Waar erger je je aan? #21

Hangt idd ook weer van je kantoor en type werk af denk ik! Ik kan me nog goed herinneren dat ik bij mijn eerste baan na mijn studie regelmatig uitdrukkingen hoorde waarvan ik niet wist wat het betekende. Heb destijds samen met een collega lang gezocht naar wat ‘meekoppelkans’ precies kon betekenen. En ook woorden als bila, integraal etcetera had ik nog nooit eerder gehoord.

Bij een woord als ‘splijtzam’ zou op al mijn werkplekken niemand met zijn ogen geknipperd hebben en kende ik zelf ook uit de krant. Voor mijn werk is het nodig dat je op de hoogte bent van het nieuws en landelijke ontwikkelingen, dus al mijn collega’s kennen dat soort taalgebruik goed.

1 like

Ik kreeg een mail van kpn met de vraag of ze me mogen bellen 2x per jaar. Nou nee. Maar dat kan je dus niet zeggen, alleen de mail negeren of toestemming geven. Dus genegeerd. En nu krijg ik nog een mail met een herinnering en de tekst ‘Je inbox is druk, dat snappen we. Daarom sturen we je deze herinnering. Want we blijven graag persoonlijk met je in contact. Gewoon een een-op-een-gesprek, maximaal 2 keer per half jaar.’

Wat is dit voor raar gedoe, ga gewoon weg.

2 likes

Is dat niet met die nieuwe wetgeving over telemarketing?

Ja uiteraard, maar ik erger me aan hoe zij dit aanpakken. Stuur dan 1 mail met 2 opties (ja en nee).

4 likes

Senioren die voor openingstijd staan te wachten tot de supermarkt open gaat. Jezus, wat doen die mensen altijd alsof ze haast hebben. Vanochtend werd me ook nog verteld door zo’n senior ’ dat ik op het knopje kon drukken hoor ’

Na een interne error waarbij ik logisch probeerde te krijgen waarom ik tegenwoordig in hemelsnaam op een knopje zou moeten drukken om de deuren te openen, begreep ik dat hij bedoelde dat ik wel kon aanbellen. Dacht het niet, het is 2 voor 8, 8 uur gaat het pas open, dan ga ik toch zeker niet staan aanbellen bij een supermarkt?

7 likes

Ohhh dan begreep ik je irritatie verkeerd haha, maar die ergernis snap ik ook ja

2 likes

Ja dit is bij oogartsen wel echt heel extreem (met cardiologen op plek 2). Elke arts kent OD en OS wel maar verder is het één onleesbare afkortingensoep.

Dat je dat onderling als oogartsen zo doet prima, maar als je dat 1op1 in je brief naar de huisarts zet vind ik t gewoon narcistisch tbh.

Beetje hypocriet heb ik zelf ook nog wel een medisch jargon ergernis: in de psychiatrie gebruiken we vaak TS = tentamen suïcide = zelfmoordpoging. Maar zoveel mensen schrijven op ‘TS-poging’ en dan zeg je dus eigenlijk ‘zelfmoordpogingpoging’ en dat vind ik echt onredelijke irritant :sob:

11 likes

Ik moet ook ALTIJD googlen bij die achterlijke kutbrieven van de oogartsen. VTM? PVD? AION?

Heb laatst ook een chirurg gemaild die in bijna alle brieven “NED” schreef bij de conclusie. Het bleek: no evidence of disease. :smiling_face_with_tear: Hij ging zijn leven beteren zei die, maar ik zie de NED-brieven nog steeds binnen komen.

2 likes

Ik zweer het, die voelen de klok tikken op die leeftijd, dus elke seconde telt. Dat is de enige reden die ik kan bedenken.

3 likes

Ik had ooit een collega die allemaal afkortingen voor medische termen zelf ging bedenken. Dus niet algemeen geaccepteerde afkortingen binnen de beroepsgroep. Was echt niet te doen.

3 likes

Jij hebt leukste titel!

2 likes

:sob: maarja ik moet m’n leven ook beteren om eerlijk te zijn, want ik kan ook begrijpen hoe vervelend mijn epistels van 4 pagina’s zijn

1 like

Van mij mag je ze schrijven, ik lees ze alleen niet. :clown_face:

1 like

Bila werkt als een rode lap op een stier bij mij. Ik vind dat zo’n onnodige term. Zeker als mensen zeggen “ik had een bila met X”. Een gesprek noemt men dat!

13 likes

Aan mijn cyclus die door de perimenopauze compleet in de war is (vorige keer 37 dagen, nu ineens 18 :cry:) en dat ik er deze keer ook extreme kramp bij heb, niet alleen in mijn buik, maar ook in mijn rug. Pcm + ibu helpt een beetje, maar niet genoeg…

En aan mensen die naar concerten van artiesten gaan waarvan bekend is dat ze vrouwen mishandeld/misbruikt/aangerand/verkracht hebben. Chris Brown, Rammstein, en nu al die mensen die naar de Backstreet Boys gaan (ook hier), echt :face_vomiting::rage:

6 likes

Slipknot die Marilyn Manson laat openen. :face_vomiting:

1 like

Zonder gene avonden achter elkaar, fucking gênant.

4 likes

Mensen met harige huisdieren die dan niet ff zo’n roller oid in huis hebben waardoor je vertrekt met kleding vol smerig haar

1 like

Ik woon in een gehorig huis en er staat nu al dagen recht voor mijn deur (ok met een stoep er tussen) zo’n Dodge RAM unit geparkeerd. Elke keer als 'ie vertrekt lijkt het alsof een tractor optrekt :sweat_smile: :smiling_face_with_tear: Ga wegggggg (ik hoop echt dat dit bezoek is en niet een buur z’n nieuwe auto)

2 likes

Sowieso is er echt niemand in Nederland die die auto nodig heeft. Puur compensatie voor een micropenis.

28 likes