekocht heb je dan zelf het koopcontract opgesteld en zelf zijn naam eerst gezet? Overigens is het alsnog bullshit hoor want een notaris moet jullie gewoon allebei contacten, informeren en vooral de stukken sturen. Dat is verplicht, want jullie zijn allebei partij bij de akte

2 likes

Onvoorstelbaar.

1 like

Dat de trein zo duur is, en ik langer onderweg ben dan met de auto.
Even €56 lappen voor een retourtje.
Ik ga wel met de auto, volle tank is bijna even duur

9 likes

Ik ga bijna nooit meer met de trein maar ik verbaas me ook over de prijzen. Ik heb nog de ov dal 40% korting waar ik geloof ik nu 2 keer dit jaar van gebruik heb gemaakt.

1 like

Mijn schoonvader heeft altijd al het geluid van zijn mobiel aanstaan, en dan niet een kleine pling bij een appje, nee een hele fanfare gaat er af als hij een berichtje krijgt.
Dat alleen al is ergernis #1.
Maar nu stuurt hij mij een berichtje met een vraag over mijn zoon (ze zijn aan het oppassen) en ik reageer erop, en nu reageert/leest hij het niet!
Hoe dan, met al die toeters en bellen die altijd afgaan.

1 like

Auto’s die het fietspad blokkeren bij een stoplicht :rage: denk gewoon even na voordat je doorrijdt ‘omdat je groen hebt’. Ik kan er vaak ook niet langs omdat ik een bakfiets heb dus niet zo flexibel ben.

6 likes

Je doelt dan op een fietspad die de weg deelt met auto verkeer? Mij is (in de stad) altijd geleerd het af te sluiten, zodat je het overzicht houdt bij bijvoorbeeld afslaan. Dat er niet opeens een fiets tussen door glipt en je die omver rijdt. Of bedoel je dat niet?

1 like

Echt? Ik vind dit ook vet storend. Bij mij komt het wel vaker voor bij wegversmallingen waar dan maar 1 auto langs kan (de auto op de andere weghelft moet dan wachten) en die wachtende auto gaat dan vaak toch helemaal naar rechts waardoor ik met de fiets ook moet wachten terwijl er een speciale doorgang voor fietsers is aan beide kanten.
Kan zijn dat ik de verkeersregels toch minder goed ken dan ik dacht, maar vind over het algemeen dat automobilisten vergeten dat er ook fietsers gebruik maken van de wegen/fietspaden.
Dus bijv bij een stoplicht vet dicht langs de kant staan zodat je er met de fiets niet meer langs kunt om bij het fietsenstoplicht te komen, dat soort dingen.

8 likes

Ligt er wel aan want ik ken bijv een stoplicht waar fietsers en auto’s tegelijk groen hebben en ook allebei rechtdoor en rechtsaf kunnen. Als een auto dan rechtsaf zou slaan en het fietspad zou blokkeren kunnen fietsers niet meer rechtdoor fietsen en verstopt de hele fietsstroom :’) dus dan moet je als auto wachter totdat alle fietsers voorbij zijn en dán afslaan

2 likes

Zelfde als mensen die de hele tijd op hun smartwatch kijken als je een gesprek probeert te voeren. Maar als je dan appt/belt en je gelijk antwoord nodig hebt, krijg je geen reactie.

10 likes

In jouw voorbeeld is het idd niet de bedoeling dat je het fietspad blokkeert (tenzij er anders geen plek is voor de wachtende auto). Ik denk dat bedoeld wordt dat wanneer je voor een stoplicht staat waar je rechtsaf kan, en er zijn geen aparte rijstroken en het fietspad heeft een stippellijn, dan is het de bedoeling dat je het fietspad blokkeert om te voorkomen dat er een fietser in je blinde hoek duikt wanneer je afslaat (dan weet je zeker dat de weg vrij is). Heb ik in ieder geval ook zo geleerd).

3 likes

Ja goed punt, maar ik wist van tevoren niet dat de notaris dit zo ging doen anders had ik mezelf als eerste gezet

1 like

Ik had me verheugd op een avondje chips eten maar ik zit ineens te vol van het avondeten :sob::sob::sob:

4 likes